Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Na dolgi rok najbolj učinkovit poslovni model

V podjetju Ekosen imajo več kot 50 zunanjih sodelavcev, ki med drugim še sami razporejajo s svojim časom.
Zunanji sodelavci čutijo večjo odgovornost, saj so na trgu in se morajo boriti za stranke. FOTO: Shutterstock
Zunanji sodelavci čutijo večjo odgovornost, saj so na trgu in se morajo boriti za stranke. FOTO: Shutterstock
19. 11. 2018 | 08:00
6:00
Podjetje Ekosen, ki je, kot pravi direktor Aleš Babič eno izmed največjih strokovnjakov za IR (infrardeče) ogrevanje v Evropi, ima poslovni model, ki se je zanje izkazal za najbolj učinkovitega. Imajo namreč deset redno zaposlenih, predvsem v administraciji; več kot 50 ljudi, ki redno dela s podjetjem, pa so zunanji izvajalci, kot so na primer tržniki, monterji, marketing in podobno. Po njegovih besedah se je tak poslovni model pri njih na dolgi rok izkazal za najbolj učinkovit, saj tako zunanji sodelavci delujejo kot lokalni franšizni partnerji in čutijo do dela večjo odgovornost. "Sodelavci so bolj motivirani, saj temu tudi sledi boljše plačilo in hkrati lahko sami razporejajo s svojim časom. Zunanji sodelavci (lokalni franšizni partnerji) čutijo večjo odgovornost, saj so na trgu in se morajo boriti za stranke," pojasnjuje direktor.


Dobro nagrajevanje sodelavcev


V podjetju želijo, da se njihovih strankam posveti kar največ pozornosti, pravi Aleš Babič in dodaja, da je njihova prednost tudi ta, da imajo dobro blagovno znamko, zato obenem pritegnejo le odlične zunanje partnerje. "Ker na začetku izvajamo kontrolo, lahko hitro ugotovimo, če je zunanji sodelavec primeren za nas. Seveda pa te zunanje sodelavce tudi dobro nagradimo, zato ne bomo nikoli najcenejši, saj nam je kakovost produktov in storitev na prvem mestu," še pravi sogovornik.
Prav zato se zanje odločajo predvsem uspešna podjetja, občine, zavodi, državna podjetja in fizične stranke, ki želijo IR grelne panele uporabiti za glavni primaren način ogrevanja. Podjetje ima tri lastne 'top' produkte: kot plod slovenskega znanja IR grelne panele Sunlife One, pametno IR regulacijo IR Sun, ki je namenjena izključno IR ogrevanju ter energetsko varčno IR barvo Thermosun, ki dvigne občutek toplote v prostoru. "Želimo ponujati le produkte, nad katerimi smo tudi sami navdušeni; ob tem, da vsi naši produkti realno zmanjšujejo stroške in dvigujejo kvaliteto bivanja."


Ostanejo le najboljši


Na vprašanje, kako zahtevno je dobiti kadre - tržnike na splošno, in posebej za delo, ki ni zaposlitev, ampak delo po pogodbi, direktor odgovarja, da so dobili zelo veliko ponudb za sodelovanje, vendar pa so jih veliko morali tudi zavrniti, saj niso ustrezali njihovim strogim kriterijem. "Kar nekaj teh, ki smo jih zavrnili, so postali naša konkurenca, ampak žal bolj nelojalna, kajti z nami lahko konkurirajo le z nižjo ceno oziroma je temu primerna tudi kakovost. Vendar smo tudi tega zelo veseli, saj prav tako pomagajo pri informiranju ljudi o IR ogrevanju. Najboljši seveda ostanejo z nami in želijo delati za najboljšo blagovno znamko na področju IR ogrevanja. Obenem imajo občutek varnosti, saj imamo najvišjo bonitetno oceno," poudarja Aleš Babič.

Zanimivo je, da je bila večina njihovih sodelavcev njihove stranke, ki so bile tako zadovoljne z njihovimi produkti, da so želele sodelovati s podjetjem. "Vso znanje so dobili od nas, saj veliko časa in denarja vlagamo v izobraževanje. Nekateri so pustili svoje službe, saj so želeli delati v odličnem timu in hkrati v podjetu, ki je koristno za družbo." Podjetje Ekosen ima v Sloveniji tri prodajne salone, v katerih lahko delajo tudi zunanji sodelavci, ki pa so večinoma na terenu, saj se ogledi in montaže vršijo pri strankah.


Prednost je večja odgovornost


Prednosti te oblike za delavcev so predvsem v tem, da čutijo večje odgovornost, pa tudi dohodek je lahko seveda na daljše obdobje višji. Obenem so po besedah Aleša Babiča bolj pripadni podjetju, saj želijo v njem narediti kariero. Obenem niso omejeni samo na slovenski trg. "V bistvu so naši zunanji sodelavci kot franšizni partnerji. Vsak ima določeno regijo in mu Ekosen pomaga na različne načine, z znanjem, podporo, blagovno znamko, prostori, referencami, marketingom... Če je podjetje zdravo in če nastaviš dober nagrajevalni sistem, potem so delavci seveda pripadni. Je pa vse odvisno od vsakega podjetja posebej. Dobri zunanji sodelavci so pripradni, saj imajo tudi višja plačila; neučinkovitih pa ne potrebujemo. Predvsem želimo imeti v timu odlične sodelavce, ki radi sprejemajo odgovornost in le tako lahko na dolgi rok navdušijo stranke," poudarja direktor Babič.


Nujna so izobraževanja


Kdaj si lahko kot zunanji sodelavec uspešen v primerjavi s tistim, ki je zaposlen v podjetju oziroma v katerih primerih se je smiselno odločiti za delo kot zunanji in kdaj je bolje, da si zaposlen pa direktor Ekosena odgovarja, da je v določenih panogah seveda bolje imeti zaposlene tržnike. Pri njih pa se je za najboljši model izkazalo, da imajo zunanje izvajalce, saj imajo po stranki kar do 30 odstotkov večjo učinkovitost. Poleg tega jim nobene težave ne predstavlja popoldansko delo ali pa delo ob sobotah, saj jim je vsaka stranka zelo pomembna in se zanjo bolj potrudijo. Zunanji sodelavci se morajo obvezno udeleževati sestankov in izobraževanj v podjetju, saj v nasprotnem primeru ne morejo pridobiti njihove licence.

"Res pa je, da imamo tudi mi zaposlene in to predvsem administracijo. To pa je delo, za katero si je malce težje predstavljati, da bi bili zunanji izvajalci. Seveda tudi redno zaposlene delavce, ki imajo seveda večjo varnost, nagrajujemo. Ljudje smo si seveda različni in prav je tako," še pravi sogovornik. In dodaja, da se je v njihovem primeru izkazalo, da je bolje imeti zunanje sodelavce, vendar ni nujno, da to velja za vsa podjetja.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine