Po Nissanu je tudi Renault predstavil načrt svojega ostrega prestrukturiranja, ki vključuje zmanjševanje delovne sile v Franciji in po svetu.
Kot je dejala začasna predsednica uprave Renaulta
Clotilde Delbos, je to še projekt, s katerim morajo odgovoriti na dejstvo, da je bilo stanje na trgu slabo že pred časom, tudi sami so imeli težave, covid-19 pa jih je še okrepil. Poleg tega so ugotovili, da ima velika načrtovana rast na trgih v razvoju svoje meje. »Preveč smo zasledovali količino, premalo pa donosnost,« je dejala in dodala, da bodo šli zdaj v drugo smer.
Glavni cilj je zmanjšanje fiksnih stroškov, pregledali so celotno podjetje in načrtujejo prihranke na treh področjih: inženiring 800 milijonov evrov, proizvodnja 650 milijonov in področje prodaje 700 milijonov evrov.
Skupno bodo število zaposlenih po svetu zmanjšali za 15.000, samo v Franciji 4500. Natančnejših podatkov za preostale dele zunaj Francije za zdaj ne dajejo, bodo pa v vsaki regiji presojali, kako prispeva k učinkovitosti. Skupno gre za deset odstotkov njihove globalne delovne sile.
Kot je dejal predsednik Renaulta
Jean-Dominique Senard, bodo od 14 tovarn v Franciji zaprli le kakšno, sicer pa da bistvo ukrepov ni v zapiranju tovarn: »To ni le obrambni, ampak tudi agresivni načrt.«
Glede tovarn so še omenili, da jih bo v Franciji več doživelo neke vrste prilagoditve oziroma nove vloge, podobno so omenili za tovarno v Rusiji, že prej so objavili delno umikanje s Kitajske, zdaj pa še, da ne bodo povečali prej načrtovanih proizvodenj v Maroku in v Romuniji.
Kot so nam danes dejali v
Revozu, jih veseli, da novomeška tovarna ni na seznamu tovarn, ki se bodo morale tako ali drugače prestrukturirati, glede zmanjševanja zaposlenih zunaj Francije pa so dodali, da so sami pred kratkim to število že opazno zmanjšali.
Skupno bodo v Renaultu število zaposlenih po svetu zmanjšali za 15.000, samo v Franciji 4500, natančnejših podatkov za preostale dele zunaj Francije ne dajejo. FOTO: Reuters
Trenutno ocenjujejo, da bodo na področju
proizvodnje letne zmogljivosti s štirih milijonov zmanjšali na 3,3 milijona, na drugi strani pa povečali zmogljivosti 80 vozil na 90 vozil na zaposlenega. V primeru potrebe in večjega povpraševanja bodo sposobni izdelati več kot pet milijonov avtomobilov na leto.
Kot je dejala
Clotilde Delbos, pričakujejo več prihrankov pri sestavnih delih, število platform naj bi do leta 2026 s 13 zmanjšali na le štiri, na vsaki od teh bodo sposobni izdelati 600.000 vozil. Po drugi strani so prepričani, da bo njihova ponudba vseeno zelo bogata. Podobno naj bi bilo še večje poenotenje pri pogonskih sklopih.
Konkretnejše modelske strategije za zdaj ne razkrivajo, tudi nočejo govoriti o domnevah, da bi ukinili določene obstoječe modele. O tem naj bi več komunicirali, ko bo na položaju od 1. julija novi izvršni direktor
Luca de Meo, ki začenja delo 1. julija.
Prihranili naj bi tudi na področju marketinga in prodaje, a so zatrdili, da bodo ostali v športnem tekmovanju formule ena, v katerem je zanje dobrodošlo, da so omejili dovoljeno porabo finančnih sredstev, sami pa že doslej niso bili med tistimi z večjim proračunom.
Kot je znano, Renault še pričakuje, da jim bo francoska država odobrila pet milijard evrov vredno likvidnostno posojilo, saj ima v Renaultu 15-odstotni kapitalski delež. To naj bi bilo tik pred podpisom, sicer pa pravijo, da ga v tem trenutku sicer nujno ne potrebujejo, gre za neke vrste varnost, če bi se stanje glede gospodarske krize poslabšalo.
Komentarji