Verjamem, da lahko do konca leta nadomestimo pet ključnih linij Adrie Airways, to so v Frankfurt, Zürich, München, na Dunaj in v Bruselj, je dejal poslovodni direktor Fraporta Slovenija
Zmago Skobir.
Janez Krašnja, vodja letaliških storitev, je dodal, da je s stečajem Adrie od 29 rednih povezav izgubljenih 11, od tega je za povezljivost Slovenije pomembnih pet zgoraj omenjenih. O časovnem načrtu, kdaj bodo linije nadomeščene, je težko govoriti, ker je to odvisno od zmogljivosti prevoznikov z letali in posadkami.
»Pogovarjamo se s prevozniki iz skupine Star Alliance in nizkocenovnimi prevozniki. Večina povezav bo nadomeščena s poletnim voznim redom prihodnje leto, pričakujemo, da bo mreža povezav z ljubljanskega letališča z dosedanjo primerljiva čez leto in pol,« je dodal Krašnja.
Skobir ni hotel komentirati vladnih razmišljanj o ustanovitvi novega letalskega prevoznika: »Lahko komentiram samo to, da je povpraševanje po destinacijah, ki so bile ukinjene, in da imamo prva znamenja, da bodo nadomeščene.«
V stečaj tudi letalska šola
Poleg Adrie Airways je v ponedeljek predlog za stečaj vložila tudi njegova hčerinska družba Adria Airways letalska šola, je povedala predsednica Okrožnega sodišča v Kranju Janja Roblek. Adria Airways letalska šola je lani ustvarila 315.144 evrov prihodkov in 339.326 čiste izgube.
V Bruselj manj ugoden vozni red
V belgijsko glavno mesto bo od 4. novembra letel Brussels Airlines, letalske karte pa bodo na prodaj od srede. Belgijski prevoznik, ki je del Lufthansine skupine, je napovedal šest tedenskih povezav, vse dni v tednu, razen sobote, z airbusom A319. Iz Bruslja bo poletel ob 15.30, iz Ljubljane v Bruselj pa ob 17.55. Vozni red je manj ugoden, kot je bil Adrijin. Doslej so namreč uradniki zjutraj lahko leteli na sestanke v Bruselj, zvečer pa domov. Po novem bodo v Bruselj morali potovati dan prej oziroma lete kombinirati z Wizz Airom, ki naj bi s prihodnjo poletno sezono konec marca 2020 znova uvedel lete v Bruselj Charleroi.
Avstrijci ocenjujejo smiselnost Ljubljane
Lete do ključnih destinacij bi lahko prevzele Lufthansa oziroma njene hčerinske družbe, poleg Brussels Airlines tudi Austrian in Swiss. V avstrijskem prevozniku pravijo, da v skupini Luftansa Group ocenjujejo, ali ima smisel povezati Ljubljano v njihovo mrežo, je napisal Peter Thier, vodja korporativnih komunikacij v Austrianu (AUA).
Iz stikov z javnostmi Swissa pa navajajo, da so zaradi stečaja Adrie prekinile vse lete med Luganom in Zürichom. Odpovedi vplivajo na približno 10.000 potnikov, dežela Ticino pa je odrezana od Swissovega vozlišča v Zürichu. Obžalujejo neprijetnosti za svoje potnike, ki so jih obveščali s sporočili SMS in jih predlagali, da potujejo z vlakom iz Lugana do Züricha in obratno. Glede na skorajšnje odprtje predora Ceneri je Swiss že nekaj časa v tesnih stikih s švicarskimi železnicami SBB. Potniki si lahko nadomestne povezave organizirajo tudi preko Milana, če pa ne želijo potovati, jim bodo povrnili stroške vozovnic. Glede letov med Zürichom in Ljubljano, ki so bili med najboljšimi leti Adrie Airways pa zaenkrat ne morejo še nič povedati
Kam na Balkan?
Krašnja je povedal, da so bile linije Adrie na severozahod bolj donosne kot linije na Balkan. »Po Skobirjevih besedah se bodo trudili za nadomestitev linije v Skopje, iz Tirane in Prištine pa so večinoma prihajali transferni potniki na zahodne destinacije.
Z ljubljanskega letališča na Balkan sicer letita še Air Serbia v Beograd in Niš ter Montenegro Airlines v Podgorico.
Vpliv na letališče
Adria Airways je na ljubljansko letališče pripeljala dobro polovico potnikov. Do konca letošnjega avgusta so ustvarili 3,7-odstotno rast števila potnikov. Po grobih ocenah bo letos zaradi propada Adrie prek letališča potovalo od 100.000 do 200.000 potnikov manj kot lani oziroma od 1,5 do 1,7 milijona potnikov, je dejal Skobir. Lani jih je potovalo več kot 1,8 milijona evrov. Po njegovih besedah bo Fraport Slovenija letos ustvaril »nekaj milijonov evrov manj« prihodkov manj kot lani. Pričakujejo dobiček, a ciljev ne bodo dosegli. Pozorni bodo na stroške, a naložb ne bodo ustavili. Verjamemo v rast prometa, je poudaril Skobir: »Vlagamo v infrastrukturo, 40 milijonov evrov v prihodnjih petih letih. Polovica denarja gre za nov potniški terminal.«
O vplivu na zaposlene je Skobir odgovoril, da bodo poskušali obdržati sedanje število redno zaposlenih in slediti zastavljeni plačni politiki. S sindikati se zdaj ne pogajajo, dokler ne bo jasno, kako bosta videti promet in vzpostavitev novih linij.
Izjavo družbe Fraport Slovenija za medije si lahko ogledate v videu:
Koalicija o prihodnjih korakih
Premier Marjan Šarec je za danes popoldne sklical sestanek koalicije na temo ukrepanja države po stečaju Adrie Airways, za katero je vodstvo podjetja vložilo predlog za stečaj.
»Za danes ob 16.30 sem sklical sestanek koalicije, da se pogovorimo, kakšna bo nadaljnja pot po stečaju Adrie Airways – ali zagotavljanje drugih linij ali ustanavljanje kakšnega novega podjetja,« je pojasnil. Dodal je, da se za zdaj ne zavzema za nobeno od možnih rešitev, saj je treba pogledati, katera bi bila najbolj optimalna. Na sestanku bodo navzoči tudi predstavniki Slovenskega državnega holdinga in Družbe za upravljanje terjatev bank.
Komentarji