Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Film & TV

Večno vračanje enakega

Tudi resničnostna televizija oživlja nekatere preverjene recepte iz preteklosti.
Še vedno dvigajo največ prahu ugibanja o morebitni oživitvi enega izmed svetovno najuspešnejših sitcomov: <em>Prijatelji</em>. FOTO: promocijsko gradivo
Še vedno dvigajo največ prahu ugibanja o morebitni oživitvi enega izmed svetovno najuspešnejših sitcomov: <em>Prijatelji</em>. FOTO: promocijsko gradivo
4. 10. 2018 | 10:48
4. 10. 2018 | 11:16
9:11
Znano je, da je zabavna industrija vseskozi na lovu za novimi idejami. A včasih se za dobičko­nosnejše ne pokažejo novitete, ampak prenovljene različice starih uspešnic ali njihove ponovne oživitve. Načelo recikliranja je eno izmed pomembnejših v Hollywoodu, naj so to filmi, TV-serije ali resničnostne oddaje.



Zadnja leta smo priča predvsem ponovnemu zagonu nekdaj priljubljenih izvirnih TV-serij. Dosjeje X, kultno nanizanko iz devetdesetih let, ki je dobila reinkarnacijo v dveh filmih, je mreža Fox ponovno zagnala pred dvema letoma. Po dveh novih sezonah te znanstvenofantastične nanizanke, ki se je rada spogledovala z nadnaravnim in okultnim, so jo letos prenehali snemati. Razlog naj bi bil v tem, da glavna igralka Gillian Anderson ni privolila v sodelovanje v novi sezoni.



Najbolj razvpite so bile v zadnjih letih oživitve nekaterih kultnih sitcomov (komičnih nanizank). Fuller House je leta 2016 poskusila ponoviti uspeh Polne hiše (1987–1995) in je pod isto streho združila predvsem otroški del ekipe izvorne nanizanke. Netflixova ponovna oživitev družinske komedije je morda najbolj zanimiva zato, ker je med kritikami TV-serije in njeno gledanostjo velik prepad. Fuller House naj bi bila po nekaterih podatkih najbolj gledana Netflixova TV-serija, medtem ko se je kritika poenotila v njenih negativnih ocenah. Nekoliko drugače jo je odnesla nanizanka Will in Grace. Prvotno različico je studio NBC snemal med letoma 1998 in 2006, slovela je kot eden izmed prvih komercialnih popularnih projektov, v katerem je glavni junak deklariran homoseksualec. Ponovni zagon leta 2017 je TV-seriji prinesel naklonjene kritike in dober sprejem, o čemer priča tudi to, da je studio odobril (vsaj) še eno sezono TV-serije.

TV-serija<em> Will in Grace</em> je pred dvajsetimi leti postavila v glavno vlogo geja. FOTO: promocijsko gradivo
TV-serija Will in Grace je pred dvajsetimi leti postavila v glavno vlogo geja. FOTO: promocijsko gradivo


Trumpov delavski razred


Največ kontroverz je zadnje čase povezanih s ponovno oživitvijo priljubljene komične nanizanke Roseanne, ki je v osemdesetih in devetdesetih dobila precejšnjo gledanost s prikazom ameriške delavske družine, pri čemer je izstopala sarkastična, pikra in smešna naslovna junakinja. Letošnja ponovna združitev članov ekipe v istoimenski TV-seriji, ki se odvija nekaj desetletij po koncu prvotne, je sprva obetala ponovitev nekdanjega uspeha, dokler ni glavna igralka Roseanne Barr maja lansirala rasističnega tvita o Valerie Jarrett, nekdanji svetovalki Baracka Obame, rojeni v Iranu. Mreža ABC je zvezdnico TV-serije odpustila, sitcom pa naj bi se kljub temu nadaljeval z drugimi člani ekipe pod naslovom The Conners. Roseanne Barr se je za neposrečen tvit opravičila in dodala, da so jo (kljub opravičilu) pri ABC odpustili predvsem zato, ker je deklarirana podpornica Donalda Trumpa.

Rosseane Barr je predstavljala ameriški delavski razred, zdaj so jo odpustili. FOTO: promocijsko gradivo
Rosseane Barr je predstavljala ameriški delavski razred, zdaj so jo odpustili. FOTO: promocijsko gradivo


Med nekdaj vplivnimi TV-serijami velja opozoriti na vrnitev Murphy Brown. Zgodba o odločni in rahlo ekscentrični novinarki, ki jo je upodobila igralska legenda Candice Bergen, se je vrnila na CBS konec septembra, pri čemer naj bi nova različica tematizirala velike spremembe v medijski krajini od leta 1997, ko so nehali snemati TV-serijo, še bolj pa od leta 1988, ko so jo lansirali. Poleg glavne junakinje naj bi odigral pomembno vlogo Murphyijin konservativni sin Avery, ki vodi konkurenčno oddajo njeni.



Še vedno dvigajo največ prahu ugibanja o morebitni oživitvi enega izmed svetovno najuspešnejših sitcomov: Prijatelji. V NBC, ki je lansiral TV-serijo leta 1994 (na programu je ostala deset sezon), seveda obstaja veliko navdušenje za ponovni zagon, toda stara igralska ekipa menda o tem ne najde skupnega jezika. Razlog za nesoglasja je, da si je večina igralske zasedbe (še najbolj verjetno Jennifer Aniston) ustvarila lepo kariero v Hollywoodu in ima pri oživitvi projekta velike (finančne) zahteve.


Večno aktualna resničnostna televizija


MTV velja za mrežo, ki je leta 1992 z oddajo Real World ustvarila svetovni fenomen resničnostne televizije. Nov TV-format, posvečen snemanju »resničnih« ljudi v vsakdanjem življenju, je napovedoval novo dobo televizije. MTV je nanizal kar nekaj takšnih izdelkov. Med popularnejše sodi Jersey Shore, ki so jo predvajali od leta 2009 do 2012. V njej smo lahko spremljali osem sostanovalcev v ZDA, ki so se združili v počitniški hiši; najprej v New Jerseyju, v drugih sezonah pa v različnih rezidencah. Oddaja, v kateri naj bi prikazali kulturo italijanskih Američanov in so jo zaradi stereotipiziranja kritizirale razne organizacije in združenja italijanskih Američanov, se je letos s skoraj popolno, a odraslejšo, ekipo (nekateri so se vmes poročili in dobili otroke) vrnila s posebno izdajo Jersey Shore: Family Vacation.

Resničnostna TV-serija Jersey Shore poskuša ponoviti uspeh prvotne različice. FOTO: Promocijsko Gradivo
Resničnostna TV-serija Jersey Shore poskuša ponoviti uspeh prvotne različice. FOTO: Promocijsko Gradivo


Podobno velja za TV-serijo The Hills, ki jo je MTV predvajal od leta 2006 in 2010, v njej pa je v ospredju predvsem nekaj uspešnih mladih karieristk (čeprav tudi mladeničev ne manjka), zlasti Lauren Conrad, ki se poskuša v Los Angelesu uveljaviti v modni industriji. A TV-serija se bolj posveti njenim sostanovalkam, trenjem in veseljem, ki jih preživljajo skupaj. Oddaja je doživela uspeh med gledalci, kritika pa ji je očitala, da preveč spominja na žajfnice. Osem let po koncu nadaljevanke se je MTV odločil združiti izvorno zasedbo, vključno z njihovimi otroki in partnerji. Prenovljeno različico resničnostne oddaje The Hills: New Beginnings naj bi začeli predvajati leta 2019.



Tudi drugi TV-žanri, ki se vsaj spogledujejo z elementi resničnostnih dram, ohranjajo aktualnost. Tako je ponovno zaživela svetovno uspešna American Idol, ki jo sicer umeščajo med pevske tekmovalne spektakle. V produkciji ABC so jo zagnali lani. Podobno velja za Bridezillas. Ta prikazuje bodoče neveste, ki se pripravljajo na popolno poroko. TV-serijo so od leta 2004 predvajali skoraj deset let, zdaj pa pripravili njen ponovni zagon. Produkcijska hiša WE je julija lansirala posebno oddajo Bridezillas: Scared Fit, kmalu naj bi sledila tudi TV-serija.

Ekipa resničnostne oddaje <em>The Hills</em> se vrača na MTV. FOTO: promocijsko gradivo
Ekipa resničnostne oddaje The Hills se vrača na MTV. FOTO: promocijsko gradivo


Poceni produkcija, poceni zabava


Če obnavljanje kultnih izvirnih, fikcijskih nanizank in nadaljevank obljublja nove uspehe, je morda manj samoumevno, da lahko nekdanjo slavo unovčijo resničnostne oddaje. Gre za TV-format, ki za razliko od tako imenovane kvalitetne televizije stavi prav na ceneno neposrednost in »resnično« dramo navadnih posameznikov. A zdi se, da sta se pri tem receptu lepo ujela ekshibicionizem nastopajočih (pred kamerami pripravljenih marsikaj storiti za slavo) in voajerizem gledalcev. Za produkcijske hiše so poleg tega tovrstne oddaje privlačne, ker so relativno poceni. Ena epizoda resničnostne oddaje naj bi stala od 100.000 do 500.000 dolarjev, kar je veliko manj od produkcije izvirnih nadaljevank (epizoda Igre prestolov, denimo, stane 15 milijonov dolarjev). Igralska zasedba je prav tako zelo poceni, saj se večina sodelujočih zadovolji z upanjem, da jim bo medijska pozornost omogočila lepo kariero.



V resničnostnih oddajah je poleg tega lažje neposredno oglaševati izdelke in sponzorje. Tovrstne TV-serije znajo uporabiti moč in doseg družbenih omrežij, še posebej, ko so na njih aktivni udeleženci oddaj. Če k temu prištejemo bloge, komentarje na spletnih omrežjih in podkaste, je resničnostna oddaja hvaležen produkt, ki se ga da dobro tržiti. Tudi s prodajo licenc priljubljenih šovov po svetu so sodobni producenti TV-vsebin lepo zaslužili. Slovenija pri kupovanju licenc ni (bila) izjema. Precej zgodaj smo začeli uvažati vse najbolj razvpite resničnostne oddaje, od Big Brotherja do Surviverja, od Kmetije do Master Chefa in Bara.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine