Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

V osmih letih za 14 odstotkov manj prevozov z LPP

Prodali le peščico letnih vozovnic, ki, kot kaže, ne bodo pripomogle k ustavitvi trenda zmanjševanja števila potovanj v mestnem prometu.
LPPvoznje
LPPvoznje
21. 6. 2019 | 11:00
26. 6. 2019 | 10:22
4:28
Ljubljana – Tudi nova letna vozovnica, ki so jo v LPP po vzoru Dunaja uvedli letos, ne bo pomagala LPP, da bi spremenili trend zmanjševanja števila potovanj v mestnem potniškem prometu. Tako kažejo podatki o prodaji vozovnic; do zdaj so jih prodali le 227.

Letno vozovnico za 365 evrov (torej za en evro na dan) so po vzoru Dunaja, kjer se je takšna vozovnica z enako ceno, a za precej bolj razvejen sistem javnega prevoza, izkazala za zelo uspešno, na LPP uvedli aprila letos. Čeprav so se letos s ceno prilagodili krajšemu obdobju prodaje letos, so jih prodali le 227. Število prodanih letnih vozovnic se najbrž ne bo povečalo, saj je nakup mesečnih vozovnic že precej ugodnejši od letne vozovnice, ki velja do konca leta in ne eno leto od dneva nakupa.

Tako majhen izkupiček v prvih mesecih prodaje, vodstva LPP ni presenetil, čeprav naj bi bil dolgoročni cilj javnega podjetja prodati kar 5000 vozovnic. Po besedah Tamare Deu, svetovalke za komunikacijo v LPP, so takšno prodajo »glede na lansiranje vozovnic aprila pričakovali«. V LPP sicer želijo z več prodanih terminskih vozovnic povečati uporabo javnega prevoza, »ker se imetniki terminskih vozovnic praviloma pogosteje odločijo za uporabo javnega prevoza«.

A glede na prodajo v prvem letu ni mogoče pričakovati, da bi uvedba letne vozovnice pripomogla k ustavitvi trenda zmanjševanja števila potovanj v mestnem potniškem prometu. To se je lani zmanjšalo za skoraj pol milijona glede na predhodno leto. Zabeležili so jih malo manj kot 37 milijonov oziroma skoraj 700.000 manj, kot so načrtovali.

LPP potovanja Foto Infografika Lpp
LPP potovanja Foto Infografika Lpp


Od leta 2010 (ko so z uvedbo urbane začeli natančno beležiti število potovanj) tako v LPP beležijo že skoraj 14 odstotkov manj mestnih voženj, kar je v nasprotju s cilji povečanja uporabe javnega potniškega prometa. Zmanjševanje števila potovanj je konstantno, razen leta 2013, ko je bila uvedena enotna vozovnica za šolarje.


Poletni vozni red: »Nikoli več ne bom nasedel«


V LPP sicer kot vzroke za vse manj voženj že več let navajajo »toplejše vreme«, zaradi katerega se uporabniki pogosteje na pot odpravijo s kolesom in peš, ter nedosledno validiranje pri vstopu na avtobuse, ne pa tudi na primer prepočasnost javnega prevoza, premajhno število avtobusov, še posebno ob konicah, in zastarelost tras, ki vse vodijo čez središče mesta, na kar se najpogosteje nanašajo pritožbe občanov.

Pritožbe so vsako leto tudi nad poletnim voznim redom, ki letos v mestnem in medkrajevnem potniškem prometu začne veljati 26. junija, 29. junija pa se bodo spremenili tudi sobotni in nedeljski vozni redi v mestnem prometu. Nekateri so tako vsako leto razočarani (pre)redkimi odhodi avtobusov.

Eden takih jeznih uporabnikov LPP je tako nedavno na spletni portal pobude meščanov napisal, da je kupil celoletno vozovnico: »Zdaj ugotavljam, da ste me zavedli. Ob sobotah bo po novem nekaj avtobusov vozilo le še na 30 minut, ob delavnikih prav tako. S kolesom ali peš (da ne omenjam avtomobila) prej kot v pol ure opravim večino poti. Nikoli več vam ne bom nasedel z nakupom celoletne vozovnice. Uničili ste nekoč dokaj dobro urejen avtobusni promet po Ljubljani.«

V odseku za pobude meščanov MOL so mu odgovorili, da menijo, da sprememba ne vpliva na samo kakovost prevoza, in potnike prosijo, da si načrtujejo svoje potovanje z objavljenimi voznimi redi in se tako izognejo nepotrebnemu čakanju na postajališčih.

Tudi v lanskem letnem poročilu v LPP ugotavljajo, da kljub manjšemu številu potovanj beležijo več prodanih vozovnic (urban), iz česar sklepajo, da se število uporabnikov povečuje, se pa ti manj vozijo z avtobusi.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine