Ljubljana – Preurejena Livarska ulica, ki jo je občina po treh mesecih prenove odprla v ponedeljek, je za kolesarje postala ena najnevarnejših mestnih ulic. Pa ne le zaradi spremembe smeri prometa za vozila na motorni pogon in novega desnega uvoza z Dunajske nanjo, temveč tudi zaradi kopice dodatnih kovinskih količkov na kolesarski stezi in okoli nje.
Čeprav smo že pred meseci obširno pisali o tem, da bo po dokončanju prenove Livarske ulice tam poskusno začel veljati spremenjen prometni režim in da bo po novem vanjo dovoljeno zavijati le z Dunajske ceste, in ne več s Parmove ulice, se ne vozniki motornih vozil ne kolesarji nanj še niso navadili. Kljub novim prometnim znakom, ki prepovedujejo zavijanje na Livarsko s Parmove, smo v torek v slabi uri našteli deset avtomobilov in kombijev, ki so zapeljali v napačno smer. Večina jih je sicer res po nekaj metrih vožnje obrnila in se odpeljala nazaj na Parmovo, štirje pa so vožnjo kljub temu nadaljevali vse do križišča Livarske z Dunajsko. V enem od primerov se je kolesar, ki je pravilno pripeljal po kolesarski stezi iz smeri Bežigrada, skorajda zaletel v avto, ki se je v križišču počasi vključeval na Dunajsko cesto.
Talno oznako ignorirajo
Žal večina kolesarjev v omenjenem križišču na svoji levi še ni »opazila« nove talne oznake, ki vozilom, prihajajočim po Dunajski iz bežigrajske smeri, dovoljuje zavijanje desno na Livarsko čez kolesarsko stezo. Še huje pa je, da jih večina ne opazi niti nove talne oznake na kolesarski stezi, ki kolesarje tik pred tem križiščem opozarja, da prihajajo v križišče s prednostno cesto. Čeprav bi morali zmanjšati hitrost in se prepričati, ali lahko zaradi zavijajočega vozila varno nadaljujejo pot naravnost oziroma desno na Livarsko, vozijo naprej, kot da talne oznake sploh ni.
Še težje pa je kolesarjem, ki vozijo po Livarski. Tisti, ki prihajajo iz smeri Parmove proti Dunajski, imajo sicer svoj posebni pas na vozišču, vendar morajo biti na svoji desni pozorni na parkirana vozila oziroma sopotnike, ki iz njih izstopajo neposredno na kolesarski pas, prav tako pa na voznike motornih vozil, ki jim prihajajo nasproti. Zadnji si s kolesarji, ki lahko vozijo tudi proti Parmovi, delijo vozni pas. Srečanja naštetih so v prometnih konicah precej otežena in občasno tudi nevarna.
Nevarni količki
Križišče Livarske in Dunajske je po spremembi prometnega režima in prometne signalizacije nevarno tudi zaradi količkov na kolesarski stezi in okoli nje. FOTO: Janez Petkovšek
Posebna težava je vključevanje kolesarjev z Livarske na kolesarsko stezo na Dunajski. V križišču je sicer zanje postavljen znak stop tik pred dvignjenim prehodom za pešce. Četudi se večina ustavi na zebri, ima vsak velike težave, kako se varno prebiti do steze na Dunajski. Na pločniku so namreč dodatno postavljeni količki, ki naj bi odvračali kolesarje, ki iz Centra proti Bežigradu napačno vozijo kar po pločniku. Ker je izvoz zožen, morajo biti posebej pozorni na granitni rob pločnika, ki se močno zajeda v kolesarski pas, zatem pa na prehitre »bežigrajske« kolesarje, ki dostikrat pripeljejo vštric in zavzamejo celotno stezo. Hitro vključevanje na desno je nemogoče tudi zaradi količka sredi steze. Žal smo bili že drugi dan priče nesreči kolesarja, ki je pri zavijanju desno zaradi ogibanja količku izgubil ravnotežje, padel na zelenico in si razbil arkado.
Pripombe stanovalcev
Dva parkirna prostora sta namenjena dostavi za 15 minut, toda nekateri si ju (za zdaj nekaznovano) uzurpirajo tudi za več ur. FOTO: Janez Petkovšek
Ena od stanovalk z Dunajske 9 nam je potožila, da je zaradi dodatnih količkov na pločniku vzdolž Livarske (v smeri proti Parmovi) zdaj manj prostora za pešce, lastniki okoliških lokalov pa so nezadovoljni, ker so zanje namenili le dva parkirna prostora za kratkotrajno dostavo (do 15 minut). Do enega je z Dunajske zelo težko priti, saj je zaradi zožitve v križišču nanj treba zapeljati vzvratno in pri manevriranju za nekaj časa zapreti pot kolesarjem. Jezijo se tudi zato, ker si je oba za večji del dneva prilastila kar bližnja picerija, drugi pa se morajo znajti po svoje. Manj kot prej je tudi plačljivih parkirnih prostorov, uvozi do hiš na Livarski pa niso lažji, temveč težji, saj ima voznik parkiranega vozila zdaj volan na strani pločnika, in ne več na strani vozišča, kot je bilo prej. Nevarnost, da bo ob speljevanju spregledal kolesarja ali avto, je tako precej večja.
Občinske obljube
MOL je v svojem sporočilu za javnost zapisala, da bo nova prometna ureditev, o kateri meni, da »je tamkajšnjim stanovalcem zagotovila večjo kakovost bivanja«, začasna. Ali bo v začetku januarja prihodnje leto postala stalna, pa da bo odvisno od odzivov prebivalcev. Obljubili so, da jih bodo spremljali, in če bo večina pozitivnih, bo trenutna ureditev tudi obstala.
Kje so redarji?
Ko ti nepravilno po Livarski izza hrbta pripelje avto. FOTO: Janez Petkovšek
Ne glede na odločitev pa je že zdaj jasno, da bi morali za teden ali dva v križiščih Livarske s Parmovo in z Dunajsko dežurati mestni redarji in policija, ki bi voznike še pravočasno ustavili, preden bi storili prometni prekršek. Skrbeti bi morali tudi za umirjanje neprevidnih ali prehitrih kolesarjev, ki se na Dunajski cesti požvižgajo na spremenjeno prometno signalizacijo, ter skupaj s prometnimi strokovnjaki proučiti, ali je res potrebnih toliko količkov na Livarski ulici in na pločnikih ter kolesarski stezi na Dunajski cesti. Da o opisanih zožitvah in novem desnem zavijalcu ter neprimerni postavitvi dodatnih drogov za prometne znake na prenizki višini sploh ne govorimo. Tudi grmovje ob kolesarski stezi pri semaforju čez Dunajsko cesto pri kavarni Verbot se je tako razraslo, da že močno ogroža varnost pešcev, saj jim onemogoča pogled pri prečkanju kolesarske steze.
Komentarji