Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Novo pisanje zgodovine

Kia sportage 1.6 CRDi fresh: Moderni športni terenec
Za prenovljeno različico so dodali nekaj bolj športnih elementov. Foto Aljaž Vrabec
Za prenovljeno različico so dodali nekaj bolj športnih elementov. Foto Aljaž Vrabec
2. 3. 2019 | 06:00
2. 3. 2019 | 10:46
3:28
Če bi iskali avtomobil, ki se je skozi čas najbolj spremenil, potem bi v najožji izbor nedvomno uvrstili tudi kio sportage. Korejski razvojniki so z izdatno evropsko pomočjo opravili ogromen napredek, zato je sportage sedaj eden najbolj prepoznavnih športnih terencev.



Človeka kar malo zaboli pri srcu, ko pogleda prvo kio sportage iz leta 1993, a je zato toliko bolj navdušen nad prenovo četrte generacije. Gre za modernega športnega terenca, ki po vseh dejavnikih spada med glavne igralce na trgu. Za obliko je poskrbel hišni oblikovalski studio v Frankfurtu, za prenovljeno različico pa so dodali nekaj bolj športnih elementov. Manj sprememb je v notranjosti, a kljub temu pozorno oko opazi spremenjeno obliko volana in lepše merilnike. Razporeditev gumbov na armaturni plošči je hitro jasna vsem (vključno z zaslonom na dotik), najpomembnejše pa je, da je notri dovolj prostora. Brez vseh težav sedita voznik in sovoznik, medtem ko zadaj tudi ni problemov, če le niste dvometrski košarkar. V prtljažniku je prostora za 480 litrov.

V notranjosti ni večji sprememb, a uporaba je povsem preprosta. Foto Aljaž Vrabec
V notranjosti ni večji sprememb, a uporaba je povsem preprosta. Foto Aljaž Vrabec


Testni primerek je bil najbolj zanimiv zaradi novega 1,6-litrskega turbodizelskega štirivaljnika, razvojniki Kie pa trdijo, da gre za najčistejši dizelski motor v zgodovini tovarne. Na voljo je v dveh različicah, preizkusili pa smo šibkejšo s 115 konjskimi močmi (85 kilovatov), ki najvišjo hitrost doseže pri 175 kilometrih na uro. Vožnja nikakor ne daje občutka, da vozite velik avtomobil (v dolžino meri 4485 mm), saj vas sportage vozi varno in stabilno. Še boljšo vozniško izkušnjo doživite, če izberete močnejšo različico s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom; testni primerek je namreč imel šeststopenjski ročni menjalnik in dvokolesni pogon. Poraba je sicer bila povsem zgledna – malce nad šestimi litri na sto prevoženih kilometrov.

Kia sportage. Foto Aljaž Vrabec
Kia sportage. Foto Aljaž Vrabec


Za skoraj trideset tisočakov evrov (možnih je sicer več popustov) ima testni sportage opremski paket fresh z veliko uporabne opreme. Še posebno lahko pohvalimo varnostne pripomočke: opozorilo za ohranjanje vozila v voznem pasu, samodejno zatemnitev dolgih luči, opozorilo za zmanjšano zbranosti voznika, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za pomoč pri strmih spustih … Seveda so koristni še nekateri pripomočki za udobnejše in lažje upravljanje z vozilo, predvsem imamo v mislih pomoč za vzvratno parkiranje (spredaj nima senzorjev), tempomat in gretje prednjih sedežev.

...
...

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine