Neomejen dostop | že od 9,99€
Pravzaprav navedba iz naslova drži le deloma. Torres je sicer po svoje robustno oblikovan avtomobil, tudi na terenu naj bi se znašel, a vendarle želi delovati malce bolj nastopaško, všečno in na svojo stran pridobiti voznike, ki so jim blizu danes tako priljubljeni športni terenci.
Predvsem se zdi torres dokaj atraktiven s sprednje strani, tudi stranski pogled je zanimiv, malce manj domiselno so oblikovali zadek, je pa tam posebnost kljuka prtljažnih vrat na desni strani, pa čeprav se odpirajo navzgor. Torres je prvi model korejskega specialista za terenska vozila, ki je nastal, odkar je podjetje v lasti korejskega tehnološkega velikana KG Group. Še vedno je to za nas ssangyong, pa čeprav je opazno, da tega imena ni na avtomobilu, le na volanskem obroču je doslej znani znak.
Ssangyong torres je dolg 4,7 metra, nekako na zgornjem robu kategorije srednjih športnih terencev. Znotraj je dokaj prostoren, tako spredaj kot zadaj, prtljažnik pa v osnovi sprejme 700 litrov prtljage. Z dokajšnjo oddaljenostjo od tal (skoraj 20 cm) nakazuje tudi terenski značaj, pri čemer poudarjajo različne lastnosti, kot so ugoden vstopni in izstopni kot, vožnja po vodi do globine 30 cm in seveda štirikolesni pogon.
Ob tem je malce nenavadno, da je od motorjev na voljo le bencinski, in sicer 1,5-litrski turbo štirivaljnik z največjo močjo 120 kW in navorom 280 Nm. Poraba utegne biti kar velika, saj že tovarniški podatki govorijo o 8–9 litrih/100 km. Lahko ima sprednji ali štirikolesni pogon, v primeru prvega lahko izbirate med ročnim ali samodejnim menjalnikom, pri štirikolesnem je avtomatika standard. Dizelskega motorja ni v ponudbi, čeprav ga nekateri drugi modeli imajo. Zanimivo je, da je bil torres doma z malce drugačnim imenom predstavljen tudi z električnim pogonom, a ta za zdaj ni predviden za Evropo.
Podjetje Ssangyong je nastalo kot industrijski konglomerat, tako imenovani čebol. Z avtomobili so se začeli ukvarjati v petdesetih letih prejšnjega stoletja, po nekaterih virih tako, da so sestavljali džipe za ameriške vojake, ki jih v Južni Koreji takrat ni manjkalo. Kasneje so kupili družbo Geohwa, s čimer je povezan terenec korando, ime je nastalo kot zloženka angleškega izraza korean-can-do (Korejec zmore). Imeli so navezo z Mercedesom, iz tega znanja je izšel kasneje tudi pri nas dobro znani model musso. Pred koncem prejšnjega tisočletja so bili nekaj časa v lasti še ene takratnih velikih južnokorejskih industrijskih skupin Daewoo. Ta je kasneje propadla, v prvih letih novega tisočletja je bil Ssangyong najprej pod okriljem kitajskega avtomobilskega velikana Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), to je bil med drugim čas enega oblikovalsko bolj ponesrečenih modelov rodius. Potem so bili pri indijski industrijski skupini Mahindra & Mahindra, iz tistega obdobja se spomnimo zelo posebnega dizajna modelov kyron in actyon pa nato precej všečnega tivolija. Lani so dobili novega lastnika, korejsko skupino KG Group.
Torres nastaja v Južni Koreji. Je bistveno dražji, vendar tudi atraktivnejši in sodobnejši od koranda. Cena se začne pri 32 tisočakih za dvokolesni pogon, s štirikolesnim stane vsaj 39 tisočakov, najdražji in najbolj opremljen velja 44 tisočakov. Polovico naj bi prodali dvokolesnih in polovico štirikolesnih, največ s srednjo opremo adventure. Ta je precej bogata, tudi na področju asistenčnih dodatkov.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji