Najhitrejši clio se kaže v drugačni luči kot predhodnik, čeprav vzbuja podobno adrenalinske občutke in se postavlja z izpušnim sistemom Akrapovič.
Pozabite na nekdanji 2,0-litrski atmosferski stroj, ročni menjalnik, radoživost pogonske kombinacije in hard core poslanstvo. Najbolj srboriti Renaultov malček že od leta 2012 igra na drugačne strune. Za začetek je to petvratni avtomobil, čeprav deluje zaradi prefinjeno prikritih zadnjih vratnih kljuk precej kupejevsko. Naslednji val drugačnosti prinaša 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki ga zaradi emisijske vzdržnosti, a hkrati želje po večji moči podpira turbopolnilnik. Pod črto ponuja 162 kW (220 KM) in 280 Nm navora, tako da bi težko pisali o pomanjkanju potisne moči, le zaradi serijskega šeststopenjskega samodejnega menjalnika z robotiziranima, a na trenutke premalo hitrima sklopkama deluje manj bombastično. Novodobni R.S. je zato manj gizdalinsko-razgrajaški, čeprav poleti do 100 km/h v 6,6 sekunde in doseže največjo hitrost 235 km/h.
Renault clio R.S. 18 energy 220 EDC trophy
Zastopnik: Renault Slovenija, d. o. o.
Cena: 24.110 €
(testno vozilo 26.310 €)
Euro NCAP (2012): *****
CO2:134 g/km
Zadek buri domišljijo s štirioglatima izpušnima cevema znamke Akrapovič, strešnim spojlerjem, široko držo in poudarjeno agresivnostjo. FOTO: Bruno Kuzmin
Neravnino občutiš do zadnje plati
Precej salonski »dirkalnik« zares obremeni čutila le ob vklopu športnega programa R.S. Pritisk na gumb ob ročici samodejnega menjalnika poveča motorno odzivnost in spremeni zvočno kuliso. Akrapovičev sistem z dvema štirioglatima zaključkoma pospremi skoraj vsako menjavo prestave pri višjih vrtljajih z izpušno arijo v slogu eksplozij goriva v pregretem izpuhu.
Brezkompromisnost se nadaljuje pri podvozju. Izvedba trophy ima najbolj čvrsto in v primerjavi z drugimi izvedbami nizko nastavitev blažilnikov in vzmeti. Harmonija na večinoma zdelanem slovenskem asfaltu odpade. Skoraj vsako neravnino občutiš do zadnje plati.
Podobne sorte je neposreden in precej kirurško natančen volanski sistem, s katerim se zna trophy ob pomoči elektronske zapore diferenciala peljati čez ostre ovinke zelo hitro in z veliko mero oprijema, čeprav mu ob vožnji na meji manjka nekaj progresivne komunikativnosti v slogu purističnega megana R.S.
Novodobni R.S. poleti do 100 km/h v 6,6 sekunde in doseže največjo hitrost 235 km/h. FOTO: Bruno Kuzmin
Vsaj malo zbirateljski primerek
Ekskluzivni clio z vrha ponudbe, ki ga poleg oznake R.S. zaznamujeta številka 18 in z njo povezan prizvok hišnih dirkalnikov F1, je vedno črne barve. Takšen je celo Renaultov logotip na motorni maski in takšna so 18-palčna lita platišča. Izjema so nalepke in nekaj izstopajoče rumenih detajlov, ki jih spredaj dopolnjujejo LED-žarometi.
Vse prej kot običajna je notranjost, čeprav gre v osnovi za clia s precej trde plastike in premalo priročnih odlagališč. Dobiš pa poleg prednjih športno oblikovanih in v usnje ter alkantaro oblečenih sedežev še v alkantaro odet volanski obroč, iz imitacije ogljikovih vlaken izdelane obrobe prezračevalnih rež in prednja pragova s proizvodno številko avtomobila. Pozabiti ne gre niti na druge dodatke, z že malo zastarelim, a s telemetrijo vozila opremljenim informacijskim sistemom na čelu.
Znotraj si oblikovalci niso privoščili avanturističnih izletov v neznano. Ne spregledaš športno obarvanih dodatkov, a tudi ne dejstva, da gre za avtomobil nižjega in zato bolj »plastičnega« razreda. FOTO: Bruno Kuzmin
Najbolj elitni clio navdušuje s hitrostjo, ostro vodljivostjo in praktičnostjo petvratne karoserijske izvedbe. V primerjavi z mlajšimi rivali manj blesti znotraj, kjer oblikovno in opremsko nič ne izstopa. Pa tudi po stopnji zabavnosti je zdaj manj peklenski, a hkrati bolj odrasel, kot je bil nekoč, čeprav velja, da naj bi bil R.S. 18 vsaj malo tudi zbirateljski primerek.
- Najbolj srboriti Renaultov malček že od leta 2012 igra na drugačne strune.
- Izvedba trophy ima najbolj čvrsto in nizko nastavitev blažilnikov in vzmeti.
- V notranjosti je to clio z veliko trde plastike in malo priročnih odlagališč.
Komentarji