Slovenska filharmonija: Skozi sezono s pomočnikoma v. d. direktorice za orkester in zbor.
Galerija
Pred Orkester SF se po desetih letih vrača maestro Marko Letonja.<br />
FOTO: arhiv SF
Kako ste naslovili prihodnjo sezono v vaši hiši in zakaj tako?
Klemen Hvala, orkester: Našo koncertno ponudbo tvori vrsta abonmajskih ciklov in festivalov ter priložnostnih koncertov, gostovanj doma in v tujini ter koncertov, namenjenih mladim. Iskanje skupnega imenovalca za vse te aktivnosti bi bilo nemogoče in nesmiselno.
Gregor Klančič, zbor: Vsako leto abonentom predstavimo širok pregled glasbe vseh časovnih obdobij, zato ni poudarka na eni vsebini, ki bi jo hoteli izpostaviti.
Kateri bodo po vašem mnenju najodmevnejši projekti?
Hvala: Pred Orkester SF se po desetih letih vrača maestro Marko Letonja, nekdanji umetniški vodja orkestra. Med drugim bomo izvedli revidirano verzijo skladbe Alavò, ki jo je Vito Žuraj napisal po naročilu Berlinskih filharmonikov ob podelitvi prestižne nagrade Claudia Abbada.
Klančič: Prvi koncert septembra pripravljamo z Društvom slovenskih skladateljev. Prvič bodo predstavljena dela, ustvarjena na tematiko konca prve svetovne vojne. V vokalnem abonmaju bi izpostavil februarski koncert, ko bo zboru dirigiral Paul Van Nevel, svetovno priznani strokovnjak za staro glasbo, s katerim bomo izvedli dela Jacobusa Gallusa. Posebne pozornosti bo deležen tudi peti koncert januarja, ko bomo z orkestrom izvedli dela Arva Pärta, Nane Forte in Wolfganga Amadeusa Mozarta.
Kako boste krmarili med klasiko in sodobnostjo?
Hvala: Izvajamo simfonično glasbo vseh stilskih obdobij, od baroka do novih glasbenih del, ki so nastala po naročilu SF. Skladbe izvajamo v različnih programskih sklopih, v okviru katerih glasbena dela tematsko povezujemo.
Klančič: Program bi opredelil kot klasično zborovsko glasbo vseh časovnih obdobij, od renesanse do sodobnosti.
Katere sodelavce ste prvič povabili na oder?
Hvala: Med solisti in dirigenti bo nekaj novih imen in nekaj imen, ki se vračajo po več kot desetletju: dirigenti Marko Letonja, Ilan Volkov, James Tuggle, Alan Buribajev, Axel Kober in Grete Pedersen, prvič se bodo našemu občinstvu v okviru abonmajev predstavili violinist Jan Mráček, sopranistka Rinnat Moriah, pianist Urban Stanič, klavirski duo GrauSchumaher, trobentač Franc Kosem ter violončelist Daniel Müller-Schott, na novoletnem koncertu bomo gostili izvrstno slovensko mlado sopranistko Niko Gorič, ki živi in deluje v Londonu, kjer trenutno sodeluje pri več projektih v Garsington Operi.
Klančič: Prvič bodo stopili pred zbor dirigenti James Wood, poznavalec glasbe 20. stoletja, Tonči Bilić, dolgoletni vodja Zbora HRT, Paul Van Nevel, muzikolog in umetnostni zgodovinar, ustanovitelj slovitega Huelgas Ensembla, Bart Van Reyn, belgijski dirigent mlajše generacije.
Krstne izvedbe, praizvedbe na vašem odru?
Hvala: Maks Strmčnik, Uroš Rojko, Matej Bonin, Vito Žuraj, Nana Forte.
Klančič: Prvi koncert vokalnega abonmaja bo posvečen krstnim izvedbam del slovenskih skladateljev, na petem koncertu vokalnega abonmaja pa bo krstno izvedeno vokalno-instrumentalno delo Nane Forte Vse najboljše za rojstni dan, dragi Mozart.
Koprodukcije?
Hvala: Sodelujemo s Festivalom Ljubljana, Narodnim domom Maribor, HNK Reka,
Klančič: Koncert v koprodukciji z Društvom slovenskih skladateljev, redno sodelujemo z Akademijo za glasbo.
Načrtujete kakšno novost?
Hvala: Festival V novo leto z novo glasbo je namenjen predvsem sodobnejšim glasbenim delom in novitetam.
Klančič: Cikel družinskih koncertov ter serijo tematskih koncertov; ob odprtju sezone, Cankar v glasbi, ob dnevu spomina na mrtve ...
Zakaj naj gledalec izbere vašo hišo?
Hvala: Slovenska filharmonija je osrednja slovenska glasbena institucija z izjemno tradicijo in odlično programsko ponudbo, v okviru katere delujeta vrhunska ansambla Orkester Slovenske filharmonije in Zbor Slovenske filharmonije.
Klančič: Vokalni abonma ponuja širok prerez slovenske in svetovne vokalne in vokalno-instrumentalne glasbe, ob vrhunskih evropskih zborovskih dirigentih, česar pravi ljubitelji vokalne glasbe ne smejo zamuditi. T. J.
Komentarji