Neomejen dostop | že od 9,99€
Korejski proizvajalec (športno)terenskih avtomobilov Ssangyong je imel v preteklosti pestro lastniško zgodbo, zdaj je že nekaj časa v lasti korejske skupine KG Mobility, ki počasi prevzema tudi ime znamke. Postopno ji tudi v Evropi dodaja novosti. Tako se v Slovenijo vrača model tivoli, nedavno uvedenemu večjemu torresu pa so dodali električno izvedenko.
Za zdaj se še ohranja ime Ssangyong, torej je prav, da zapišemo, da je njihov prvi jesenski tukajšnji novinec KGM ssangyong tivoli. Tivoli je bil sicer prvič predstavljen leta 2015, zdaj pa prihaja z novo zunanjostjo in bolj svežo notranjo ureditvijo. Gre za manjšega športnega terenca, dolg je 422 centimetrov, za pogon na sprednji kolesi skrbi 1,5-litrski bencinski štirivaljni turbo motor z močjo 120 kW, lahko ima ročni ali samodejni menjalnik.
Upam, da bo bolj varčen, kot je s tem motorjem večji model torres. Pri nas bo v ponudbi le s sprednjim pogonom, proizvajalec je sicer pripravil tudi štirikolesnega. Na seznamu ima precej zajeten nabor varnostne opreme. Tivoli seveda pri morebitnih kupcih igra (tudi) na karto ugodne cene; z ročnim menjalnikom stane od 22 tisoč evrov naprej, s samodejnim je tisočaka in pol dražji. Kot tekmeca omenimo suzukija vitaro.
Druga novost je električni pogon za že znani model torres, v tem primeru ima oznako EVX. To je precej večji SUV, v dolžino meri 472 centimetrov. Torres je bil doslej na voljo le z bencinskim pogonom, zdaj pa ima tudi električnega. Gre za motor z močjo 152 kW, energijo mu zagotavlja baterijski sklop z zmogljivostjo 72 kWh, ki ga je pripravil kitajski BYD. Katoda baterijskih celic je pripravljena iz litij-železovega fosfata (LFP), torej ne vsebuje mangana in kobalta. Poleg tega so uporabili napredno tehniko konfiguracije samih celic (cell to pack). Navajajo, da ima baterija jamstvo deset let ali milijon kilometrov za zmogljivost vsaj 70 odstotkov. Z enosmernim tokom se lahko polni z močjo do 120 kW, na izmeničnem do 11 kW. Cena električnega torresa je brez subvencije 36.500 evrov. Zastopnik meni, da so s tem avtomobilom glede na ponujeno konkurenčni.
KG Mobility Ssangyong je letos v devetih mesecih pri nas prodal 160 avtomobilov, s čimer so zadovoljni, prihodnje leto načrtujejo še dve pomembni novosti, o katerih pa so za zdaj malce skrivnostni.
Podjetje Ssangyong je nastalo pred drugo svetovno vojno, počeli so marsikaj, sredi prejšnjega stoletja so začeli tudi z avtomobili. Prvi nam znani model je bil korando, kot smo že pisali, je ime nastalo kot zloženka angleškega izraza korean-can-do (Korejec zmore). Imeli so navezo z Mercedesom, nato je bil nekaj časa njihov lastnik Daewoo, še ena takratna velika južnokorejska industrijska skupina. V prvih letih novega tisočletja so se znašli pod okriljem kitajskega velikana SAIC (pri nas znan po znamki MG), nato v indijski skupini Mahindra & Mahindra, od predlanskim so v lasti korejske skupine KG. Prihodnje leto pri imenu njihovih modelov ne bo več besede Ssangyong, le še KG Mobility. Lani so prodali 116 tisoč vozil, dobro polovico doma, preostalo v tujini.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji