Neomejen dostop | že od 9,99€
Volkswagen golf letos praznuje 50 let, v Evropi je še kar nekaj modelov, ki so res veliko časa na trgu, nekaj je tudi težkokategornikov z dolgo zgodovino, ki se prodajajo po vsem svetu.
Zgodba volkswagna golfa se je začela leta 1974, zrisal ga je Giorgietto Giugiaro, ker so nujno potrebovali sodobnejšega naslednika hrošča. Najbrž si niso mislili, da jim bo z golfom tako uspelo. Še danes ga izdelujejo, proizvodnja je dosegla skupaj približno 37 milijonov vozil. Zadnja tri leta se je zdelo, da mu ne gre več, osma generacija ni dosegala nekdanjih uspehov, golf ni dobro vstopil v digitalni svet, udarila je korona, ljudje so se namesto klasičnih oblik vse bolj ozirali za športnimi terenci. Letos pa je v Evropi dosegel prodajni preporod, vsaj po štirih mesecih se je vrnil tik pod vrh, le dacia sandero je bila malce pred njim. Pri nas prodaja ne dosega rekordnih časov, ko so jih na leto prodali tudi 2500, jih je pa skupaj z renaultom cliem daleč največ v voznem parku: vseh skupaj je 65 tisoč, s tistimi najstarejšimi vred.
Golf je le malce starejši od manjšega volkswagna pola (letnik 1975), ki je skozi desetletja tudi dosegel dobre prodajne številke, a vendarle precej manjše. Zdaj je že nekaj časa sploh bolj na obrobju, dejstvo, da ga v zadnjem obdobju tudi za Evropo izdelujejo v Južni Afriki, na ceno ne vpliva najbolje. Zato pa ima Volkswagen model, ki je še starejši od golfa, to je kralj dolgih prevozov, volkswagen passat, ki je tržno pot začel leta 1973, letos je povsem nov in tokrat zanimivo le kot karavanski variant.
V Evropi je na prodaj še nekaj modelov s kar precejšnjo tradicijo, in čeprav nikakor niso blizu prodajnemu velikanu, kot je golf, jih moramo omeniti. Najprej toyoto corollo. Ta je po velikosti in zasnovi neposreden tekmec golfu. Ima častitljivo zgodovino; prva je bila nared leta 1966, do danes se je zvrstilo dvanajst generacij, do leta 2021 so jih prodali 50 milijonov. A s pristavkom, da za corollo Evropa ni glavni trg, bolj ZDA in Azija, v našem koncu so jo enkrat celo precej neuspešno preimenovali v auris.
Nikoli pa niso spreminjali imena morda najbolj ikoničnega Toyotinega modela, velikega luksuznega terenca land cruiserja. Njegova prva generacija je bila nared leta 1951, to je bil takrat bolj japonski jeep, nič kaj posebej luksuzen, a tega je že davno. Zdaj tudi pri nas čakamo najnovejšo po prvih slikah nadvse všečno izvedbo. Tudi njihov poltovornjak hilux ima častitljivo starost, prvi je bil nared že leta 1968. Pri podjetju Land Rover se, kar zadeva njihove aktualne modele, kar težko znajdemo. Range Rover je zdaj nekakšna podznamka z različnimi izvedbami, a če govorimo prav o range roverju kot modelu, ki je še vedno vrh njihove ponudbe, povejmo, da to ime obstaja že od leta 1970. Če še ostanemo pri Britancih: današnji mini je seveda zelo drugačen, tudi večji od tistega prvega, ki sega že v leto 1959.
Hondin dolgoletni model in prav tako neposredni tekmec golfa je honda civic, še en avtomobil iz tako imenovanega spodnjega srednjega razreda. Civicov začetek sega v leto 1972, tudi zanj Evropa ni bila nikoli glavni trg, je pa zanimivo, da se je oblikovno skozi generacije res radikalno spreminjal. Tudi suzuki swift ima za seboj kar nekaj desetletij; globalno različico so uvedli leta 2004, model pa je s tem imenom obstajal že precej prej, kakih 40 let šteje.
Povsem evropski avtomobil je fiat panda. Mali italijanski prvak je svojo pot začel leta 1980, tudi tega je narisal Giugiaro. Panda je predvsem zaradi priljubljenosti doma skozi generacije kljubovala vsem Fiatovim krizam, sedanji model je star že 12 let, pri čemer ga nameravajo z nujnimi posodobitvami izdelovati vsaj do leta 2027. Bo pa z njo v prodaji še nova, nekoliko večja in tudi električna fiat (grande) panda.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji