Velenje – Ko se je okoli 30 rudarjev z visečo dizelsko lokomotivo v sredo popoldne peljalo na delo, se je zaradi mehanske okvare avtomatično sprožila zasilna zavora in del kompozicije je zanihal.
Enajst rudarjev se je pri tem lažje poškodovalo, drugi so šli delat naprej. To je letos že sedma nesreča na jamskem transportu, skupno se jih je v premogovniku zgodilo 66. V premogovniku poudarjajo, da je vzrok nesreč večinoma človeški dejavnik.
Ogled nesreče je v jami Preloge, kot zahteva zakonodaja, takoj opravila rudarska inšpektorica. Kot so odgovorili z rudarskega inšpektorata, je »v nekem trenutku prišlo so mehanske okvare oziroma strojeloma osi pogonskega kolesa. Pri tem se je sprožila varnostna zavora, kar je povzročilo nenadno ustavitev viseče dizel lokomotive.« Vzrok strojeloma še ni znan, tudi inšpekcijski postopek še ni končan. V vodstvu premogovnika so bili sicer s celotnim potekom dogajanja ob nesreči zadovoljni: »Ponovno se je pokazalo, da imamo dobro urejen sistem obveščanja ob tovrstnih dogodkih, saj so pristojne službe nemudoma ukrepale in pomagale poškodovanim.«
Enajst rudarjev, ki so se lažje poškodovali, šlo je večinoma za udarnine, so še isti dan iz bolnišnice odpustili v domačo oskrbo. Predsednik največjega sindikata v velenjskem premogovniku, Sindikata pridobivanja energetskih surovin (SPESS),
Simon Lamot je poudaril, da ni šlo za rudarsko nesrečo: »To je bila nesreča pri prevozu na delo. Kot če bi imel avtobus ali vlak, ki vas pelje na delo, nesrečo. Ko se stroj zaradi okvare v trenutku ustavi, kompozicija seveda zaniha, logično koga malce porine in seveda lahko koga udari. Tako kot če na hitro ustavite avto. Vse je prav delovalo.« Lamot je dodal, da je ne glede na zadnjo nesrečo nujno, da se delavci na delovišče peljejo: »Prevoz zahteva prav sindikat. Sicer bi morali delavci v jami prehoditi od dva do tri kilometre, to pa je hud napor. Morajo pa biti stroji redno vzdrževani in pregledani. Preverjajo jih vsak dan, upam, da kvalitetno.«
Med vožnjo na delovišče se je zgodil strojelom osi pogonskega kolesa. FOTO: Arhiv Premogovnika Velenja
Nesreč se ne da preprečiti
Predsednik Sindikata delavcev rudarstva in energetike Slovenije (SDRES)
Asmir Bečarević je opozoril na število nesreč: »Na eni strani je nevzdrževanje strojne opreme, na drugi pa je zahteva po doseganju nerealnih planov. Če bi bila varnost na prvem mestu, takih dogodkov ne bi bilo. Prevozno sredstvo mora biti pregledano in varno. Skrbi me, da se je v jamskem transportu število nesreč od lani podvojilo.«
Kot so nam odgovorili iz vodstva premogovnika, so se lani na jamskem transportu res zgodile le tri nesreče, letos pa že sedem, a so poudarili, da niso bile posledica »morebitnih okvar na napravah, ampak je šlo za lažje poškodbe s strani delavcev – pri vseh je šlo za osebni faktor (udarec po prstu in podobno)«. Lani so zabeležili 94 nesreč, od tega sedem težjih, letos jih je bilo 66. Od leta 2010 do lani so imeli v premogovniku 758 nesreč, od tega 24 s težjimi posledicami. Najmanj nesreč v tem času je bilo leta 2011, in sicer 58, od tega dve hujši, največ pa štiri leta pozneje, 97, od tega dve hujši. Kot so še sporočili, analiza kaže, da je najpogostejši vzrok nesreč človeški dejavnik, in sicer neprevidno delo. Skupinske nesreče pa so večinoma posledica stebrnega udara. Ta se je v velenjskem premogovniku nazadnje zgodil marca lani, ko je bilo poškodovanih šest rudarjev.
Nevaren poklic
Na družabnih omrežjih in forumih, na katerih se anonimno oglašajo rudarji – tudi tisti, ki so bili udeleženi v nesreči – je zaznati, da kakšnega hudega pretresa ob tej nesreči ni bilo. So pa iz premogovnika sporočili, da je kljub najsodobnejši tehnologiji, ki jo imajo, delo rudarjev še vedno delo v posebnih razmerah. Podobno so opozorili na inšpektoratu: »Rudarji svoje delo opravljajo pod zemljo, torej pod specifičnimi pogoji. V vsakem trenutku lahko pride do delovne nesreče ali nevarnega pojava, ne glede na to, kje je delovišče.«
Komentarji