Trgovina je že od nekdaj živa stvar, ki se stalno razvija. Naši daljni predniki so pred pojavom denarja blagovne menjave opravljali na enostavnih tržnicah. Nekaj stoletij za njimi so mestni trgovci odprli svoje male trgovine in od takrat se večina trgovine med potrošniki in trgovci zgodi prav v fizičnih trgovinah iz betona. Zato je malo verjetno, da se bodo takšne trgovine kdaj zares poslovile, saj tudi danes v njih opravijo okoli 90 odstotkov vseh transakcij med kupci in prodajalci. Med kupci niso le starejši prebivalci, ampak tudi mlade generacije – ena od mednarodnih anket ugotavlja, da naj bi se kar 82 odstotkov milenijcev z veseljem odpravilo v fizično trgovino, če je ta zabavna.
Fizična trgovina ostaja ...
Trdoživost fizičnih trgovin potrjuje tudi raziskava o potrošniških navadah, ki jo je opravila revizijska in svetovalna družba PricewaterhouseCoopers (PwC), iz katere je mogoče razbrati, da je tedensko obiskovanje fizičnih trgovin zopet v vzponu. In to kljub temu, da je bil trend še pred nekaj leti močno negativen. Med letoma 2013 in 2015 se je zdela prihodnost jasna, saj je delež potrošnikov, ki so tedensko obiskovali fizične trgovine, upadel z 42 na 36 odstotkov, a sledilo je presenečenje. Zadnja tri leta so prinesla preobrat. Danes v fizične trgovine tedensko zahaja 44 odstotkov od nekaj več kot 22.000 potrošnikov, ki so sodelovali v študiji PwC.
Uporaba spletne trgovine raste
Vendar je sočasno treba poudariti, da z obiski fizičnih trgovin raste tudi uporaba drugih, spletnih, prodajnih kanalov. Kar 59 odstotkov potrošnikov je opravilo vsaj en nakup pri Amazonu ali v katerem izmed kitajskih velikanov JD in TMall, ki je v lasti Alibabe, ugotavlja PwC. Delež globalnih kupcev, ki kupuje izključno po spletu pri Amazonu, se je povečal z desetih na 14 odstotkov. Toda potrošniški si želijo še več.
Današnji kupci so globalni in mobilni. To kaže tudi nedavna študija družbe UPS o utripu spletnega nakupovanja za lani. V njej so med drugim ugotovili, da je 71 odstotkov sodelujočih uporabnikov kupovalo pri maloprodajnih trgovcih zunaj svoje domače države. Za trgovce iz tujine so se večinoma odločali zaradi ugodnejših cen ali iskanja točno določenega proizvoda. »Raziskava kaže, da skoraj tri četrtine evropskih spletnih kupcev kupuje zunaj svoje države, kar pomeni priložnost za majhne in velike trgovce, da razširijo svoje poslovanje,« je ocenil član uprave za trženje pri UPS Europe Abhijit Saha. Maloprodajni trgovci se morajo sicer, kot opozarjajo v UPS, primarno osredotočiti na nakupovanje prek mobilnih naprav, saj je uporaba pametnih mobitelov za spletne nakupe v porastu. Študija je pokazala, da je 43 odstotkov uporabnikov pametnih mobitelov kupovalo s pomočjo svoje naprave.
Svetla prihodnost
McKinsey napoveduje, da se bodo trgovci do leta 2030 čedalje bolj zanašali na velike podatke, analitiko in druga orodja digitalizacije. Pomembno vlogo pri tem bo seveda odigralo tudi dejstvo, da naj bi od 8,5 milijarde ljudi, ki bodo tedaj na Zemlji, kar 75 odstotkov imelo dostop do spleta. To seveda pomeni priložnost za spletno trgovino.
Pozitivne izkušnje s spletno trgovino imajo tudi v Telekomu Slovenije: »Večina naših uporabnikov sicer kupuje po klasičnih prodajnih kanalih, vendar pa opažamo tudi rast prodaje v naši e-trgovini, in sicer je bila ta leta 2017 v primerjavi z letom 2016 večja za 26 odstotkov, medtem ko je letos v primerjavi z lanskim letom večja za 18 odstotkov.«
Sodobno podjetje potrebuje tudi spletno trgovino. Foto Thinkstock
Odprite spletno trgovino
Sodobno podjetje ne glede na velikost, ki ima v ponudbi izdelke in storitve za končne kupce, poleg dobre spletne predstavitve potrebuje tudi spletno trgovino. Njeno odprtje je za velika podjetja z močnim oddelkom za informacijsko tehnologijo mala malica, med tem ko je pri malih in srednje velikih podjetjih zgodba drugačna.
Dobro rešitev za izziv odprtja spletne trgovine podjetjem ponuja Telekom Slovenije s svojo rešitvijo Spletna trgovina, ki spada v njihov širok nabor IT-rešitev za poslovne uporabnike. »Spletna trgovina je cenovno najbolj učinkovit vstop na celotni slovenski trg in/ali vstop na tuje trge ter omogoča hitro rast prodaje in doseganje ciljnih skupin, ki jih je sicer po drugih kanalih težko doseči,« pravijo v Telekomu Slovenije. Povedo še, da za začetek zadostuje že bolj osnovna različica, ki se lahko sproti prilagaja potrebam podjetja ter se postopoma razvija in nadgrajuje v skladu s širitvijo poslovanja in prodaje. »Spletno trgovino priporočamo vsakemu podjetju, ki oceni, da lahko po spletu proda svoje izdelke in storitve že v vrednosti od 100 do 200 evrov mesečno,« še dodajo.
Telekomova rešitev na ključ
»Izdelava spletne trgovine v prvi fazi vključuje svetovanje spletnih strokovnjakov, ki podjetju pomagajo vzpostaviti na eni strani za obiskovalce zanimivo spletno trgovino, hkrati pa tudi učinkovite poprodajne aktivnosti,« pravijo v Telekomu Slovenije in nadaljujejo: »Naša rešitev vključuje pester nabor funkcionalnosti, ki so podjetjem v pomoč pri učinkoviti prodaji. Pri tem lahko podjetja začnejo cenovno ugodno spletno trgovino, s katero preizkusijo potencial, ob tem imajo na voljo različne načine plačila (Moneta, PayPal, kreditne kartice), kasneje pa jo grafično in vsebinsko izpopolnijo.«
Vzpostavitev spletne trgovine tako zajema predstavitveno stran s šestimi sklopi in možnostjo navigacije, galerijo s slikami in videoposnetki, e-trgovino z izdelki, možnostjo podajanja mnenj strank, kontaktne obrazce z naprednimi funkcijami, blog, povezave z družbenimi omrežji podjetja, zemljevid s prikazom lokacije, logotip in kontaktne podatke podjetja, nogo strani s podatki podjetja in delovnim časom, samostojno urejanje spletne strani, mobilnim napravam prilagojen prikaz, orodje za urejanje podatkov strank CRM, osnovno SEO-optimizacijo ter analitiko obiska (prikaz skupnega obiska, število povratnih obiskovalcev, število obiskovalcev, število sporočil, poslanih prek kontaktnih obrazcev, najbolj obiskane strani in povezave, s katerih prihajajo obiskovalci).
Današnji kupci so globalni in mobilni. Foto Thinkstock
Po tem, ko se e-trgovina vzpostavi, jo lahko uporabniki urejajo sami ali pa to za plačilo zanje počne Telekom Slovenije.
Vzpostavitev spletne trgovine stane 401,63 evra brez DDV, mesečna naročnina pa 29,43 evra brez DDV. Navedeno ponudbo si lahko podrobneje ogledate
TUKAJ. V zadnjem obdobju se že več kot četrtina poslovnih uporabnikov za vzpostavitev spletne strani odloči ob naročilu komunikacijskih storitev, manjši delež pa spletno stran kasneje nadgradi s spletno trgovino. »Pri tem opažamo rast naročil spletne trgovine, ki omogoča prodajo izdelkov tako v Sloveniji kot v tujini,« sklenejo v Telekomu Slovenije.
Komentarji