Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Nova pravila za več preglednosti pri prodaji zavarovanj

S 1. oktobrom bo začela veljati direktiva o distribuciji zavarovalnih produktov.
Foto Tadej Regent/Delo
Foto Tadej Regent/Delo
26. 9. 2018 | 12:32
26. 9. 2018 | 16:30
3:59
Ljubljana – S 1. oktobrom bo začela veljati direktiva o distribuciji zavarovalnih produktov, ki zavarovalnicam in predvsem pa zavarovancem prinaša precej novosti. Namen direktive je povečati varnost potrošnikov in povrniti zaupanje v zavarovalno industrijo, ki ga je načela finančna kriza.

Spremembe na zavarovalniški trg prinašajo večjo transparentnost pri informiranju, trženju in prodaji zavarovalnih produktov. Kot je povedal vršilec dolžnosti direktorja Agencije za zavarovalni nadzor (AZN) Gorazd Čibej, direktiva prinaša boljšo primerljivost produktov in s tem tudi večjo varnost potrošnikov.

Direktorica Slovenskega zavarovalnega združenja Maja Krumberger je pojasnila, da omenjena evropska direktiva prinaša šest ključnih novosti. Zavarovalnica bo po novem morala že ob pripravi produkta opredeliti ciljno skupino možnih zavarovancev, tveganja tega produkta in tudi, komu produkt ni namenjen. To bo v nadaljevanju najbrž vodilo v revidiranje določenih obstoječih zavarovalniških produktov, ne bo pa posegalo v že sklenjena razmerja.
 

Nič več drobnega tiska


Poleg tega bodo morale zavarovalnice strankam ob sklepanju zavarovanja zagotoviti informacijo o produktu, ki bo v skladu z omenjeno direktivo standardizirana in enaka vsej EU. Doslej so stranke sicer imele na voljo zavarovalne pogoje, ki so pogosto vsebovale tudi informacije v drobnem tisku.  A kot je razumeti Krumbergerjevo, to pomeni, da te informacije po novem praviloma ne bodo smele biti daljše od dveh A4 strani, strankam pa naj bi zagotavljale, da na istem mestu vedno najdejo določeno informacijo.

Nova zavarovalniška pravila Foto Maja Grgič/Delo
Nova zavarovalniška pravila Foto Maja Grgič/Delo


Ena ključnih novosti je, da bodo morale zavarovalnice pred sklenitvijo zavarovanje opraviti tudi test  potreb in zahtev. To pomeni, da bodo morale od stranke pridobiti določen nabor informacij in opredeliti njihove potrebe po zavarovalnih produktih. »Stranka bo lahko test tudi zavrnila, saj gre za podatke, ki so zelo osebne narave, a v tem primeru bo morala to izrecno navesti,« je povedala Krumbergerjeva. Pri tem se, kot je povedala zavarovalnice po eni strani soočajo z omejitvami, ki jim jih nalaga evropska direktiva o varovanju osebnih podatkov, po drugi strani, pa bodo morale podatke iz omenjenega testa hraniti vsaj 10 let, ko AZN še lahko opravi kontrolo na tem.

Dodala je, da nekatere zavarovalnice ta test že izvajajo. »V veliki večini primerov so bili potrošniki bolj zadovoljni. Več kot potrošnik razkrije, boljši produkt bo dobil,« je dejala.
 

Konec nabiranja provizij


Direktiva poskuša omejiti tudi konflikt interesov pri prodaji zavarovalnih produktov. Zavarovalni agenti, ki pri prodaji dobijo provizijo, določenega produkta stranki ne bo smeli prodati, če ta ne bo primeren zanjo. To naj bi preprečilo prodajo zgolj zaradi nabiranja provizij.

Zavarovalni agenti bodo morali letno imeti najmanj 15 ur izobraževanja, zavarovalnice pa bodo kot možnost strankam lahko ponujale tudi svetovanje primerljivih produktov. »Ocenjujemo, da bodo zavarovalnice tukaj zelo previdne,« je dejala Krumbergerjeva.

»Cilj indstrije in nadzornika je dobro ozaveščen potrošnik, ki lahko sprejme ustrezne odločitve,« je dodal Čibej.

Zavarovalnice so se na spremembe pripravile na podlagi direktive, ki pa je Slovenija zaradi volitev še vedno ni prenesla v nacionalno zakonodajo, čeprav je bil predlog zakona o zavarovalništvu že državnem zboru. Na ministrstvu za finance pravijo, da je novela zakona o zavarovalništvu pripravljena, a da mora še v usklajevanje nove koalicije.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine