Ljubljana – Družba Valicon, ki je v letih od 2002 do 2014 izvajala Nacionalno raziskavo branosti, je spet obudila
raziskavo branosti in bralcev (RBB), h kateri so pristopile medijske družbe Delo, Dnevnik, Večer Skupina, časnik Finance in Mladinska knjiga.
Sveži podatki o branosti kažejo, da tiskane izdaje vseh dnevnikov, poleg Dela in Slovenskih novic še Dnevnika, Večera in Financ, dosežejo 475.000 bralcev, ki preberejo vsaj eno tiskano izdajo. Priloge vseh dnevnikov in časopisov dosežejo 1.007.000 bralcev, ki v roke vzamejo vsaj eno prilogo. Časopisi in revije dosežejo skupaj 1.453.200 bralcev (95 odstotkov slovenske populacije v starosti od 15 do 75 let) vsaj enega časopisa ali revije, brez prilog. Iz navedenih številk je torej razvidno, da so tiskani mediji še daleč od izumrtja. »Predstavljajo pomemben del slovenske medijske krajine,« poudarja
Roman Zatler, vodja tržnih raziskav na Delu.
Obujena raziskava
Na področju tiskanih medijev je v preteklosti pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ) potekal projekt Nacionalna raziskava branosti, ki pa po izstopu več medijskih hiš ni imel več relevantnosti, smiselnosti, predvsem pa podatkov, na podlagi katerih bi se oglaševalci lahko odločali in razporejali svoje proračune. Primanjkljaj na tem področju je zdaj zapolnila raziskava RBB, v kateri so anketirali 9917 bralcev. Spraševali so jih, katere vodilne dnevne časopise, pripadajoče spletne strani, tiskane tednike, mesečnike in časopisne priloge berejo ter kakšen je njihov socialno-demografski status.
Branost dnevnikov. Infografika Delo
Delo kot vodilni igralec na trgu
Podatki kažejo, da medijska hiša Delo ostaja največji založnik tiskanih medijev. Slovenske novice in Delo ostajata dnevna časopisa z največ bralci v tiskani in digitalni izdaji. Zatler našteva, da so med prilogami hišne priloge Ona, Deloindom in Vikend tri najbolj brane priloge v Sloveniji: »Ona je prvič v zgodovini merjenja dosega tiskanih edicij najbolj brana priloga (Ona – 227.000 bralcev, Deloindom – 220.000 bralcev, Vikend – 201.000 bralcev). Med tedniki so Nedeljske novice s 167.000 in Nedelo s 121.000 bralci med tremi največjimi časopisi. Med ženskimi revijami z mesečno periodo je Onaplus s 117.000 bralci najbolj brana revija. Izvod Suzy povprečno prebere 83.000 bralk in bralcev.«
Dobro jutro, oglaševalci Pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ) bo 23. novembra organiziran dogodek Dobro jutro, oglaševalci!: Potrošnja medijev. Kaj pa transparentnost medijskega trga? Aleksander Bratina (Večer), Roman Zatler (Delo), Mitja Tuškej (Direct media) in Andraž Zorko iz Valicona bodo govorili o novi medijski raziskavi branosti in dosegu blagovnih znamk tiskanih medijev ter o transparentnosti medijskega trga.
Komentarji