Crveni vrh, Portorož – Srbska družba MK Group je v četrtek zvečer pripravila gala odprtje prenovljene plaže hotelskega resorta Kempinski Adriatic pod Crvenim vrhom, o katerem je umaški župan Vili Bassanese izjavil, da je to najrazkošnejše in najlepše urejeno kopališče v Istri. Direktor hotelske divizije iz MK Group
Nikola Avram je povedal, da so od oktobra 2017, ko so prevzeli Kempinski Adriatic, v izboljšave turističnega naselje investirali milijon evrov.
Prav toliko so v prejšnjih mesecih investirali v ureditev meteornih voda, ki so ob nalivih pogosto poplavljale središče Portoroža. Za kopališče pod Crvenim vrhom so namenili 400.000 evrov. Vstopnina na plažo za zunanje goste bo 50 evrov, in sicer zato, ker želijo prednost dati svojim gostom.
23 milijonov je Kostić plačal za nakup Kempinski Palacea, tri milijone gotovine in 15 milijonov posojil je iz njega pridobil
Umaški župan
Vili Bassanese je pojasnil, da je občina pripravila prostorske načrte za tri golfska igrišča. Eden od dveh interesentov za gradnjo golfskega igrišča na Savudriji je slovenski državljan, drugi investitor pa je MK Group. »Ob sedanjem igrišču bi radi zgradili še eno podobno veliko igrišče, potem bi to postala golfska destinacija tudi za Portorož. Radi bi vzpostavili ladijsko povezavo med Savudrijo, Portorožem pa tudi z Gradežem in Benetkami. Te načrte zdaj ovira schengenska meja. Sezono v Savudriji bi radi podaljšali na vsaj deset mesecev. Če nam je to uspelo na Kopaoniku, kjer center dela 365 dni z 68-odstotno zasedenostjo in dosegamo 145 evrov povprečne cene na noč, potem bi podobno zasedenost morali doseči tudi tukaj,« je dejal Avram in potrdil, da so jih povabili kot možnega investitorja tudi za nakup palače Carciotti v Trstu na tržaškem nabrežju.
Ali namerava MK Group res prekiniti pogodbo s Kempinskim?
Nikola Avram nam je na vprašanje o vse večjih namigih, da želi MK Group prekiniti sodelovanje s Kempinskim, odgovoril: »O tem se govori že od oktobra 2015, ko smo kupili Kempinski Palace v Portorožu. Naša edina usmeritev je, da verjamemo v Portorož, še veliko bolj bi v to morali verjeti drugi precej večji turistični akterji v Portorožu. Naš edini interes je, da izboljšamo kakovost ponudbe v kraju, da jo spremenimo v petzvezdično destinacijo, da vanjo še več investiramo, da povečamo letališče. Če bo Kempinski lahko izvedel to, kar od njega pričakujemo in menimo, da lahko izvedemo, potem na vaše vprašanje odgovarjamo, da s Kempinskim ne bi prekinili sodelovanja in se še nismo odločili za ta korak. Kot smo mi s Kempinskim, so tudi oni z nami in za ples sta potrebna dva. Mi ne zahtevamo nemogočega od hotelske verige. Morala bi le prinesti več razkošja v Portorož, boljše storitve in poslovati vseh 365 dni v letu, ne dva meseca manj. To so naše zahteve. Odkar smo mi prevzeli Kempinski Palace se je bruto dobiček iz poslovanja povečal za 35 odstotkov,« je dejal Nikola Avram, ki od take verige pričakuje več gostov.
Kostić bi z odpravo meje povezal Piranski zaliv
Nad izjavami Nikole Avrama je bil začuden direktor Kempinski Palacea Thies Bruhn, ki hotel vodi že deset let: »Zasluge za dobro poslovanje Kempinski Palacea ima predvsem veriga Kempinski, ki je samo prvo leto (ker je bil hotel nov) poslovala z izgubo. Vsa poznejša leta pa posluje pozitivno in dosega izjemne rezultate. Lani smo ustvarili 10,8 milijona evrov prometa in 3,4 milijona evrov bruto dobička iz poslovanja ter 2,7 milijona evrov EBITDA. To je izjemen donos v primerjavi z vsemi hoteli v državi, pa tudi med boljšimi hoteli v verigi Kempinski,« je dejal Bruhn, ki pa o poslovnih odnosih med MK Group in Kempinskim ni hotel govoriti, ker da za to ni pristojen.
Kempinski Palace vseeno donosen za lastnike
Več portoroških turističnih delavcev je izrazilo mnenje, da poskuša Miodrag Kostić z napovedmi o izstopu iz verige Kempinski ustvariti boljša pogajalska izhodišča ob obnovi pogodbe. Letos bo poteklo prvih deset let pogodbe, ki predvideva najem dvakrat po deset let. Po mnenju poznavalcev je okoli 600.000 evrov upravljavske takse, ki jo plačuje lastnik verigi, sorazmerno malo. Pri verigi Marriott, s katero ima Kostić dobre poslovne stike in bi jo rad pripeljal v Istro, ne bi dosegli bistveno boljših pogojev. Z zamenjavo poslovnega partnerja bi v Portorož začeli prihajati drugi gostje (Američani oziroma tisti iz čezmorskih dežel). »Kempinski je priznana blagovna znamka in njen odhod iz Portoroža bi pomenil izgubo za kraj. Hotel zdaj posluje zelo dobro. Seveda ima lastnik vedno pravico terjati še boljše poslovanje in jasno je, da bi se struktura gostov spremenila,« je ocenil direktor Turističnega združenja Portorož
Igor Novel.
- MK Group je v Savudrijo in Portorož v minulega pol leta investiral dva milijona evrov.
- Kostić ima še velike načrte ob Piranskem zalivu.
- V MK Group so verigi Kempinski postavili pogoje, sicer bodo pogodbo prekinili.
- Ali Kostić več investira v kraj ali več iz njega pobere?
Sedanji dobiček pomeni, da bi v zelo kratkem času MK Group poplačal vložek, ki je znašal 23 milijonov evrov. Toda v slovenski javnosti se je že večkrat pojavil očitek, da je Miodrag Kostić že ob nakupu Istrabenza Hotel Portorož plačal 23 milijonov evrov, vendar je na hotelskem računu prejel okoli tri milijone evrov, od katerih je po poročanju Siol.neta 2,5 milijona evrov takoj nakazal na podjetje Groton Global Corp na Britanske Deviške otoke. Letos pa je podjetje Hoteli Palace Portorož pri Sberbank najelo za 15 milijonov evrov posojila in ta denar posodilo drugim podjetjem iz MK Group, najverjetneje na Ciper.
Nova luksuzna plaža hotela Kempinski Adriatic in Skiper Resorta na Savudriji. FOTO: Neven Jurjak Aka Merlo De Graia
O teh nakazilih in posojilih smo vprašali MK Group, kjer pa so nam povedali, da zasebno podjetje ni dolžno javno pojasnjevati svojega denarnega toka. Če informacije o tem toku držijo, je kupcu podjetja z njim v dobrih dveh letih uspelo povrniti že velik del vplačane kupnine.
Kostić se ne ustavlja pri Savudriji in Portorožu
Miodrag Kostić se pripravlja na prevzem Gorenjske banke, s tem bi pridobil tudi pomemben vpliv v Hotelih Bernardin. Neuradno se pripravlja tudi na nakup preostalih hotelov Istrabenz Turizma, za katere v holdingu Istrabenz, d. d., zbirajo kupce za preostale Istrabenzove hotele iz portoroške blagovne znamke Lifeclass. MK Group ima v lastništvu enajst hotelov s skupaj 2500 ležišči. To so hoteli v štirih državah nekdanje Jugoslavije, kmalu načrtuje vstop še v Albanijo in nove nakupe večjih hotelov. Družba ima po lastnih izjavah kapacitete, da na leto lahko prevzame do dva nova hotela.
Komentarji