Nižje cene pigmenta so pritisnile na celjsko tovarno.
Cinkarna Celje je v prvih šestih mesecih ustvarila 92,7 milijona evrov prihodkov od prodaje. »Skupna vrednostna prodaje podjetja je bila v prvi polovici 2019, ob zapiranju proste trgovine in posledično nižjih prodajnih cenah pigmenta, za 5,6 odstotka nižja kot v primerljivem obdobju leta 2018. Dosežena prodaja sicer predstavlja 55 odstotkov načrta za leto 2019, a smo zaradi spremenjene mesečne dinamike 6,1 odstotka pod načrtom. Skupni znesek prodaje oziroma čistih prihodkov od prodaje je dosegel vrednost 92,73 milijona evrov,« so sporočili iz Cinkarne Celje. Količinska prodaja glavnega izdelka titanovega dioksida se je povečala za 12 odstotkov.
Cinkarna Celje 70 odstotkov prihodkov ustvari v drugih državah EU. V prvih šestih mesecih so se prihodki na teh trgih medletno zmanjšali za šest odstotkov. Najbolj, za 40 odstotkov, se je zmanjšala prodaja na druge trge bivše Jugoslavije, prodaja v Sloveniji je zdrsnila za 17 odstotkov. Del izpada ne teh trgih je Cinkarni uspelo nadomestiti na drugih trgih, predvsem v Vzhodni Evropi, je razvidno iz polletnega poročila družbe.
Proizvajalec pigmenta titanovega dioksida je v prvem polletju dosegel 9,7 milijona evrov čistega dobička, v istem obdobju preteklega leta je znašal 22,7 milijona evrov. Čisti dobiček se je glede na leto prej zmanjšal za 57 odstotkov.
Drugo četrtletje je bilo sicer nekoliko boljše od prvega. Prodajni prihodki so se medletno povečali za tri odstotke in dosegli 47,2 milijona evrov. Čisti dobiček se je sicer zmanjšal za polovico in znaša 5,1 milijona evrov. Vzrok za nekoliko boljši medletni dosežek je predvsem ta, da je družba lani v drugem četrtletju že občutila padec cen, poleg tega je letos sezonsko nekoliko spremenila dinamiko prodaje.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji