Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Airbnb se širi med avtomobile

Nastaja Giro Car Sharing  - Začetek delovanja na slovenskem trgu predvidoma sredi aprila
Zamisel za avtomobilsko inačico sistema airbnb, ki naj bi to pomlad začel delovati pri nas, se imenuje Giro Car Sharing. Foto Gašper Boncelj
Zamisel za avtomobilsko inačico sistema airbnb, ki naj bi to pomlad začel delovati pri nas, se imenuje Giro Car Sharing. Foto Gašper Boncelj
26. 2. 2019 | 07:00
4:22
Sistem oddajanja nepremičnin Airbnb se je v svetu in pri nas že dodobra uveljavil in dobil množico uporabnikov. Tako seveda ne presenečajo zamisli, da bi se takšen sistem delitvene ekonomije lahko razširil še na kakšno drugo dobrino, npr. avtomobile, ki veljajo za največjo naložbo pri premičnem imetju. Tudi na tem področju so začetniki v Ameriki, zdaj pa se takšna mož­nost najema počasi širi v Evropo in morda jo bomo dobili tudi pri nas.

V ZDA že poznajo aplikacijo Turo, ki se zdaj širi v Evropo, v Nemčijo. Za zdaj ta sistem najbolj deluje na področju najema vozil za uživanje v vožnji, kot je kak kabriolet ali športni avtomobil, na ameriški strani se denimo med prvimi pokažeta mustang ali audi TT in cena dnevnega najema. Vendarle bi bilo lahko sčasoma zanimivo tudi oddajanje električnih vozil, še posebno če bodo deli velemest zaprti za nekatere pogone z večjim izpustom, ali pač vozil za posebne potrebe, npr. veliko potnikov ali prevoz večjega tovora.



Ena že znanih avtomobilskih variacij na temo airbnb je ameriški Turo.
Ena že znanih avtomobilskih variacij na temo airbnb je ameriški Turo.


»Naša aplikacija Giro Car Sharing je preizkušena, ni pa še končni izdelek, plačilni promet seveda še ni vključen,« razlaga Klemen Furlan, eden od dveh lastnikov tovrstne platforme, in dodaja, da so doslej opravili približno 100 testnih najemov in odpravljali morebitne napake v sistemu. Aplikacija, ki naj bi začela delovati sredi letošnjega aprila, bo odprta, vanjo se bo lahko vključil kdorkoli, posameznik ali podjetje, ki že samo izposoja avtomobile.


Glavni izziv zavarovanje škode


Furlan dodaja, da se dogovarjajo z eno od zavarovalnic glede zavarovanja morebitne škode. To je menda še največji izziv, predvsem, da ne bi kdo uveljavljal povračila škode, ki je bila na vozilu že prej in v resnici ni nastala med najemom. Zato bodo v naslednjo različico sistema vključili še izpopolnjeno fotografiranje avtomobilov, da bo dovolj natančno, vseeno pa ne bo vzelo preveč časa. S tem naj bi onemogočili prevare tako pri tistem, ki daje avto v najem, kot tistem, ki ga najema. Hkrati dodaja, da bo sistem že pri zahtevku za izplačilo najemnine odštel potrebno plačilo dohodnine.

Slovenska zamisel, ki naj bi zaživela to pomlad, se imenuje Giro Car Sharing.
Slovenska zamisel, ki naj bi zaživela to pomlad, se imenuje Giro Car Sharing.


Sami naj bi na postavljeno ceno najema vozila zaračunali 15 odstotkov provizije in še tisto, kar zahteva zavarovalnica. Zelo približen primer: najem škode octavie bi stal 40–50 evrov na dan, provizija Giro Car Sharinga 7,5 evra, provizija zavarovalnice med 5 in 10 evrov na dan do prevoženih 100 kilometrov, za mlajše voznike nekoliko več. Najbolj naj bi sicer takšna storitev zanimala prav mlade ljudi, stare od 20 do 25 let, ki se jim strošek lastništva vozila ne zdi smiseln, geografsko pa najbolj merijo na Ljubljano in nekaj večjih mest, pozneje se želijo širiti tudi v srednjo Evropo.


Res tekmeci klasični izposoji?


Bodo tako tekmeci uveljavljenim podjetjem za izposojo avtomobilov (rent-a-car)? »Airbnb tudi danes ni konkurenca Bookingu, zdaj je to nekaj vzporednega, morda pa mu bo sčasoma postal,« pravi Furlan in dodaja, da so tudi podjet­ju Turo dolgo metali polena pod noge ...

Ko sogovornika vprašam, ali bo aplikacija zadostila zakonskim zahtevam, pravi, da bodo oni posredniki in da spada takšno najemanje pod oddajo lastne premičnine. »Cilj naše storitve je urediti plačilni promet, urediti pogodbeno razmerje med najemodajalcem in najemnikom, zagotoviti zavarovano storitev in skrbeti za prepoznavo najemnikov in izposojevalcev vozil in njihovo ocenjevanje – da bodo stranke na obeh straneh preverljive,« pravi Furlan.

Njegova vizija: če imaš hišo in avtomobil, a odhajaš na dopust, lahko z oddajo obojega zaslužiš.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine