Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

»Ikea in Slovenija preprosto sodita skupaj!«

Sara Del Fabbro, izvršna direktorica Ikee za Jugovzhodno Evropo, pred jutrišnjim uradnim začetkom gradnje prve trgovine v Sloveniji, in sicer v ljubljanskem BTC
Fotografija Ikee v Zagrebu. FOTO: Jure Eržen/Delo
Fotografija Ikee v Zagrebu. FOTO: Jure Eržen/Delo
16. 10. 2019 | 06:00
16. 10. 2019 | 08:58
10:52
Triinštiridesetletna Italijanka Sara Del Fabbro, ki je od junija zadolžena za hrvaški, romunski, slovenski, srbski in ukrajinski trg, je poklicno pot začela kot študentka v Ikejini trgovini v Bologni, pozneje pa v podporni pisarni, kjer je opravljala različne vodilne funkcije. Njena kariera v Ikei se je začela strmo vzpenjati leta 2014 ob prevzemu položaja namestnice direktorja trgovine v Torinu, dve leti pozneje je vodila trgovino Milano San Giuliano, septembra leta 2017 pa je postala namestnica izvršnega direktorja družbe Ikea Italija.

V ekskluzivnem intervjuju za Delo je razkrila podrobnosti delovanja švedskega pohištvenega giganta pri nas in v tujini. Večletna trnova pot Ikee v Sloveniji se je »srečno« končala poleti, ko so končno dobili gradbeno dovoljenje. Javnost je sicer pričakovala, da se bo Ikea zaradi številnih zapletov, podobno kot številni tuji investitorji, iz Slovenije že zdavnaj umaknila, a so vztrajali.

Od začetka do konca gradnje Ikejinih prodajaln navadno mine leto dni, pravi <strong>Sara Del Fabbro</strong>, ki je pri švedskem trgovcu zadolžena za hrvaški, romunski, slovenski, srbski in ukrajinski trg. FOTO: Ikea
Od začetka do konca gradnje Ikejinih prodajaln navadno mine leto dni, pravi Sara Del Fabbro, ki je pri švedskem trgovcu zadolžena za hrvaški, romunski, slovenski, srbski in ukrajinski trg. FOTO: Ikea



Kako komentirate dolgotrajne zaplete v zvezi s pridobivanjem zemljišč v Ljubljani?


Gradnja trgovin Ikea, ob upoštevanju zahtevnosti in velikosti takšnega projekta, le redko poteka popolnoma brez zapletov. Vesela sem, da smo skupaj z mestnimi oblastmi uspešno premagali ovire, ki jih omenjate, in začeli težko pričakovano gradnjo prve trgovine Ikea v Sloveniji na odlični lokaciji.


Na začetku avgusta je Ikea pridobila gradbeno dovoljenje za gradnjo trgovine v Ljubljani. Lahko napoveste, kdaj natančno boste začeli gradnjo in kdaj boste odprli vrata kupcem v Sloveniji?


Jutri bomo s posebno slovesnostjo na naši parceli uradno začeli gradnjo trgovine Ikea. Od trenutka, ko gradnjo začnemo, do zaključka navadno traja leto dni. Na časovni okvir gradnje vplivajo vremenski pogoji, razmere na lokaciji, pridobivanje posameznih dovoljenj, kar storijo odgovorni za specifične potrebe in podobno. Zavedamo se, da je odprtje trgovine Ikea v Sloveniji težko pričakovano, zato si bomo prizadevali, da bomo naša vrata prvim kupcem odprli čim prej.


Koliko novih delovnih mest bo Ljubljana pridobila z novo trgovino Ikea? Boste zaposlovali le slovenske državljane ali morda tudi tujce?


V naši trgovini bo zaposlitev dobilo okoli tristo ljudi. Sodelavce bomo, ko bo prišel čas za to, iskali na različnih področjih, vključno s prodajo, logistiko, notranjim oblikovanjem, kadrovsko službo in drugimi. Prosta delovna mesta bomo objavili in o njih javnost obvestili, ko se bo prihodnje leto začelo zaposlovanje. Zaposlovali bomo predvsem lokalno ter iskali kandidate, ki živijo naše vrednote, kot so: pripadnost, prizadevanje za učinkovito porabo denarja ali vodenje z zgledom. Nekateri položaji, kot je, denimo, poslovodja trgovine, pa zahtevajo že pridobljene izkušnje v družbi Ikea, zato bomo primerne osebe iskali med našimi sodelavci.


Zakaj ste se odločili za gradnjo v ljubljanskem BTC? Oziroma, če vprašam drugače: zakaj vas, denimo, ni zanimalo območje, v katerem drugem predelu Ljubljane? Ena od možnih lokacij ob avtocesti bi lahko bil tudi ljubljanski Rudnik ...


Odgovor je povsem preprost: ker je to izjemna lokacija v nakupovalnem središču BTC in izraža globalno ambicijo družbe Ikea – to je biti bliže sedanjemu urbanemu kupcu. Naša trgovina v Ljubljani bo ena naših najbolj središčno lociranih trgovin na svetu, dostopna bo z javnim prevozom, kolesom ali celo peš. Še več, nahaja se v enem največjih in najbolj obiskanih nakupovalnih središčih v tem delu Evrope.


Koliko Slovencev po vaših podatkih kupuje v trgovinah Ikee v sosednji Avstriji in Italiji?


Zavedamo se, da je veliko Slovencev že imelo izkušnjo z Ikeo v Avstriji ali moji domovini Italiji. Z našo novo trgovino in e-trgovino bomo gotovo še dostopnejši številnim ljudem z vseh koncev Slovenije.


Zakaj ste se odločili za odprtje trgovine pri nas in ali načrtujete širitve še v druge države v regiji?


Ker se zdi, da Slovenija in Ikea preprosto sodita skupaj. Ne samo ker vidimo, da so številni Ikejini izdelki že del slovenskih domov, ampak tudi, ker je v Sloveniji zanimanje za notranjo opremo močno živo. Na to se bomo odzvali z našim strokovnim znanjem in rešitvami. Poleg Slovenije si v tej regiji prizadevamo tudi za vstop na ukrajinski trg.

»Naša trgovina v Ljubljani bo ena naših najbolj središčno lociranih trgovin na svetu, dostopna z javnim prevozom, kolesom ali celo peš,« pravi Sara Del Fabbro, izvršna direktorica Ikee za JV Evropo. FOTO: Adrian Scutariu
»Naša trgovina v Ljubljani bo ena naših najbolj središčno lociranih trgovin na svetu, dostopna z javnim prevozom, kolesom ali celo peš,« pravi Sara Del Fabbro, izvršna direktorica Ikee za JV Evropo. FOTO: Adrian Scutariu



Koliko prihodkov je na globalni ravni Ikea ustvarila leta 2018, koliko trgovin ima po vsem svetu in koliko jih je v Evropi?


Ikea še naprej raste. V našem zadnjem poslovnem letu, ki se je končalo 31. avgusta letos, smo na globalni ravni ustvarili okoli 41,3 milijarde evrov prihodkov, kar je 6,5 odstotka več kot leto prej. V 50 državah sveta deluje 433 trgovin, od tega jih je 280 v Evropi, na globalni ravni pa Ikea zaposluje 211.000 ljudi.

Zemljišče v ljubljanskem BTC, kjer bodo gradili trgovino Ikea, se razprostira na okoli 30.000 kvadratnih metrih. FOTO: Leon Vidic/Delo
Zemljišče v ljubljanskem BTC, kjer bodo gradili trgovino Ikea, se razprostira na okoli 30.000 kvadratnih metrih. FOTO: Leon Vidic/Delo


Kolikšen delež izdelkov je narejenih v Evropski uniji in koliko je, denimo, slovenskih dobaviteljev?


Ikea je ena blagovna znamka, ki jo sestavljajo številne družbe. Medtem ko smo v Skupini Ingka, največji franšizi družbe Ikea, odgovorni za razvoj in upravljanje maloprodajnega poslovanja na 30 trgih, sodelavci v Inter Ikei Systemu skrbijo, da je na vsakem trgu zagotovljeno optimizirano pridobivanje virov in da nenehno pregledujejo trg v iskanju novih dobaviteljev, zato so prav oni najboljši naslov za to vprašanje.




Zakaj se cene nekaterih izdelkov po državah razlikujejo? Denimo, nekateri izdelki v trgovinah v Avstriji so dražji, v Italiji pa cenejši. Zakaj torej ni enotne cenovne politike vaših izdelkov, vsaj v državah Evropske unije?


Kadarkoli vstopimo na nov trg, vedno sledimo ideji, da bi ponudili pohištvene izdelke, ki jih poleg dobrega dizajna, oblike, funkcionalnosti in kakovosti zaznamuje tudi trajnostni način izdelave ter nizka cena, ki omogoča, da so dostopni kar največ ljudem. Trudimo se zagotavljati najboljše možne cene na vseh trgih, na katerih smo navzoči. Pomemben dejavnik pri določanju cen so naši dobavitelji, ki se nahajajo po vsem svetu, kar ustvarja dodatne stroške prevoza, ki se od države do države razlikujejo. Pretvorbe in nihanja valut pa prav tako vplivajo na višino cen.


Zakaj se je sedež Ikee preselil na Nizozemsko?


Ustanovitelj Ikee Ingvar Kamprad je želel ustvariti lastniško strukturo in organizacijo, ki se zavzema za neodvisnost in dolgoročni pristop. Skupina Ingka je zato od leta 1982 v lasti nizozemske fundacije Ikea.


Lahko razkrijete, kje še načrtujete gradnjo novih trgovin?


Ikea je v obdobju, ko preizkušamo različne vrste prodaje, saj želimo naše poslovanje čim bolj približati strankam v digitalni dobi, skladno z njihovim življenjskim slogom in potrebami, ki jih bodo imeli v prihodnosti. To pomeni, da poleg naših »velikih modrih škatel«, ki jih še vedno odpiramo po vsem svetu (tudi na Kitajskem, kjer že deluje 24 trgovin), preizkušamo manjše trgovine in centre s posebnimi storitvami, kot je, denimo, center za načrtovanje kuhinj. V prihodnje bomo še naprej preizkušali različne rešitve, naši kupci pa bodo na koncu povedali, kateri format jim najbolj ustreza.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine