Lučine – Ovinkasta cesta med Todražem in Lučinami ta vikend že osemnajsto leto zapored gosti dirkače iz Slovenije in tujine. Gorsko-hitrostna preizkušnja, s katero diha vsa občina, se je skozi leta razvila v eno najbolje organiziranih avto-moto prireditev pri nas, ki poleg dirkačev privablja tudi vedno več adrenalina željnih gledalcev.
Dirka, ki sloni na ramenih intuziastičnih prostovoljcev, nekdanjih voznikov in drugih, se od podobnih prireditev razlikuje prav po izjemnem vzdušju ob progi. »Že od prvega leta spremljam to dirkaško preizkušnjo in v resnici je njen čar prav v odnosu domačinov do tega tekmovanja. Dirko so vzeli za svojo kot nikjer drugje po Sloveniji. Ta odnos se do danes ni spremenil,« pove
Vlado Krivec, živa legenda GHD Lučine, ki ima na dirki eno bolj pomembnih vlog.
S starta z mikrofonom v roki pospremi dirkače, gledalcem ob progi pa glasovno približa vse utrinke s slabih štiri kilometrov dolge preizkušnje. Brez zapiskov drdra imena dirkačev, njihove klube, karakteristike jeklenih lepotcev in število konjskih moči, ki se skrivajo pod motorji.
Federico Liber je reden gost na GHD Lučine. FOTO: Tadej Lipušček
Krivec večkrat opozori, da je dirka skozi leta do danes pridno rasla: »Cesta se je izboljševala iz leta v leto, konstantno je raslo število tekmovalcev, do letos, ko smo dosegli rekordno številko. V organizacijskem smislu je GHD Lučine blizu vrhunca, je pa seveda nekaj prostora še vedno v tekmovalni progi,« pove, ko ga pobaramo po manevrskem prostoru, ki bi ga morebiti še lahko imela dirka.
Da je letošnje rekordno število voznikov, na treningu jih je bilo 134, maksimum, s katerim še lahko obdržijo kvaliteto dirke, je jasen tudi
Primož Tavčar, predsednik organizacijskega odbora. Visoko število prijavljenih gre letos pripisati (tudi) dejstvu, da GHD Lučine šteje za avstrijsko državno prvenstvo.
»Tak maksimum smo pričakovali, se ga pa tudi čisto spoštljivo bojimo. Bi pa radi v prihodnje več energije usmerili v še odmevnejši šov in s tem privabili več gledalcev vseh starosti. Od najmlajših, ki bodo nekoč morda tudi sami sedli za volan, do starejših, ki bi lahko pristopili k organizacijski ekipi,« dodaja Tavčar. V petek, soboto in nedeljo na Lučinah moči združi kakšnih 170 ali 180 parov prostovoljskih rok.
GHD Lučine poteka že 18. leto zapored. FOTO: Tadej Lipušček
Dinamična proga, ki ne dopušča napak
Eden od voznikov
Denis Savič je progo opisal kot zelo zahtevno, saj je »dinamična, razlike med najboljšimi pa večkrat zelo majhne, tako da si napak ne smeš privoščiti«. Italijan
Federico Liber, skorajda »zvezda« stalnica v Lučinah, je bil do letošnjega leta in trening vožnje
Sebastiena Petita edini, ki mu je uspelo progo prevoziti pod dvema minutama. »Očitno je Petit našel prave nastavitve in prave občutke in podrl rekord. Mislim, da lahko danes ta čas še izboljša,« je dejal Liber, ki svojega navdušenja nad GHD Lučine ni skrival. »To je ena najlepši dirk, organizacija je odlična. Vidi se, da je v njih polno strasti in da so temu športu res predani.«
O poziciji avtomobilskega športa v Italiji pove: »Pri nas je ta šport zelo priljubljen, veliko ljudi ima formule in prototipe. A žal je v Italiji v prvi vrsti pomemben izkupiček prireditve, šele nato pridejo na vrsti vozniki. Ta šport je v tujini, tudi pri vas, veliko več vreden kot pa v Italiji.«
Da je ta športna panoga v vzponu, je jasen tudi Primož Tavčar. Kot nekdanji voznik in domačin, ki je v GHD Lučine vpet od samega začetka, lahko potrdi, da že sam pogled na število prijavljenih v relijih pokaže zanimanje za dirkaški šport. »Je pa kljub vsemu še kar nekaj manevrskega prostora, da bi gorsko-hitrostne dirke približali medijem in dirkačem. Desetletja nazaj je praktično vsak poznal reli Saturnus in nekaj podobnega bi želeli doseči tudi z gorsko-hitrostnimi dirkami.«
Sebastien Petit svoji formuli. FOTO: Zoran Abram
Če drugega ne, ga ni občana gorenjskih občin, ki bi mu v avgustovskem vikendu »ušlo«, da se na Lučinah vozniki zopet borijo z dirkaško štoparico. Zasluga za to gre (tudi) občini Gorenja vas-Poljane, saj organizatorjem vseskozi stoji ob strani, zavedajoč se, da je ta prireditev največja na tem koncu.
»Dokler bom jaz župan, se za prihodnost dirke ni bati,« je obljubil župan
Milan Čadež, ki GHD opiše kot »pomembno blagovno znamko odlični prireditev, ki se odvijajo na slovenskih tleh, kar potrjuje vsako leto večji obisk. Tudi z gospodarskega in turističnega vidika je GHD Lučine zelo pomembna, saj se število nočitev povečuje iz leta v leto.«
GHD Lučine vsako leto privabi adrenalina in bencinskih hlapov željne obiskovalce. FOTO: Zoran Abram
Francoz Sebastien Petit, ki se letos prvič udeležuje GHD Lučine, je že prvič s progo opravil več kot odlično in poskrbel za nov rekord. S povprečno hitrostjo dobrih 120 kilometrov na uro je postavil nov rekord 01:58:326 in na to dejal: »Po dirki v Nemčiji smo dobro nastavili avtomobil, tako sem prišel do rekorda. Ne razmišljam o tem, da lahko peljem okrog 01:55, mislim, da bi šlo v idealnih pogojih do 01:56. Zadovoljen bom že, če se bom peljal tako hitro kot danes.«
Tudi letos bosta na dan dirke že od zjutraj za gledalce vozila dva avtobusa. Vozila bosta izmenično od štarta proti cilju.
Kljub »slavi«, ki jo tako mnogi pojejo organizatorjem, Primož Tavčar z ekipo dirke niti slučajno ne jemlje kot nekaj samoumevnega. »Čeprav so gostinske in nastanitvene kapacitete v času gorsko-hitrostne preizkušnje zapolnjene, vedno obstaja možnost, da pride do sprememb. Veliko vlogo pri vsem skupaj igra tudi FIA, pod katere okriljem poteka GHD Lučine. Je pa naša dirka res edina dirka v Sloveniji, ki letos poteka že osemnajsto leto zapored in vsi se zavedamo, da je potrebno imeti pri njeni izpeljavi tudi precej sreče.«
Kdo jo bo imel največ na progi, bo jasno danes popoldne, ko bodo dirkači z vsemi tremi vožnjami. Bo padel Liberjev rekord ali mu zna štrene zmešati Francoz Sebstien Petit?
Komentarji