Neomejen dostop | že od 9,99€
Revizijski postopek pogodbe za nakup 45 nemških osemkolesnikov boxer je končan, je poročanje Dela po seji vlade potrdil obrambni minister Marjan Šarec. Postopkovnih nepravilnosti ne odkriva, pač pa sporoča, da posel ni bil izveden najbolj ekonomično, češ da cene drugih vozil, ki ustrezajo veljavnim standardom, niso bile razdelane. Zato je vlada sprejela sklep o odstopu od 343-milijonske pogodbe za nakup oklepnikov kljub predvideni skoraj 70-milijonski pogodbeni kazni in še stroškom Organizacije za sodelovanje pri skupnem oboroževanju.
A to ne pomeni, da bi se Šarec in predsednik vlade Robert Golob odrekla investicijam, pač pa je vlada ministrstvu za obrambo naložila, da do konca leta pripravi rešitev za oblikovanje zmogljivosti srednje bataljonske bojne skupine in srednjega bojnega izvidniškega bataljona. Cilj naj bi bil prihranek vsaj 400 milijonov evrov, kar bi lahko storili z zmanjšanjem nabave predvidenega števila bojnih kolesnih vozila 8x8, izborom morebiti cenejšega ponudnika ter nadgradnjo obstoječih 30 bojnih kolesnih vozila 8x8.
Šarčev predhodnik Matej Tonin, ki je podpisal pogodbo o nabavi boxerjev, je prepričan, da v primeru zasledovanja 400-milijonskega prihranka srednje bataljonske bojne skupine sploh ne bo. »S temi besedami so napovedali, da je ne bo,« je dejal Tonin in prst usmeril v Levico, ki ves čas nasprotuje vojaških investicijam.
»Gre za potrditev pravilnosti naših večletnih prizadevanj, da se zaustavi megalomanske orožarske načrte. Ti so zapravili stotine milijonov evrov, ki bi nam še kako prav prišli zdaj v času krize,« so slavili v Levici.
Kot alternativo boxerju se v koaliciji že vse od odreditve notranje revizije omenja osemkolesni oklepnik KTO Rosomak, ki ga izdelujejo na Poljskem po licenci finske Patrie in je cenejši. Kot je znano, Slovenska vojska že uporablja srednje kolesno oklepno vozilo 8×8 Svarun, ki ga je izdelala Patria. To modularno oklepno vozilo je za Slovensko vojsko izdelano v treh izvedenkah: oklepni transporter, poveljniško vozilo in pehotno bojno vozilo.
Da je to možna alternativa, smo v Delu že poročali.
Naši sogovorniki iz varnostno obveščevalnih krogov ob tej politični potezi svarijo, da je odlašanje z nakupom oklepnikov bolj kot dobaviteljem, ki bodo zavrnjeni ali izbrani, škodljivo vojski sami. Nejasno je tudi, koliko bodo sploh stali cenejši rosomaki ob rasti cen surovin in nedostopnosti čipov. »Jasno je, da je boxer dražje vozilo, saj gre za najmodernejše vozilo,« je komentiral še Tonin, ki je podpisal pogodbo o nabavi boxerjev, ko je bilo že jasno, da bo novo vlado sestavljal Golob. »Ravnal sem v dobri veri in v korist Slovenskih vojakov. Vozila boxer potrebujemo, da čim bolj povečamo možnosti njihovega preživetja na bojišču,« je odgovoril Tonin in dodal, da je verjel stroki in generalštabu Slovenske vojske, da so to najboljša vozila.
Koliko oklepnikov KTO Rosomak naj bi kupili še ni jasno, a naši sogovorniki omenjajo tudi možnost, da bi pred koncem leta lahko kupili okoli sto osemkolesnih oklepnikov KTO Rosomak.
Sama notranja revizija zaenkrat še vedno ostaja tajna.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji