Audi A1 sportback je prevzel vlogo vstopnice v Audijev svet; ponudba se začne pri 19.900 evrih. Z dodatno opremo in zmogljivejšimi agregati – izbiramo lahko le med bencinskimi – cena raste. Bolje opremljen testni A1 sportback z opremo S line in 85-kilovatnim turbobencinskim trivaljnikom stane 30.875 evrov. Kako se obnese na cesti?
Audi A1 sportback 30 TFSI
Zastopnik: Porsche Slovenija, Ljubljana
Cena: 24.280 € (testni avtomobil 30.875 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpust CO₂: 110 g/km
Z litrskim bencinskim trivaljnikom je A1 prijetno živahen avtomobil. FOTO: Blaž Kondža
Prav Audijev litrski trivaljnik me je najbolj prijetno presenetil, saj je ravno prav zmogljiv, da omogoči tudi bolj dinamično vožnjo in ne opeša pri vožnji v avtocestne klance. Vsaj deloma je za to »kriv« njegov sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG, ki gotovo bolje izbira prestave kot voznik. Agregat je poleg tega varčen – na testu smo porabili okoli 5,8 litra goriva na 100 kilometrov.
Voznikov delovni prostor je zgleden primer dobre ergonomije. FOTO: Blaž Kondža
Opremski paket S line prinaša športnejši videz zunanjosti in notranjosti. Če zunanjost navduši, pa znotraj uporabljeni materiali ponekod razočarajo – pri premijski znamki, kot je Audi, bi pričakoval manj plastično notranjost. Sicer pa ima izvedba S line športni trikraki volan D-oblike, ki odlično sede v roke, in športno podvozje. Testni primerek je bil še dodatno opremljen s športnima sedežema, ki zagotavljata udobno sedenje in dober bočni oprijem telesa. Če smo športno čvrsto podvozje vzljubili med dinamično vožnjo, pa smo ga preklinjali, ko smo se peljali po luknjastih cestah. Tu jo še slabše odnesejo potniki na zadnjih sedežih, saj sedijo tako rekoč nad zadnjima kolesoma. Res pa imajo več prostora za noge kot v prejšnji generaciji A1 – predvsem zaradi povečane medosne razdalje. Kljub temu bo zadaj, če smo dolgonogi, še vedno bolj tesno.
Voznikov delovni prostor je zgleden primer dobre ergonomije. FOTO: Blaž Kondža
Voznikov prostor testnega audija je zgled dobre ergonomije, navduši tudi doplačljiv virtualni prikazovalnik, ki nadomešča klasične merilnike v instrumentni plošči. Škoda, da infozabavni sistem nima vgrajene navigacije, saj bi tako prišel omenjeni prikazovalnik še bolj do veljave. Ker pa, kakor se za sodobne infozabavne sisteme skoraj spodobi, ta podpira zrcaljenje pametnega telefone prek protokolov Apple CarPlay in Android Auto, lahko uporabimo v telefon naloženo navigacijsko aplikacijo. Radijska funkcija pač ni podpirala sprejema novega digitalnega signala DAB. Zapišimo še, da infozabavni sistem upravljamo na zaslonu, občutljivem na dotik, in z virtualnimi gumbi, ki pa ne dajo kakšne povratne informacije, kar je lahko moteče. Še dobro, da (doplačljivo) samodejno klimatsko napravo lahko nastavljamo s klasičnimi stikali.
Prostora za potnike na zadnji klopi je več kot pri predhodniku, a prav veliko ga še vedno ni. FOTO: Blaž Kondža
Od asistenčnih sistemov sta se dobro izkazala radarski tempomat in sistem za ohranjanje voznega pasu, ki delujeta nevsiljivo in gladko. Čeprav naj bi radarski tempomat omogočal tudi speljevanje, se je iz meni neznanega razloga med čakanjem na semaforju izklopil in kontrolo prepustil vozniku. Ker so sodobni avtomobili vse bolj podobni računalnikom, je morda šlo za kakšnega programskega hrošča.
Plastike je v kabini malo preveč. FOTO: Blaž Kondža
Komentarji