Neomejen dostop | že od 9,99€
Pošta Slovenije ima pri paketni dostavi pri nas kar nekaj konkurence. Vendar pa kot nosilec inovativnosti na področju Slovenije največje breme nosi Pošta Slovenije. Preko področja inovacij in uvajanja novih tehnologij veliko sodeluje z državo in EU, predvsem na področju usklajevanja iniciativ za prilagoditev zakonodaje, da bi ta omogočala implementacijo novih tehnologij v dostavi.
Tehnologija kot taka je na voljo in vsi, ki se ukvarjamo s tem področjem, vemo, da je večji izziv v tem, kako jo implementirati v obstoječe procese, ker to prinaša velike posege v infrastrukturo in spremembo organizacijske strukture. Seveda mora vsemu slediti tudi regulativa. Zelo veliko sodelujemo z državo, predvsem na področju varovanja osebnih podatkov.
S hekerskimi napadi se zaradi zadnjih geopolitičnih dogodkov ukvarjamo vsak dan, vendar se te aktivnosti dogajajo v ozadju in jih naše stranke praviloma niti ne čutijo, jih pa redno obveščamo o potencialnih prevarah, ki se pojavljajo v povezavi z našim podjetjem, ki je na področju Slovenije eno najbolj zaupanja vrednih.
Za vzpostavitev varnostnega centra (t. i. SOC, Security Operation Center) smo se prijavili tudi na evropski projekt, saj želimo nadgraditi organizacijsko in tehnološko pripravljenost za prepoznavo kibernetskih napadov in za preventivno ukrepanje.
Kibernetska vojna oz. kibernetski napadi, se v ozadju dogajajo že nekaj časa. Pri nas smo bolj v “obrambnem” položaju, zato se moramo povezovati z vsemi institucijami in strokovnjaki na tem področju, da lahko sledimo vsem trendom. Na področju kibernetske varnosti sodelujemo tudi z državo. S pomočjo lokalnih partnerjev spremljamo tudi dogajanje v lokalnem okolju ter si izmenjujemo izkušnje in informacije. S porastom umetne inteligence je to področje sploh občutljivo in nepredvidljivo, zato je vzpostavitev varnostnih centrov danes zelo pomembno, da lahko pravočasno predvidiš, prepoznaš in reagiraš na grožnje.
Letos smo za segment končnih uporabnikov začeli pripravljati projekt Moja pošta, s katerim bodo dostopne vse storitve, ki jih ponujamo, tudi plačevanje. Želimo vzpostaviti sistem, v katerem bi imel vsak občan dostop do naših storitev v realnem času, spremljal bo lahko vso komunikacijo in sledil pošiljkam, bodisi dokumentom bodisi paketom. Sistem bo zaprt, zato zlorabe naših strank ne bodo mogoče.
Projekt Moja pošta je že nekaj let dostopen za poslovni segment. Letos si ga želimo prenesti še na občane. Priprava arhitekture je že pri koncu. Proti koncu leta že pričakujemo objavo aplikacije.
Skupaj z 11 državami od lani sodelujemo pri evropskem projektu TRACE, in sicer testiramo avtonomno dostavo z roboti na omejenem območju organiziranih depojev. Ta dostava mora biti varna za okolje, za pošiljke oziroma tvarino, ki se dostavlja, in za ljudi. Pripraviti moramo osnovo za spremembo regulative na evropski in državni ravni. Pri avtonomni dostavi je precej odvisno od načrtovanja – vsi scenariji dostave morajo biti dobro postavljeni in s temi izzivi se srečujemo prvič. Od tega projekta, ki se bo zaključil leta 2026, veliko pričakujemo.
Prvi robot, ki smo ga v Pošti Slovenije uporabili, je robot Vili. To je sortirna linija, ki smo jo nadgradili s pomočjo robotike. V manipulacijskem delu dostave smo od takrat implementirali že kar nekaj robotov in s tem nadomestili precej ročnega dela. Kjer je le mogoče, postopek nadgradimo z umetno inteligenco, s podatkovno analitiko. Vse podatke, ki se tako ustvarijo, uporabljamo za načrtovanje prevoza, dostavnih poti in za razporejanje zaposlenih. Do zdaj smo to delali ročno in lahko si predstavljate, koliko več zelo časovno potratnega dela zdaj opravi avtomatizacija. Pomemben dejavnik robotizacije je tudi zmanjševanje napak v procesu in teh je precej manj.
Naslednji projekt EU, ki je za nas zelo zanimiv in eden prvih, pri katerem smo se spoznali z umetno inteligenco, je X5GON. Pri tem projektu smo tehnologijo strojnega branja in učenja uporabili v procesu mednarodnega prometa, kjer določamo klasifikacijo naših tvarin, kar se je do zdaj vse delalo ročno. Zdaj strojno branje prebere podatke z deklaracij in avtomatično opravi klasifikacijo. Lahko si predstavljate, koliko paketov gre na dan skozi Pošto Slovenije, zato je to res velika pridobitev.
Admiral je še en večji evropski projekt, s katerim želimo v celotni dostavni verigi slediti in nadzirati ogljični odtis, kar je danes pomembna tema tudi za Pošto Slovenije. Tudi naši kupci vedno bolj zahtevajo informacijo o tem, koliko posamezen paket pusti ogljičnega odtisa, zato je to lahko naša konkurenčna prednost. Cilj projekta je vzpostavitev platforme za zbiranje podatkov iz logistične dobavne verige.
Naslednji zeleni projekt EU, s katerim se lahko pohvalimo na Pošti Slovenije, je Edison Winci. Gre za predelavo brezžične polnilnice in enega dostavnega vozila, tako da danes to dostavno vozilo dostavlja in se brezžično polni na naši polnilnici. Na teh dosežkih bomo potem gradili tudi naprej.
Na področju logistike potrebujemo kader v dostavi in pri razvoju dostavnih poti ter celotne dostavne verige. Za razvoj dostavnih verig veliko sodelujemo s fakultetami in z inštituti. Med mladimi za logistiko ni velikega zanimanja, dokler jim ne predstavimo zaledne tehnologije, s katero bodo delali. Ta vidik marsikoga premami, tako da imamo tudi kar nekaj štipendistov in jih že vključujemo v razvojne procese. Na ta način dobivamo res zanimive kadre. Organiziramo razne hekatone, kamor vabimo inovativne startupe, ki nam pomagajo razvijati inovativne rešitve na področju dostavnih verig.
Pošta Slovenije ima na slovenskem trgu nekaj tuje konkurence, kar je za paketno dostavo normalno. Svoje zaupanje gradimo na kakovosti naših storitev, veliko pomeni tudi tradicija, ki jo imamo v Sloveniji. Veliko zaupanja sloni na naših dostavljavcih in na tem želimo graditi še naprej. Pomembna je tudi digitalizacija, saj današnje stranke ne bodo več zadovoljne samo s tem, da bo poštar prijazno poklical in pustil listek. Brez pomote – še dobro, da jih imamo in da tako delajo. Uporabniki pa zahtevajo komunikacijo po mobilnih napravah in spletnih servisih v realnem času, želijo dinamično spreminjati načine dostave in tako naprej. Današnja uporabniška izkušnja vedno bolj sloni na drugih elementih, česar se zavedamo in v to veliko vlagamo.
Na območju Slovenije smo edini ponudnik tako imenovanih univerzalnih poštnih storitev, torej vsega, kar je povezano z dostavo dokumentov države. Projekt Moja pošta bo vključeval tudi elektronsko vročanje, ki na poslovnem segmentu že funkcionira. Zdaj bomo to prenesli tudi na prebivalstvo. Pohvalil bi sodelovanje z državo, ki nas je prepoznala kot partnerja na tem področju.
Na področju avtomatizacije in robotizacije smo vzpostavili nekaj projektov. Pri načrtovanju dostavnih poti, kjer moramo biti čim bolj fleksibilni, želimo s pomočjo podatkovne analitike čim bolj optimizirati dostavo, saj gre za zelo dinamično področje. Poleg tega želimo dostavljati s čim bolj optimalnimi vozili, saj to vpliva na naš ogljični odtis.
V Franciji že uporabljajo avtonomna vozila, tudi v Latviji se že vozijo roboti po ulicah. Z vidika e-vročanja je zelo zanimiva Danska, kjer so odpravili klasično pošto. Vse uradne dokumente dobivajo v elektronski obliki, saj ima vsak državljan varen elektronski predal, v katerem so integrirane banke, zavarovalnice in druge storitve. Vse to bo v letu dni na voljo tudi pri nas v aplikaciji Moja pošta, saj je tudi država prepoznala, da potrebuje partnerja na tem področju.
Naročnik oglasne vsebine je Pošta Slovenije