Neomejen dostop | že od 9,99€
Večerni gala dogodek se je končal, na njem je medijska hiša Delo že šesto leto zapored podelila prestižni kipec. Projekt Delove podjetniške zvezde je letos potekal pod naslovom Tehnološka podjetja kot spodbujevalci sprememb v gospodarstvu.
Udeležence je uvodoma v imenu organizatorja pozdravil Bojan Budja, odgovorni urednik Dela. »Izbrali smo prebojna podjetja, ki z rešitvami in znanjem prebijajo in tečejo hitreje kot tekmeci. Zmagovalcev ne ustvarja zgolj tehnologija, zato je pomembno razvijati talente. Potreba po digitalizaciji poslovanja je eden od konkurenčnih izzivov. Potrebno je biti odprt za spremembe, takšna so vsa nominirana podjetja.«
Slavnostni govornik na prireditvi je bil Matjaž Han, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo: »Zadnja tri leta se soočamo z izzivi, ki jih nismo poznali. Zdaj je čas, da naredimo korenite spremembe. Zeleni prehod, digitalizacija in kadri, moramo določiti smer, v katero bomo šli. Iz starega lahko nastane kaj novega, boljšega. Smo dežela z uspešnimi zagonskimi podjetji. Naša vizija je, da se umestimo kot trajnostna, visoko tehnološka država. Slovenske podjetja izvajajo inovativne produkte na nišnih trgih. Na teh trgih so izjemno mednarodno prepoznavna. V zadnjih letih smo na številnih področjih dobili vodilna podjetja, ki se povezujejo s partnerji svetovnega ranga. Mi izvozimo 84 odstotkov BDP. Delamo za avtomobile, letala, sodelujemo z vesoljskimi agencijami. Ti premikajo meje mogočega.«
Zatem je Metka Svetlin, direktorica marketinga pri Google Adriaticu, imela govor o iskanju jasnosti v negotovih časih. »Zagnanost pogosto ni dovolj in vsaka inovativna ideja potrebuje orodja, da preživi v ekonomski negotovosti. V negotovih časih lahko vendarle vidimo razloge za optimizem. Ljudje si želijo najboljšega, zato si želijo razvoj. Internet je spremenil navade potrošnikov. Včasih smo iskali poceni, potem pa najboljši izdelek. Zdaj se vračamo k najcenejšim izdelkom. Dogaja se učinek šminke. Nihče se noče odpovedati malim radostim. Iskanje kozmetike se v težkih časih poveča, opažamo pa tudi porast iskanja produktov, ki omogočajo potrošnjo sedaj in plačilo pozneje. Opazili smo, da je iskanje gesla, kako prihraniti energijo, dva do trikrat večje kot ob istem času v preteklih letih.«
Posnetek večernega gala dogodka:
Na prireditvi so predstavili vseh deset nominiranih malih in srednje velikih podjetij, izbranih na podlagi podatkov, ki jih je pripravil strokovni partner projekta, Agencija RS za javnopravne evidence in storitve (Ajpes).
Bralci Dela so za svojo zvezdo izbrali podjetje Kronoterm. Nagrado je podelil Luka Podlogar, Generali Investments.
Strokovna komisija, ki ji je predsedoval direktor medijske hiše Delo Stojan Petrič, je prestižni kipec dodelila podjetju Zebra BI.
Zebra BI ponuja orodja za hitro in napredno vizualizacijo podatkov, kar kupcem olajša uvid v procese poslovanja in svojo učinkovitost ter s tem lažje in hitrejše sprejemanje pravih odločitev. Podjetje ima tako v Sloveniji kot širše v EU in globalno zelo malo konkurentov. Po osmih letih poslovanja je prisotno že v 114 državah po svetu, njihove produkte vsakodnevno uporablja 1,5 milijona uporabnikov. Na globalnih trgih Zebra BI ustvari 99 odstotkov prihodkov, največ v ZDA in zahodni Evropi, stranke so tako multinacionalke kot podjetja in fundacije, pohvali pa se lahko z več kot 155 tisoč evrov ustvarjene dodane vrednosti na zaposlenega. Lani je podjetje s 15 zaposlenimi ustvarilo dobre tri milijone evrov prihodkov in ob tem poldrugi milijon dobička. Letos zaposlujejo že 41 ljudi, skupaj z zunanjimi sodelavci jih je že več kot 50, prihodkov pa bo precej več kot lani.
Pogovor z Delovo podjetniško zvezdo 2022 je vodil Nejc Gole, namestnik urednika gospodarske redakcije časopisa Delo.
»Mi ne moremo konkurirati z veliko kapitala, kot ameriška podjetja, tudi z veliko ljudmi ne, kot kitajska. Smo pa hitri, sodelujemo, uporabljamo nove tehnologije in konstantne inovacije. Mi težimo k najboljšemu, edino tako te stranke vzamejo za svojega,« pravi Andrej Lapajne, ustanovitelj Zebre BI. Lapajne pravi, da pomagajo podjetjem, da podatki postanejo transparentni. Zakaj je pri podatkih pomembna vizualizacija? »Podjetje, ki zna izkoristiti podatke, lahko s pomočjo dobre vizualzacije te podatke uvidi in izkoristi v svojo korist.«
Naj spomnimo, da je lani prestižni kipec Delova podjetniška zvezda prejelo podjetje XLAB iz Ljubljane, leta 2020 podjetje Metronik iz Ljubljane, leta 2019 Intra lighting iz Šempetra, leta 2018 Polycom iz Škofje Loke, leta 2017 pa trboveljsko podjetje Dewesoft.
Bralci so lani za svojo zvezdo izbrali podjetje Adria Dom iz Črnomlja, leta 2020 podjetje Marles hiše Maribor, leta 2019 podjetje Inea iz Ljubljane, leta 2018 podjetje Vasco iz Šenčurja in leta 2017 podjetje I. H. S. iz Krškega.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji