Opel je v svet športnih terencev vstopil leta 2012 z mokko (zdaj mokka X), v letu 2016 ji je sledil malo okretnejši in bolj prilagodljiv crossland X, lani pa še grandland X. Letos imajo torej prvič naprodaj vse tri modele celotno koledarsko leto in pri vseh so osvežili ponudbo.
Po lanski priključitvi francoski skupini PSA so na sedežu Opla, v nemškem Rüsselsheimu, postali odgovorni za razvoj vseh bencinskih turbomotorjev z neposrednim vbrizgom. Sčasoma (do leta 2020) jih bodo pripravili tudi za kombinacijo z električnim pogonom (hibrid), a zdaj se lahko pohvalijo z novo generacijo 1,2-litrskega trivaljnika, ki ima filter trdnih delcev in pasivni sistem regeneracije, ki ne zahteva vzdrževanja.
Mokka X, grandland X in crossland X (z leve proti desni). Njihovo motorno paleto so osvežili tudi in predvsem v skladu s prenovljeno zakonodajo, povezano z izpusti. FOTO: Opel
Ugodna poraba
V crosslandu X smo ga lahko preizkusili z močjo 81 in 96 kW (na voljo je še z močjo 60 kW) ter v kombinaciji z novim lažjim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Že s srednje močnim motorjem je crossland suveren, pri porabi goriva ne požrešen, na testni progi nam jo je uspelo brez težav ohranjati blizu 6,5 l/100 km. Zmogljivejši motor pri porabi ne odstopa veliko, je pa še bolj živahen in omogoča bolj dinamično vožnjo.
Mali motor (različica s 96 kW) je na voljo tudi v grandlandu X, za katerega pripravljajo kombinacijo z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom (namesto dosedanjega šeststopenjskega). Vozili smo še prototipne modele in presenetile so nas dovolj suverene zmogljivosti ter skoraj nezaznavno prestavljanje, kar se je pokazalo tudi v ugodni porabi, ki ni presegla 7 l/100 km.
Pri dobavi ne pričakujejo zamikov
Od letošnjega septembra bodo morali vsi avtomobili, ki bodo naprodaj v Evropi, podatke o porabi in izpustih objavljati v skladu z novim merilnim ciklom WLTP. Hkrati začenjajo veljati dodatne zahteve, zaradi katerih bodo testi trajali dlje, kar bi lahko povzročilo tudi nekaj težav. Pri Oplu so se pohvalili, da ne pričakujejo nobenih zamikov pri dobavi avtomobilov, trenutno imajo potrjene podatke s testov za 90 različic, ki že ustrezajo standardu Euro 6d temp, obveznem od prihodnje jeseni.
Novosti kmalu tudi pri nas
Tretjo motorno novost so pripravili za mokko X, pri kateri se je poslovil 1,6-litrski atmosferski bencinski motor, zamenjal pa ga je 1,4-litrski prisilno polnjeni motor z največjo močjo 88 kW. Tudi pri tem motorju, v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, smo se posvetili predvsem porabi goriva, ki je ostala pod 7 l/100 km, kar je v skladu s preračunanimi vrednostmi za stari cikel NEDC.
Novosti bo Opel postopoma uvajal tudi pri nas, najpozneje, predvidoma jeseni, bo na trg prišel grandland X z 1,2-litrskim bencinskim trivaljnikom in osemstopenjsko avtomatiko.
Komentarji