Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Zanimivosti

Človek, ki skrbi, da so tudi policisti viralni

Hudomušne objave policije: Več sledilcev, večja pomoč, tudi v resnejših nesrečah, kot je bila včerajšnja med Jeprco in Retečami.
Ko je v krožnem križišču na Kokrici voznik trčil v mamuta, so na facebooku zapisali, da po njihovi oceni ni življenjsko ogrožen. Sledilce so opozorili, da je voznik domnevno zaspal za volanom, čeprav se tovrstne nesreče zgodijo tudi zaradi uporabe mobilnih telefonov in drugih naprav med vožnjo ter nepozornosti na promet. Na fotografiji Bojan Kos. Foto Leon Vidic
Ko je v krožnem križišču na Kokrici voznik trčil v mamuta, so na facebooku zapisali, da po njihovi oceni ni življenjsko ogrožen. Sledilce so opozorili, da je voznik domnevno zaspal za volanom, čeprav se tovrstne nesreče zgodijo tudi zaradi uporabe mobilnih telefonov in drugih naprav med vožnjo ter nepozornosti na promet. Na fotografiji Bojan Kos. Foto Leon Vidic
5. 1. 2019 | 09:00
5. 1. 2019 | 09:36
5:25
Ko so kranjski policisti med prazniki posredovali zaradi pešca na viaduktu Peračica, ki je tam izstopil zaradi spora s partnerko, so iz zgodbe znova potegnili eno izmed hudomušnih, a resnih preventivnih opozoril, da v takih primerih kaže zapustiti avtocesto, uporabiti počivališče oziroma se ustaviti. Objava na facebooku je imela 12.500 ogledov ter se množično razširila po internetu in medijih.

Že v prvi objavi pred pol leta, ko so med zadnjimi policijskimi upravami odprli profil na facebooku, so zapisali, da bodo resni, kadar je treba, in malo manj, ko jim bodo okoliščine dovoljevale. Več objav ko imajo, več ljudi jim sledi, kar je pomembno, med drugim ko iščejo priče kaznivih dejanj, poškodovance, pogrešane osebe in predmete oziroma ugotavljajo okoliščine prometnih nesreč.

Tipični primer je bila včerajšnja huda prometna nesreča med Jeprco in Retečami, v kateri so trčila tri vozila. »Iskali smo dva udeleženca in v zgolj petih urah dosegli več kot 75.000 uporabnikov, javile so se priče, voznik cisterne, še vedno zbiramo podatke o vozniku svetlejšega avtomobila renault megane, ki je po nesreči odpeljal proti Škofji Loki. Zelo pomembno je, da informacije dobimo čim prej, da jih lahko preverimo, ovrednotimo in preiščemo dogodek,« je pojasnil Bojan Kos, 36-letni višji policijski inšpektor, ki zadnjih pet let dela kot predstavnik za odnose z javnostmi na Policijski upravi Kranj.

Takoj nato je poudaril, naj ne postavljamo njegovega imena višje od PU Kranj ali ga enačimo s Slovensko policijo. Tudi Policijska uprava Kranj je samo ena od osmih, na katerih predstavniki za odnose z javnostmi učinkovito komunicirajo z javnostmi prek facebooka, vsega tega, po čemer je glas o PU Kranj iz njihovega rajona v zadnjem tednu še bolj široko segel v Ljubljano, še zdaleč ne bi zmogel brez sodelavcev. Ti poskrbijo za fotografije in videoposnetke, objave so tako rekoč timsko delo.

Hudomušne objave tudi preventivno vzgajajo. Foto Facebook Pu Kranj
Hudomušne objave tudi preventivno vzgajajo. Foto Facebook Pu Kranj

 

Preventiva pred represijo


Marsikateri posnetek z reševanja s helikopterjem je nastal tudi na njegovi službeni poti, saj je eden izmed redkih policistov gorske policijske enote v državi, usposobljen tudi za helikopterske reševalne odprave. Med približno 170 objavami, kolikor so jih nanizali v pol leta, bi težko izpostavil najljubšo.

»Naše poslanstvo je preventiva pred represijo, največji izziv pa, kako biti izviren, da bo sporočilo doseglo čim več ljudi. Vse policijske uprave, tudi krovna, Slovenska policija, smo prisotne na družabnih omrežjih, tudi zato, da naš poklic izpostavljamo z različnih vidikov, a vsak malo drugače. Naše objave se od drugih ločijo predvsem po malce bolj šaljivih preventivnih vsebinah,« je povedal.

Mednje je mogoče uvrstiti tudi nedavni plakat Slovenske policije z Ilko Štuhec: »Naj se raje iskri od veselja! Bodi zvezda! Ne meči petard.« Podobno počnejo kolegi v drugih državah, med katerimi je kot izvirne izpostavil Portugalsko, Romunijo, Francijo in Estonijo. »Tudi iz teh primerov dobiš kakšno idejo in jo malo po svoje prirediš,« je dodal. Življenje prinaša podobne nesreče in okoliščine.

Primerov za preventivno opozorilo sproti prinaša življenje. Foto Facebook Pu Kranj
Primerov za preventivno opozorilo sproti prinaša življenje. Foto Facebook Pu Kranj


Med kranjskimi izvirnimi posebnostmi je velikokrat videti in slišati mojstra borilnih veščin in raperja Denisa Porčiča - Chorchypa, naj je to sporočilo, da hitrost ubija ali da je namesto metanja petard bolje, da sam postaneš mišična petarda, kot je z dvigovanjem uteži opozarjal v prazničnih dneh.

»Chorchyp in Matjaž Javšnik sta na prošnjo kolega policista iz Kranjske Gore nastopila v prvem videu na našem facebooku, s svojim prikazom, kako hitrost ubija, pa dosegla več kot 40.000 ogledov, kar nas je spodbudilo, da smo z videi nadaljevali. Pokazalo se je, da imajo trikrat ali celo štirikrat večji doseg kot fotografije, zato jih čedalje pogosteje uporabljamo tudi pri iskanju pogrešanih oseb,« je razkril. Doslej je s kar 332.000 uporabniki, 161.000 ogledi in 25000 delitvami – delila ga je celo slovenska vlada – najbolj odmeval tisti s policijskega obiska pediatrične bolnišnice na Jesenicah. Brez dvoma so najbolj gledani prispevki, ki vključujejo živali.

Ko so priča resnim temam in primerom, ko je ogroženo življenje, ko je treba varovati integriteto posameznika in osebne podatke, kriminalistično preiskavo oziroma se je ne sme ovirati, je treba biti še posebno previden.

»Vse to spoznaš s policijskim delom, marsikaj pride tudi sproti. Ko smo objavili fotografijo avtomobila, ki je zadel kip mamuta v Kokrici, se nam je oglasil vpleteni voznik, češ da bodo po barvi vozila zdaj vsi vedeli, da je bil on. Ker bi sovaščani to morebiti res lahko razbrali, smo fotografijo spremenili v črno-belo. Navsezadnje smo v službi ljudi,« je poudaril nekdanji policist na Jesenicah, prometni policist v Kranju in policijski inšpektor v službi direktorja PU Kranj ter zadnjih pet let njihov predstavnik za odnose z javnostjo.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine