Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Mobilnost 2024

Pametne naprave kot del naše vsakdanjosti

V pametnem okolju boste najrazličnejše infrastrukture pametno izkoristili tako, da vam bodo resnično v pomoč.
Pametne pisarne je mogoče preizkusiti v tako imenovanih demo kotičkih v Telekomovih centrih, kjer lahko vsakdo testira vse novosti. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Pametne pisarne je mogoče preizkusiti v tako imenovanih demo kotičkih v Telekomovih centrih, kjer lahko vsakdo testira vse novosti. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
15. 5. 2019 | 06:26
8:52
Ljubljana – V današnjem svetu se družbe osredotočajo na to, kako sodobne tehnološke in znanstvene preboje izkoristiti za dobro vseh delov družbe. V pametnem okolju bodo najrazličnejše infrastrukture pametno izkoriščene tako, da nam bodo resnično v pomoč, vendar ne smemo pozabiti, da je pri tem čedalje pomembnejša uporabniška izkušnja. Še posebej zato, ker je po vsem svetu v domovih kar 23 milijard pametnih naprav.

Osnovni pogoj za razvoj digitalne družbe je obstoj ustrezne infrastrukture: hiter dostop do interneta, dobro razvit sektor informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), to je sektor, ki proizvaja in ponuja storitve za IKT, strokovnjaki na tem področju itd. Leta 2017 je bila vrednost vseh investicij v informacijsko-komunikacijsko tehnologijo okoli 543 milijonov evrov, kar je bilo 10,9 odstotka vseh investicij v osnovna sredstva v tem letu. Leta 2008 so predstavljale investicije v IKT 8,9 odstotka vseh investicij v osnovna sredstva. Fiksne širokopasovne internetne povezave, katerih pogodbeno zagotovljena hitrost prenosa podatkov je bila vsaj 30 Mbit/s, je lani uporabljalo 41 odstotkov podjetij z vsaj desetimi zaposlenimi, povezave, katerih hitrost prenosa podatkov je bila vsaj 100 Mbit/s, pa 19 odstotkov podjetij.


IKT-rešitve ​v oblaku z bistveno nižjimi stroški


V Sloveniji je leta 2017 poslovalo 142.574 podjetij, ki so s prodajo ustvarila skupno 96 milijard evrov prihodkov. Daleč največ, 94,7 odstotka, je bilo po podatkih Statističnega urada RS mikro podjetij, torej tistih z do devetimi zaposlenimi. Ta so zaposlovala več kot tretjino od skupno 627.000 vseh zaposlenih. In prav mikro podjetja so tista, ki aktivno iščejo rešitve, s katerimi si olajšajo vsakodnevno delo in poslovanje.

Storitve v oblaku omogočajo podjetjem informacijsko-komunikacijsko tehnologijo ob bistveno nižjih stroških, kot če bi morala na primer vzpostaviti lasten strežnik ali plačati licenco za uporabo programske opreme. Leta 2018 je po najnovejših podatkih Statističnega urada RS te storitve najemala več kot četrtina podjetij z vsaj desetimi zaposlenimi (26 odstotkov), kar je bilo enako povprečju v EU28.

Tako na primer Telekom Slovenije uporabnikom ponuja tehnologijo pametnega doma in delovnega okolja s platformo za pametno življenje – NEO. Iz tega izhaja tudi pametno življenje za pametno pisarno, ki omogoča varno, učinkovito in varčno poslovanje. Podjetnikom olajša delo, poveča učinkovitost poslovnih procesov, poskrbi za varnost na vseh ravneh, od poslovnih prostorov do dokumentov in naprav, skratka vsega v pisarnah. Pri tem niso pozabili niti na varčnost, ki je prav z vidika mikro podjetij zelo pomembna za znižanje stroškov. Pametno pisarno glede na potrebe posameznega podjetja pomagajo vzpostaviti IKT-strokovnjaki Telekoma Slovenije, ki je vodilni ponudnik na področju razvoja celostnih IKT-rešitev za poslovne uporabnike.

Za večjo učinkovitost pisarne so uporabniku na voljo napredna orodja, med drugim Office 365, pisarna v oblaku, ki omogoča delo na daljavo, dostop do dokumentov ter varnost teh podatkov kjerkoli in kadarkoli. Obenem sta možni tudi postavitev osnovne spletne strani ter vzpostavitev lastne spletne domene, ki je za nekoga mogoče nepomembna, z vidika podjetja, da te lahko vsakdo najde v iskalniku na spletu s tvojim imenom/priimkom ali imenom podjetja, pa je to zelo pomembno; pa tudi pri komuniciranju s strankami je bolj profesionalno, če komunicirate z imenom podjetja kot z nekim naslovom »gmail«. Podjetniki lahko v skladu s svojimi potrebami vse omenjeno nadgradijo tudi s spletno trgovino in spletno blagajno. »Ta je predvsem uporabna za manjše razstavljavce na sejmih, tržnicah in podobno, ker lahko tako kadarkoli izdajajo račune v skladu z zakonodajo.«

Pri vsaki novosti je treba najprej spremeniti razmišljanje ljudi, jih celovito seznaniti z novo tehnologijo, da se z njo spoznajo, tako da potem nimajo zadržkov pri njeni uporabi. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Pri vsaki novosti je treba najprej spremeniti razmišljanje ljudi, jih celovito seznaniti z novo tehnologijo, da se z njo spoznajo, tako da potem nimajo zadržkov pri njeni uporabi. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo


Kaj vse si lahko predstavljamo pod varno pisarno? Uporabniki so lahko popolnoma brezskrbni, saj jih senzor opozori na morebitno gibanje v prostorih in zunaj njih, na dim v prostorih ali pa če je na primer kateri izmed zaposlenih pozabil zapreti okna ali vrata oziroma je v čajni kuhinji pozabil zapreti vodo in je prišlo do izliva. Prav zaradi tega se lahko takoj ukrepa, da se prepreči katastrofa.

Korak k prihrankom in zmanjševanju stroškov je varčna pisarna, kjer je s pomočjo pametnih vtičnic in žarnic omogočen vklop/izklop naprav na daljavo, med drugim gretja/hlajenja in luči. Hkrati NEO vključuje tudi televizijo, ki omogoča glasovno upravljanje in iskanje po raznih dejavnostih, povezan pa je lahko tudi z računalnikom, tako da se lahko različne prezentacije pripravijo tudi prek večjih TV-zaslonov. Tako NEO na enem mestu omogoča vse potrebno za učinkovito in varčno pametno pisarno, pri tem pa vas uboga na besedo.


Pomembnost uporabniške izkušnje


Pri vsaki novosti je treba najprej spremeniti razmišljanje ljudi, jih celovito seznaniti z novo tehnologijo, da se z njo spoznajo, tako da potem nimajo zadržkov pri njeni uporabi. Odlična uporabniška izkušnja (t. i. user experience) je lahko tudi največja konkurenčna prednost podjetij. Infrastruktura oziroma platforme morajo biti enostavne za uporabo, zagotavljati dodano vrednost, pri tem pa biti tudi učinkovite za uporabnike, opozarjajo strokovnjaki. Kako zagotoviti kakovostno uporabniško izkušnjo, je danes veda, ki se sproti razvija, skupaj s spremembami navad uporabnikov in pojavom novih načinov interakcije.
Pri Telekomu Slovenije je njihove pametne pisarne mogoče preizkusiti v tako imenovanih demo kotičkih v Telekomovih centrih, kjer lahko vsakdo testira vse novosti. Lahko pa se vsakdo dogovori tudi za brezplačen obisk njihovega svetovalca v pisarni ali na domu, kjer mu na kraju samem svetujejo glede na potrebe in želje podjetja.


Kaj pa varnost


Uporabnikom pametnih naprav v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) svetujejo, da ob nakupu takoj spremenijo geslo za dostop, onemogočijo dostop do informacij, kaj z napravo počnejo in kakšne meritve so z njo opravili. V stanovanju oziroma hiši pa je zelo priporočljivo, da pametne naprave povežejo z brezžičnim omrežjem, ki je ločeno od tistega, ki ga uporabljajo za povezavo z računalnikom ali domačim strežnikom.

Pri Telekomu Slovenije je prav z vidika varnosti znotraj njihove pametne pisarne uvedena možnost dvojnega omrežja, enega za stranke in enega za poslovno uporabo, s čimer si podjetja zagotovijo popolno zaščito svojih dokumentov in naprav. Na primer pri zobozdravstvenih ordinacijah imajo eno omrežje za poslovno dejavnost, saj gre za občutljive osebne podatke, hkrati pa svojim strankam v čakalnici ponudijo ločeno brezžično omrežje za spletni dostop.

Sicer pa se je na neodvisnem testu, ki ga je opravilo nemško podjetje P3, mobilno omrežje Telekoma Slovenije dokazalo kot najboljše omrežje v Sloveniji in marca prejelo certifikat P3 »Najboljši na testu«, ki velja za globalni panožni standard merjenja kakovosti omrežja in zadovoljstva uporabnikov. Strokovnjaki podjetja P3 so merjenje opravili med oktobrom in decembrom 2018 na podlagi skoraj 151 milijonov vzorcev, na več kot 88 odstotkih naseljenih območij ter na številnih prometnih povezavah po Sloveniji.

Test je bil opravljen na petih elementih omrežja: pokritost govornih storitev, pokritost prenosa podatkov, pokritost z LTE/4G, hitrost prenosa podatkov do uporabnikov in dostopnost podatkovnega omrežja, pri čemer je mobilno omrežje Telekoma Slovenije prejelo največ točk v skupnem seštevku vseh teh elementov. To tudi kaže, da podjetje svojim uporabnikom ponuja zelo dobro uporabniško izkušnjo.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine