Kljub temu da je bila v maju prodaja avtomobilov v Nemčiji postopoma sproščena, pa so bile prodajne številke nizke, le malo manj slabe kot oktobra. Podobno je bilo v Italiji, kjer prav tako pripravljajo subvencije, še precej slabše v Veliki Britaniji.
Po uradnih podatkih nemškega zveznega prometnega urada (Kraftfahrt Bundesamt) je bilo prejšnji mesec na največjem evropskem trgu skupno na novo registriranih 168.000 osebnih avtomobilov, kar je bilo za skoraj polovico (–49 odstotkov) manj kot v lanskem petem mesecu. Avtomobili z bencinskim motorjem so imeli maja 51-odstotni delež, z dizelskim 32-odstotni. Baterijski električni avtomobili so ustvarili 3,3 odstotka prodaje, kar je bilo bolje kot lani, vsi hibridni pogoni pa skupaj 13,6 odstotka, tudi v tem primeru so zabeležili rast. Majski padec je bil pričakovano nekaj manjši kot aprila (–61 odstotkov), a je bil, kot rečeno, še daleč od kakega resnejšega okrevanja. V prvih petih mesecih leta je število registracij v Nemčiji doseglo 990.000, kar je za 35 odstotkov manj kot v primerljivem lanskem obdobju.
Kot smo
že poročali, bo Nemčija rast potrošniškega zaupanja poskušala spodbuditi z orjaškim finančnim paketom, dolgo pričakovane subvencije pa namenja samo električnim oziroma hibridnim avtomobilov, njihovo prodajo kot tudi vseh drugih pa naj bi po oceni vlade spodbudilo še začasno znižanje stopnje davka na dodano vrednost.
Subvencije za avtomobile, ki jih je pred Nemčijo že sprejela tudi Francija, se obetajo še v
Italiji. Kot poroča
Reuters, v tej državi pravi tako razmišljajo o spodbudah za nakup novega avtomobila tudi z motorjem na notranje zgorevanje, v primeru najvišjega okoljskega standarda naj bi ugodnost države in proizvajalca skupaj znesla 4000 evrov. V Italiji se je prodaja maja prav tako zmanjšala za 50 odstotkov. Podobno kot je Francija pomagala z velikim likvidnostnim kreditom Renaultu, se tudi v Italiji pogajajo, da bi
FiatChryslerju odobrili približno šest milijard evrov vredno državno posojilo.
Ko smo pri Italiji, omenimo, da tam država že nekaj časa subvencionira tudi nakup kakršnega koli kolesa ali podobnega prevoznega sredstva, ki ga označujejo pod pojmom mikrobilnost: v tem primeru je vsak državljan upravičen do državne subvencije 500 evrov.
Britanski presdtižni proizvajalec Bentley, ki je sicer v lasti Volkssgna, bo odpustil 1000 ljudi.
Foto Paul Ellis/ Afp
V
Veliki Britaniji, ki jo je zdravstvena kriza prizadela nekaj kasneje, pa je bila prodaja prejšnji mesec slabša za kar 90 odstotkov glede na lanski maj, aprila je bil padec zgodovinskih –97 odstotkov. Od tam britanski mediji te dni poročajo o odpuščanjih, in sicer naj bi superprestižni
Aston Martin število zaposlenih zmanjšal za 500 ljudi, prav tako luksuzni
Bentley, ki je sicer v lasti Volkswagna, pa za tisoč. V zadnjem primeru je menda poleg posledic virusne krize razlog tudi negotovost glede posledic izstopa Velike Britanije iz Evropske unije. Britansko podjetje
Jaguar Land Rover, ki je sicer v lasti indijske Tate, pa je pri kitajskih posojilodajalcih najelo posojilo 622 milijonov evrov. Kitajska je sicer njihov zelo pomemben trg.
Komentarji