»Ker otroci so vezivo, ki povezuje ljudi. So majhni ljudje z vsemi čudovitimi in svetlečimi možnostmi za življenje. In odrasli z njimi svetlimo svoje, ga prižigamo znova in znova kot luč, ko se zunaj tesnobno temni.« Tako je direktorica Gledališča Koper
Katja Pegan razmišljala o rdeči niti repertoarja, ki ga ponuja gledalcem v novi sezoni.
V komediji
Iztoka Mlakarja Tutošomato hitijo življenju naproti mlade Katarina, Bianka in Klara, ki se upirajo tiranskemu očetu in njegovi predstavi o družbeni vlogi deklet.
Mark Haddon, avtor svetovne uspešnice
Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa, pripoveduje o dečku z aspergerjevim sindromom, ki na sosednji trati odkrije umorjenega kodra. V
Jugoslaviji, moji deželi avtor
Goran Vojnović pošlje na pot mladega Vladana, da bi našel očeta, spotoma pa še samega sebe. Med premierno uprizorjenimi igrami to gledališko sezono v Kopru le
Ješek Harolda Pinterja ne govori eksplicitno o življenju mladega človeka, je poudarila Katja Pegan. Kljub temu, je nadaljevala, njegovo besedilo postavlja vprašanja, na katera nikoli ne bomo znali odgovoriti – omogoča nam vpogled onstran našega sveta, govori nam, da smo del velikega vesolja, pripelje nas do roba.
Dijaški abonma zapolni dva večera
Poleg omenjenih štirih predstav za odrasle bodo v Kopru premierno prikazali dve za otroke:
Super reva, ki je nastala v preverjenem sodelovanju avtorjev Tatjane Doma in Jaše Jamnika, ter
Mehurčki Otona Župančiča, ki jih bo postavil na oder
Jaka Ivanc.
»V večernem abonmajskem programu ponujamo sedem uprizoritev, vključno z gostujočimi,« je povedala Katja Pegan in omenila, da je to 19. zaporedna sezona Gledališča Koper. Iz večernega programa je po njenih besedah stkana tudi ponudba petih predstav dijaškega abonmaja. »Na ta abonma smo strašno ponosni in z njim dva večera zapored napolnimo teater z mladimi ljudmi – lani jih je bilo okoli petsto,« je navedla. Kot v preteklih letih so tudi tokrat pripravili dva otroška abonmaja,
Mavrična ribica s sedmimi gledališkimi naslovi in
Mali oder – za otroke, ki se prvič srečajo z gledališčem – s petimi naslovi.
Od Iztoka Mlakarja do Gorana Vojnovića
Prva predstava na večernem abonmajskem sporedu bo oktobra
Tutošomato, avtorski projekt igralca, kantavtorja in komediografa Iztoka Mlakarja. Tokrat se je naslonil na predlogo
Ukročene trmoglavke, zgodnjo komedijo
Williama Shakespeara. »Za Mlakarja je značilno, da izhaja iz izbrane predloge in na njej zgradi svojo interpretacijo, s katero zajame duha sodobnega časa,« je povedala Katja Pegan. Njegovo najnovejše besedilo je, kot je dejala, napisano v sočnem humornem dialektu z značilnimi songi in polnem zabavnih, burkaških situacij. Na odru bo nastopil tudi instrumentalni trio. To je koprodukcija Gledališča Koper s SNG Nova Gorica, režijska taktirka pa je zaupana
Vitu Tauferju.
Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa je »avtistična detektivka«, kot so jo poimenovali v gledališkem napovedniku, po Haddonovem romanu, ki je prejel več prestižnih nagrad. Igro režira Renata Vidič. Ta predstava je vpeljana tudi v program, namenjen devetemu razredu osnovne šole. »Po posvetu z našo gledališko pedagoginjo Vanjo Korenč smo presodili, da je to pomembna tema, ki se nanaša na razumevanje drugačnosti,« je poudarila Katja Pegan. Glavni junak Christopher ima avtistično motnjo, vendar lahko prav skozi to njegovo posebnost gledalci ugledajo življenje drugače, kot so ga vajeni doživljati.
Med otroškimi predstavami bo že ta konec meseca premierno predstavljena Super reva, ki je nastala v koprodukciji s Slovenskim stalnim gledališčem Trst. Foto Gledališče Koper
Enodejanka
Jašek je tretja igra britanskega Nobelovega nagrajenca Harolda Pinterja, ki ga literarna zgodovina povezuje predvsem z dramatiko absurda. To je produkcija koprskega gledališča pod režijsko taktirko Jake Ivanca. V napovedi je opisano, da je to izrazita metaforična drama o položaju človeka v sodobni družbi, o njegovem opustošenem stanju duha in izgubljeni identiteti, pri čemer je izpostavljen nenehnemu nadzoru in nevidni moči institucij v svetu globalizma, porušenih političnih sistemov in etike 21. stoletja.
Priredba romana Gorana Vojnovića
Jugoslavija, moja dežela je nastala v koprodukciji z Narodnim gledališčem Republike Srbske iz Banjaluke. Igro je dramatiziral in režiral
Marko Misirača. Občinstvo ga je v Gledališču Koper lahko spoznalo kot režiserja gostujoče predstave
Sinovi umirajo prvi na lanskem
Primorskem poletnem festivalu. »Ker je to ustvarjalec bosanskega porekla, rojen v Makedoniji, ki živi in ustvarja v Beogradu, bo primerjava obeh dramatizacij, Vojnovićeve in Misiračeve, posebej vabljiva,« so obljubili v gledališkem napovedniku.
Otroški premieri Super reva in Mehurčki
Med otroškimi predstavami bo že ta konec meseca premierno predstavljena
Super reva, ki je nastala v koprodukciji s Slovenskim stalnim gledališčem Trst. Avtorja sta obenem režiser
Jaša Jamnik in dramaturginja
Tatjana Doma. »Obetamo si, da bo predstava ponovila uspeh njunega
Groznega Gašperja, ki učiteljem vsaj
pro forma ni bil tako všeč, so se pa ob njem neizmerno zabavali otroci,« je poudarila Katja Pegan. Zgodba se nanaša na medsebojno »mučenje« bratcev – ali, kot je omenjeno v napovedniku, »komičen krimič razkriva, da so največji frajerji lahko tudi super reve in pridni fantki super barabe«.
Katja Pegan, direktorica koprskega gledališča Foto Leon Vidic
Druga krstna otroška uprizoritev bodo
Mehurčki, klasika Otona Župančiča, pod katero se podpisuje režiser Jaka Ivanc. Poleg
Siniše Bukinca in
Roka Kravanje bo v vlogi igralke nastopila pevka
Tinkara Kovač, za uglasbitev pesmic je poskrbel
Mirko Vuksanovič. Pesmice so umeščene v zgodbo o Cicibanu, ki zvečer ne more (in noče) zaspati, zato z Možičkom Kopitljačkom – ki oživi le takrat, ko sta s Cicibanom sama – uganjata norčije, a kaj, ko njuno zabavo vsakič prekine mama, ki vstopi v otroško sobo, da bi preverila, ali Ciciban že spi …
Komentarji