Mazdino vodstvo se je odločilo, da je po treh letih napočil pravi čas za prenovo njihovega kompaktnega športnega terenca CX-3, ki je kot vselej skupek oblikovnega pomlajevanja in tehničnih izboljšav, ki naj ohranijo konkurenčnost avtomobila.
Le izurjeno oko bo opazilo osveženo masko, nova aluminijasta platišča in serijsko vgrajene zadnje luči v tehnologiji LED. Novinka je javnosti premierno predstavila tudi novo Mazdino rdečo barvo, ki so jo poimenovali
soul red crystal. Poleg nje bodo kupci lahko izbirali še med osmimi barvami. Opaznejše so spremembe v notranjosti, saj se je s prenovo poslovila klasična parkirna zavora – nalogo ročice zdaj opravlja stikalo električne parkirne zavore. Umik ročice je odprl prostor za sredinski naslon za roke s predalom, ki je postal del serijske opreme. Tudi sama armaturna plošča je bogatejša za nekaj dekorativnih elementov. Druge spremembe so očem skrite.
Zadnje luči so zdaj serijsko v LED-tehnologiji. FOTO: Blaž Kondža
Mazdini inženirji so ob sledenju filozofiji jinba ittai, ki poudarja, da sta avtomobil in voznik eno, še izboljšali odnos med njima, tako da tudi prenovljeni CX-3 zagotavlja odlično vozniško izkušnjo. Med ukrepi za udobnejšo in tišjo vožnjo so nove nastavitve podvozja, na novo razvite pnevmatike in uporaba izboljšanih materialov v konstrukciji sprednjih sedežev. K boljši vodljivosti pripomore Mazdina tehnologija G-vectoring control, ki ob zavijanju prilagodi moč motorja tako, da je krmiljenje še bolj gladko, vse skupaj pa deluje za voznika neopazno.
- Nove nastavitve podvozja, na novo razvite pnevmatike.
- Dizelski agregat ima namesto 1,5 litra zdaj prostornino 1,8 litra.
- Boljše delovanje radarskega tempomata.
Dizle še razvijajo
Več novega je pod motornim pokrovom, kjer so na voljo dizelski motor in dve različici bencinskega. Dizelski agregat je čisto nov in ima večjo prostornino kot predhodnik – namesto 1,5 zdaj 1,8 litra in razvije največjo moč 85 kilovatov. Za čiščenje izpušnih plinov uporablja filter trdnih delcev in oksidacijski katalizator. Prenovo je doživel tudi 2,0-litrski bencinski štirivaljnik, ki je na voljo v dveh izvedbah: 89- in 110-kilovatni. Pri vseh imamo na izbiro ali šeststopenjski ročni ali šeststopenjski samodejni menjalnik. Štirikolesni pogon je serijski pri močnejšem bencincu, zanj pa se lahko odločimo tudi pri dizlu. Edino pri šibkejšem bencincu nimamo nobene izbire – mogoč je zgolj pogon na sprednji par koles.
Parkirno zavoro odslej upravljata elektrika in stikalo. FOTO: Blaž Kondža
Pešca opazi tudi ponoči
CX-3 je s prenovo dobil izboljšane asistenčne sisteme. Nadgradili so sistem za zaviranje v sili (advanced SCBS), ki zdaj prepoznava tudi pešce ponoči. Sistem prepozna vozila v razponu hitrosti od 4 do 80 km/h, pešce pa od 10 do 80 km/h. Pomembno izboljšan je tudi radarski tempomat (MRCC), ki zdaj kombinira radar in kamero, s čimer so dosegli širši razpon hitrosti. Prej je deloval od 30 km/h naprej, zdaj pa že od 0 km/h. Z nadgradnjo so omogočili, da radarski tempomat deluje pri vsaki hitrosti, zna slediti vozilu pred nami in zmore zavreti mazdo do ustavitve.
Voznikov delovni prostor je že znan, vozniška izkušnja po prvih kilometrih dobra. FOTO: Blaž Kondža
Uporabniki pametnih telefonov bodo veseli novice, da Mazdin infozabavni sistem podpira tudi zrcaljenje pametnega telefona prek protokolov apple carplay in android auto. Sistem pa še vedno upravljamo s praktičnim vrtljivim gumbom na sredinski konzoli.
Slovenski kupci lahko prenovljeno mazdo CX-3 že kupijo, cena vstopne bencinske izvedbe znaša 16.090 evrov.
Komentarji