Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Mobilnost 2024

Testiranje avtonomnih vozil možno tudi v Sloveniji

Pri preizkušanju avtomobilske prihodnosti je pomembno, za katero stopnjo gre.
V Sloveniji se bodo lahko testirala avtonomna vozila tako imenovane tretje in četrte stopnje. FOTO: Shutterstock
V Sloveniji se bodo lahko testirala avtonomna vozila tako imenovane tretje in četrte stopnje. FOTO: Shutterstock
17. 4. 2019 | 07:30
5:48
Ljubljana – »Veseli smo, da smo dobili uradni odgovor ministrstva za infrastrukturo, da se lahko po veljavni zakonodaji po naših cestah vozijo avtonomna vozila. Glede na to, da si v strokovnih društvih za to prizadevamo že vrsto let, seveda zelo pozdravljamo ta odgovor,« nam je povedal profesor Matjaž Gams, vodja odseka za inteligentne sisteme na Institutu Jožef Stefan in državni svetnik.

Gre za pobudo in prizadevanja, da bi se v Sloveniji testirala avtonomna vozila tako imenovane tretje in četrte stopnje, kot pravi naš sogovornik, pa je, sodeč po odgovoru ministrstva za infrastrukturo, to dovoljeno. To hkrati pomeni, da lahko kdorkoli k nam povabi na testiranje takšnih izdelkov tuje raziskovalce, tudi same avtomobilske proizvajalce.


Odgovornost še vedno na vozniku


Pri tretji in četrti stopnji avtonomnega vozila je v njem še vedno voznik oziroma upravljavec, ki sicer v nekem trenutku po potrebi prevzame nadzor, zato je še vedno polno odgovoren za dogajanje, mora gledati in spremljati promet. Na vprašanje, ali bi bilo takšno vozilo pri nas treba posebej homologirati, pa sogovornik odgovarja, da po njegovem mnenju ne: »Če ima neki evropski proizvajalec pripravljeno takšno vozilo v Evropi, sam to razumem tako, da ima dovoljenje za vse dele trga skupnosti; to ni sporno.«



Pri vsem skupaj je po mnenju Matjaža Gamsa bistveno vprašanje, do katere stopnje avtonomnosti gremo. »Pri testiranju tistih vozil najvišje, končne (pete) stopnje, kjer nimamo nobenih pedalov in krmila za upravljanje, bi utegnil biti problem, tam, kjer pa je človekovo upravljanje še prisotno, je človek v vsakem primeru še odgovoren.«​


Slovenija centralno središče prometa iz štirih smeri


Ob vsem tem lahko upamo, da se bodo takšne aktivnosti zgodile pri nas. Po mnenju Matjaža Gamsa je veliko strokovnih združenj, tudi avtomobilističnih, ki imajo takšne pobude. Doslej tega v praksi sicer ni bilo veliko. Znana je sicer lanska pobuda ministrstva za infrastrukturo o sodelovanju na tem področju med Slovenijo, Avstrijo in Madžarsko.



Tudi Matjaž Korman, ki se pri Audiju ukvarja z razvojem električnih in avtonomnih vozil, je v nedavnem pogovoru za Delovo Sobotno prilogo dejal, da je Slovenija specifična, ker je centralno središče prometa iz štirih smeri, da se poleti na Hrvaško pelje veliko severnih turistov in da gre za različne tipe voznikov in vozil. »Imamo avtocestni križ, na katerem sta dve glavni žili; z naložbo Evropske unije bi se to dalo nadgraditi, da bi se vzpostavil še en pas, na katerem bi vožnja potekala avtonomno.«


Testiranje v EU različno urejeno


V EU sicer nekatere države testiranje avtonomnih vozil dovoljujejo le na nekaterih delih cest, nekatere sploh ne. Na evropski ravni je sicer v postopku sprememba direktive o varnosti cestne infrastrukture, ki naj bi po zadnjem predlogu vsebovala tudi nastavke za kasnejše spreminjanje nacionalnih zakonodaj s tega področja.

Kot so zapisali na ministrstvu za infrastrukturo, zadevo spremljajo in jo bodo v nacionalne predpise implementirali v skladu z zahtevami EU.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine