Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Namesto Adrie bo v Bruselj letel Brussels Airlines

V Bruselj bo od 4. novembra letel Brussels Airlines, vozovnice bodo na prodaj od jutri. Vozni red je manj ugoden, kot je bil Adrijin.
FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
1. 10. 2019 | 14:11
1. 10. 2019 | 15:00
6:20
Verjamem, da lahko do konca leta nadomestimo pet ključnih linij Adrie Airways, to so v Frankfurt, Zürich, München, na Dunaj in v Bruselj, je dejal poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir.

Janez Krašnja, vodja letaliških storitev, je dodal, da je s stečajem Adrie od 29 rednih povezav izgubljenih 11, od tega je za povezljivost Slovenije pomembnih pet zgoraj omenjenih. O časovnem načrtu, kdaj bodo linije nadomeščene, je težko govoriti, ker je to odvisno od zmogljivosti prevoznikov z letali in posadkami.

»Pogovarjamo se s prevozniki iz skupine Star Alliance in nizkocenovnimi prevozniki. Večina povezav bo nadomeščena s poletnim voznim redom prihodnje leto, pričakujemo, da bo mreža povezav z ljubljanskega letališča z dosedanjo primerljiva čez leto in pol,« je dodal Krašnja.

Skobir ni hotel komentirati vladnih razmišljanj o ustanovitvi novega letalskega prevoznika: »Lahko komentiram samo to, da je povpraševanje po destinacijah, ki so bile ukinjene, in da imamo prva znamenja, da bodo nadomeščene.«


 

V Bruselj manj ugoden vozni red

 
V belgijsko glavno mesto bo od 4. novembra letel Brussels Airlines, letalske karte pa bodo na prodaj od srede. Belgijski prevoznik, ki je del Lufthansine skupine, je napovedal šest tedenskih povezav, vse dni v tednu, razen sobote, z airbusom A319. Iz Bruslja bo poletel ob 15.30, iz Ljubljane v Bruselj pa ob 17.55. Vozni red je manj ugoden, kot je bil Adrijin. Doslej so namreč uradniki zjutraj lahko leteli na sestanke v Bruselj, zvečer pa domov. Po novem bodo v Bruselj morali potovati dan prej oziroma lete kombinirati z Wizz Airom, ki naj bi s prihodnjo poletno sezono konec marca 2020 znova uvedel lete v Bruselj Charleroi.


 

Kam na Balkan?


Krašnja je povedal, da so bile linije Adrie na severozahod bolj donosne kot linije na Balkan. »Po Skobirjevih besedah se bodo trudili za nadomestitev linije v Skopje, iz Tirane in Prištine pa so večinoma prihajali transferni potniki na zahodne destinacije.
Z ljubljanskega letališča na Balkan sicer letita še Air Serbia v Beograd in Niš ter Montenegro Airlines v Podgorico.
 

Vpliv na letališče

 
Adria Airways je na ljubljansko letališče pripeljala dobro polovico potnikov. Do konca letošnjega avgusta so ustvarili 3,7-odstotno rast števila potnikov. Po grobih ocenah bo letos zaradi propada Adrie prek letališča potovalo od 100.000 do 200.000 potnikov manj kot lani oziroma od 1,5 do 1,7 milijona potnikov, je dejal Skobir. Lani jih je potovalo več kot 1,8 milijona evrov. Po njegovih besedah bo Fraport Slovenija letos ustvaril »nekaj milijonov evrov manj« prihodkov manj kot lani. Pričakujejo dobiček, a ciljev ne bodo dosegli. Pozorni bodo na stroške, a naložb ne bodo ustavili. Verjamemo v rast prometa, je poudaril Skobir: »Vlagamo v infrastrukturo, 40 milijonov evrov v prihodnjih petih letih. Polovica denarja gre za nov potniški terminal.«

O vplivu na zaposlene je Skobir odgovoril, da bodo poskušali obdržati sedanje število redno zaposlenih in slediti zastavljeni plačni politiki. S sindikati se zdaj ne pogajajo, dokler ne bo jasno, kako bosta videti promet in vzpostavitev novih linij.







 

Koalicija o prihodnjih korakih


Premier Marjan Šarec je za danes popoldne sklical sestanek koalicije na temo ukrepanja države po stečaju Adrie Airways, za katero je vodstvo podjetja vložilo predlog za stečaj.

»Za danes ob 16.30 sem sklical sestanek koalicije, da se pogovorimo, kakšna bo nadaljnja pot po stečaju Adrie Airways – ali zagotavljanje drugih linij ali ustanavljanje kakšnega novega podjetja,« je pojasnil. Dodal je, da se za zdaj ne zavzema za nobeno od možnih rešitev, saj je treba pogledati, katera bi bila najbolj optimalna. Na sestanku bodo navzoči tudi predstavniki Slovenskega državnega holdinga in Družbe za upravljanje terjatev bank.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine