Za 3. april je
napovedana stavka zaposlenih v podjetju Piloti Koper, ki izvaja pomorsko pilotažo v koprskem pristanišču, stavka pa bi lahko ohromila delo v Luki Koper. Kot so sporočili iz podjetja, so za včeraj sklicali sestanek s stavkovnim odborom, med drugim, kot so navedli, za sporazumno rešitev spora, a je stavkovni odbor zavrnil poskus delodajalca, s čimer so podali kršitev zakona o stavki.
Danes bo Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti (SŽPD) na novinarski konferenci spregovorili o napovedani stavki.
Zaposleni med drugim zahtevajo 50-odstotno povišanje plač pilotov in 75-odstotno povišanje plač voditeljev čolnov, poleg tega zahtevajo podvojitev števila zaposlenih, tako pilotov kot tudi voditeljev čolnov. V podjetju so komentirali, da je iz stavkovnih zahtev »očitno, da namen stavke ni izboljšanje delovnih razmer zaposlenih, ampak želi SŽPD, pod krinko stavke, družbo dejansko izriniti iz opravljanja gospodarske dejavnosti pilotaže v koprskem pristanišču,« so včeraj zapisali v sporočilu za javnost. V njem so sicer večkrat opozorili, da so z zaposlenimi poskušali vzpostaviti dialog, a v sindikatu zatrjujejo, da so se za stavko odločili »po več mesecih vztrajnega zavračanja konstruktivnega dialoga s strani vodilnih v podjetju«.
»Napoved stavke je klic v sili delodajalcu, ki delavce že vrsto let izžema in jih sili k delu v nemogočih pogojih ter s tem ogroža njihovo zdravje in življenje, hkrati pa varnost vplutja in izplutja v koprskem pristanišču,« so zapisali v SŽPD.
V podjetju ves čas tudi poudarjajo, da SŽPD v družbi ni reprezentativen, češ da je podjetniški sindikat Luke Koper in ni in ne more postati sindikat Piloti Koper, ker za to ne izpolnjuje zakonskih pogojev. Na drugi strani sindikat zavrača navedbe prvega moža Piloti Koper
Valterja Kobeje glede reprezentativnosti sindikata. Kobeji tudi očitajo, da ni bil pripravljen izpolniti nobene od zahtev sindikata, »še zlasti tistih, ki se nanašajo na odpravo najhujših kršitev pri zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu«.
Piloti in voditelji čolnov so sicer skladno s pomorskim zakonikom dolžni tudi med stavko zagotavljati minimalni obseg pristaniških storitev, s katerim se zagotavlja varnost ljudi, premoženja in okolja. Pilotaža je po zakonu namenjena zagotavljanju varnosti plovbe.
Komentarji