Pohištveni velikan Ikea je odprt še eno trgovino. Tokrat nekoliko drugačno. Nova poslovalnica v Berlinu meri (le) 500 kvadratnih metrov, kar je po Ikeinih standardih zelo malo. Švedske prodajalne pohištva imajo običajno več kot 20.000 ali celo 30.000 kvadratnih metrov prodajne površine. Toda berlinska trgovina, ki je ta teden odprla svoja vrata, ni klasična Ikea, kjer samo sprehod po prodajalni lahko traja ure. Gre za povsem nov koncept.
Skupina miniaturni format imenuje »studio za načrtovanje«, ki so ga že preizkusili v tujini in ga zdaj uvajajo v nemška mesta. Namesto da kupca pošiljajo na dolgo pot z nakupovalnim vozičkom - tako da poleg police, ki jo potrebuje, vmes pobere tudi čajne svečke in okrasne rastline ter vmes še nekaj poje -, je tukaj poudarek na večjih, dražjih stvareh, ki niso razstavljene in potrebujejo malo več načrtovanja.
Kuhinje, garderobne omare in druge modularne sisteme si lahko ogledate v katalogu in jih nato individualno sestavite s pomočjo svetovalcev. To je mogoče tudi v običajni Ikei, vendar v splošnem vrvežu tam najti zaposlenega, ki vam bo dal podrobne nasvete, ni vedno enostavno. Kupci se zdaj lahko ustavijo v studiu za načrtovanje in s svetovalcem v miru naredijo načrt.
Nova strategija Ikee
Ikea v Berlinu ni le preizkusni salon, ampak izraz povsem nove strategije. Skupina želi obdržati obstoječe trgovine, vendar ne želi več odpirati v tem slogu. Navsezadnje se zdi, da XXL trgovina ni pravi model prihodnosti. Spletno nakupovanje namreč postaja vse bolj pomembno tudi na področju pohištva in bivalnih prostorov. Zato skupina raje vlaga v manjše prostore in se osredotoča na tisto, v čemer je najboljša.
Polaganje temeljnega kamna za gradnjo pohištvene trgovine Ikea v Ljubljani. FOTO: Vidic Leon
Ikeini studii za načrtovanje že obstajajo v Københavnu in Parizu. Zdaj želi Ikea z novim konceptom pridobiti nove kupce še v Nemčiji. Ciljna skupina so prebivalci mest, ki morda nimajo niti avtomobila in za katere enodnevni izlet v trgovino s pohištvom na obrobju mesta ni privlačna nakupovalna izkušnja. V nasprotju s klasičnimi prodajalnami, mini-Ikee ne bodo gradili ob avtocestnih izvozih na obrobju mesta, temveč na lokacijah v mestnih središčih.
Konec oktobra se bo v Potsdamu v Berlinu odprl drugi studio za načrtovanje Ikea; na 1600 kvadratnih metrih bo nekoliko večji od prvega. Več mini prodajaln naj bi sledilo do konca prihodnjega leta.
Samo v Berlinu pohištvena veriga vidi potencial za še tri do pet studiev za načrtovanje. Poleg tega naj bi na vidnem mestu v prestolnici zgradili »trgovino XS«, ki bo na območju od 8000 do 10.000 kvadratnih metrov nudila skoraj celotno ponudbo, ne bo pa imela skladišča in znamenite samopostrežne hale. Torej lahko pričakujemo nekakšno srednjo - med mini in običajno - Ikeo.
Ikea tudi v Sloveniji
Epidemija novega koronavirusa ni spremenila Ikeinih načrtov, da jeseni v Sloveniji odpre prvo trgovino. Vodja trgovine v Ljubljani Cas Lachaert sicer še ni želel napovedovati datuma odprtja, a je pojasnil, da ponavadi od začetka gradnje do odprtja traja 12 mesecev, so poročali pri STA.
Ikeino trgovino so na območju poslovno-trgovskega središča BTC začeli graditi oktobra lani. Doslej so postavili značilno Ikeino modro stavbo, dokončana je tudi streha in vgrajena večina tehničnih instalacij. Dela na gradbišču so tekla tudi v času epidemije.
IKEA Ljubljana 25.8.2020. FOTO: Jože Suhadolnik / Delo
Trenutno na strehi, kjer bo 1200 kvadratnih metrov zelenja, postavljajo približno 2300 sončnih panelov, ki bodo preskrbeli večino elektrike v trgovini. Kot je izpostavil Lachaert, bo Ikeina ljubljanska trgovina ena njihovih najbolj trajnostnih. Geotermalno energijo bodo uporabljali za ogrevanje, deževnico pa za splakovanje stranišč in za zalivanje. Urejeno bo recikliranje 23 različnih vrst odpadkov in čiščenje odpadne vode s pametnim čistilnim sistemom, so pojasnili v Ikei.
V trgovini bosta tudi restavracija in kavarna, kjer bodo ponujali značilno švedsko hrano in tradicionalne slovenske jedi. Prostora bo za 450 obiskovalcev. Medtem so že začeli zaposlovati delovno silo. Ciljajo, da bo v ljubljanski enoti zaposlenih okoli 300 ljudi, zaenkrat jih je v ekipi okoli 20. Zanimanje za zaposlitev je sicer izjemno. Po besedah vodje trgovine dobijo okoli 200 prošenj za vsako razpisano delovno mesto.
Komentarji