Četrtek, 27. februarja
GLASBA
Dunajski klasiki
Cankarjev dom, Gallusova dvorana, Ljubljana, ob 19.30
Tokratni koncertni program nudi v poslušanje trojico velikanov dunajskega klasicizma.
Wolfgang Amadeus Mozart in
Joseph Haydn sta se globoko spoštovala in gojila prijateljski odnos. Mozart je Haydnu posvetil šest godalnih kvartetov, pri katerih je »papa« Haydn v mladem skladatelju prepoznal mojstra. Leta 1786 je Mozart v sodelovanju z libretistom
Lorenzom da Pontejem slavil izjemen uspeh z opero
Figarova svatba, ki je požela ovacije.
Ludwig van Beethoven, ki je leta 1792 prišel na Dunaj, da bi poglobil svoje kompozicijsko znanje pri Haydnu, se z mentorjem ni najbolje ujel.
Beethovnov
Klavirski koncert št. 3 bo s svojstvenim slogom poustvaril mednarodno cenjeni turški pianist in skladatelj
Fazil Say, priznan interpret Beethovnovih del. Večkrat je sodeloval z mednarodno dejavnim dirigentom in pianistom
Ibrahimom Yazicijem, ki bo tokrat prvič stal pred Orkestrom Slovenske filharmonije.
RAZSTAVA
Zoran Mušič: Obsojeni na upanje – Risbe iz Dachaua
Moderna galerija, Ljubljana, ob 19. uri
Zoran Mušič Obsojeni na upanje – Risbe iz Dachaua FOTO: Arhiv MG
Razstavljen bo izbor dachauskih risb
Zorana Mušiča iz leta 1945. 23 risb so leta 2016 odkrili v arhivih Narodnega združenja italijanskih partizanov, eno pa v Pokrajinskem inštitutu za zgodovino osvobodilnega gibanja v Furlaniji - Julijski krajini. Risbe so bile leta 2018 prvič razstavljene v tržaškem muzeju Revoltella, ki jih je prevzel v hrambo.
Na razstavi v Moderni galeriji jih spremljajo še dachauske risbe iz Slovenije in ožji izbor del na papirju iz cikla
Nismo poslednji iz javnih in zasebnih zbirk v Sloveniji in Italiji. Celoto spremljajo odlomki iz pričevanj preživelih iz nacističnih taborišč in tistih, ki so jih osvobajali. Razstava bo na ogled do 3. maja.
PREDSTAVA
Pokrm / Jedača / Repast
Plesni teater Ljubljana, ob 20. uri
Pokrm/Jedača/Repast FOTO: arhiv PTL
Na začetku plesno-gledališke predstave, ki je nastala v sodelovanju slovaškega režiserja
Jakuba Mudráka in koreografa
Milana Tomášika, stoji beseda pokrm (jedača). Na videz arhaična beseda govori o duhovni hrani v nasprotju z zemeljsko, naravno potrebno. Avtorsko pričevanje o našem vsakdanjem življenju, sobivanju, nenehnem gibanju misli in nepredvidljivih čustvih.
Projekt
Jedača je nastal kot delo po naročilu umetniškega društva tri4 s sedežem na Slovaškem in koreografa Milana Tomášika. V predstavi nastopajo češki in slovaški ustvarjalci z rezidentstvom v Pragi. Po današnji premieri bo jutri ob isti uri ponovitev predstave.
Komentarji