Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Po odpovedani poroki Renaulta in Fiata nove puščice med Rimom in Parizom

Preobrat: Fiat Chrysler umaknil ponudbo za združitev z Renaultom.
V Renaultu so zaradi odločitve Fiata Chryslerja razočarani. Foto  Reuters
V Renaultu so zaradi odločitve Fiata Chryslerja razočarani. Foto  Reuters
N. G., STA
6. 6. 2019 | 16:00
6. 6. 2019 | 16:08
4:26
Poteza italijansko-ameriškega proizvajalca avtomobilov Fiat Chrysler, ki je umaknil ponudbo za združitev s francoskim Renaultom, odmeva tako v Franciji kot Italiji. Podpredsednik italijanske vlade Luigi Di Maio je propad ideje o združevanju pripisal vmešavanju politike, v Renaultu pa so razočarani. Delnice obeh podjetij so padle, z neuspelim povezovanjem pa se dodatno hladijo že tako slabi odnosi med Italijo in Francijo.

Fiat Chrysler Automobiles je umaknil ponudbo za združitev s francoskim Renaultom, potem ko je zadnji preložil odločanje o tem. Za umik so se odločili, ker da »trenutno v Franciji niso izpolnjeni politični pogoji za uspešno združitev«, so danes navedli v podjetju.V Renaultu so zaradi odločitve Fiata Chryslerja razočarani.



»Ko se politika vmešava v poslovne procese, ni vedno korektna. Več ne bom rekel,« je dejal Di Maio, ki je tudi minister za gospodarski razvoj.

Francoski finančni minister Bruno Le Maire pa se je odzval, da država, ki ima 15-odstotni delež Renaulta, ni bila pripravljena podpreti dogovora brez potrditve Nissana, ki je trenutni Renaultov partner. Le Maire je menda želel, da bi se upravni odbor znova sestal prihodnji torek, saj se bo konec tedna mudil na Japonskem, kjer se je želel na pogovorih s svojim japonskim kolegom prepričati, da združitev Renaulta s Fiatom ne bi pomenila ločitve francoskega podjetja in Nissana.

Francosko gospodarsko ministrstvo je sporočilo, da so dosegli dogovor pri treh od štirih pogojev za združevanje, ki so vključevali ohranitev delovnih mest in tovarn v Franciji, vendar pa so želeli dodaten čas, da bi zagotovili podporo vseh delničarjev.

»Ko se politika vmešava v poslovne procese, ni vedno korektna. Več ne bom rekel,« je dejal Luigi Di Maio. Foto AFP
»Ko se politika vmešava v poslovne procese, ni vedno korektna. Več ne bom rekel,« je dejal Luigi Di Maio. Foto AFP

 

Večina upravnega odbora za združitev


Na sredini seji je večina članov Renaultovega upravnega odbora glasovala za združitev. Proti je bil le predstavnik delavcev iz sindikata CGT, predstavnika Nissana pa sta se vzdržala. Povedala sta sicer, da bi kasneje lahko tudi onadva podprla združitev francoskega in italijansko-ameriškega podjetja.
 

Nadaljevanje ohlajenih odnosov med državama


italijanska vlada je tako puščice že uprla v francosko, s katero sta že dlje časa na bojni nogi. Francija je februarja celo odpoklicala svojega veleposlanika v Rimu - prvič od kar je italija leta 1940 Franciji napovedala vojno -, potem ko se je Luigi Di Maio sestal s predstavniki rumenih jopičev.

Odnosi med državama so se poslabšali, od kar je lani v Rimu oblast prevzela nacionalistična vlada Gibanja 5 zvezd in Lige. Ena ključnih točk spora je priseljevanje, povsem nasprotni so tudi  pogledi francoskega predsednika Emanuela Macrona ter italijanskega podpredsednika vlade in notranjega ministra Mattea Salvinija na vlogo in prihodnost Evropske unije.
 

Novo podjetje bi na leto proizvedlo 8,7 milijona vozil


Fiat Chrysler je predlagal združitev, s katero bi nastal tretji največji avtomobilski proizvajalec na svetu, takoj za nemškim Volkswagnom in japonsko Toyoto, v njem pa bi imela z Renaultom vsak po 50-odstotni lastniški delež. Novo podjetje bi na leto proizvedlo 8,7 milijona vozil, portfelj pa bi bil zelo širok in komplementaren, pokril bi namreč vse potrebe na trgu, od luksuznih avtomobilov do cenovno najbolj priljubljenih.

Ob upoštevanju Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem bi nastal celo največji proizvajalec avtomobilov na svetu, skupaj bi namreč s proizvodnega traku na leto odpeljalo več kot 15 milijonov vozil. Trenutno francosko-japonsko zavezništvo proizvede okoli 10,8 milijona vozil, medtem ko jih Volkswagen in Toyota po približno 10,6 milijona.

Združitev bi bila po predlogu izvedena prek novoustanovljenega krovnega podjetja s sedežem na Nizozemskem.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine