Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Globalno je za kadre najmamljivejši tehnološki sektor

V Evropi je bolj privlačna avtomobilska industrija, v Sloveniji pa farmacija.
FOTO: Fabrizio Bensch/Reuters
FOTO: Fabrizio Bensch/Reuters
8. 10. 2018 | 10:00
12. 10. 2018 | 18:47
4:49
V razmerah, ko veliko posameznikov, ki vstopajo na trg dela, in tisti, ki si želijo zamenjati delodajalca, lahko izbirajo med ponudbami, je podoba podjetja kot delodajalca eden od pomembnih kriterijev pri odločitvi.


V svetu je najpomembnejša plača


Glede na raziskave družbe Randstad, ki je globalni ponudnik kadrovskih storitev, ljudje sicer še vedno najpogosteje iščejo priložnosti v podjetjih s privlačnimi plačami (58 odstotkov anketiranih v raziskavi leta 2017) in v takšnih, ki zagotavljajo dolgoročno zaposlitev (46 odstotkov) – v štirih letih sta se deleža zmanjšala za skoraj deset odstotnih točk. Že 45 odstotkov anketiranih pa pred izbiro delodajalca preveri, ali omogoča ustrezno ravnovesje med delom in zasebnim življenjem, ter 43 odstotkov, kakšno je vzdušje v podjetju.

Za evropske delavce se vzdušje uvršča takoj za plačo, preverja ga več kot polovica anketiranih. Za tretjino zaposlenih v 26 državah, ki skupaj predstavljajo 75 odstotkov globalnega gospodarstva, sta pomembni možnost napredovanja in fleksibilnost delovnega časa, za petino pa možnosti izobraževanja in zanimivo delo, ki ponuja delovne izzive. Ugled delodajalca je glede na to raziskavo pomemben za vsakega petega anketiranca in se iz leta v leto povečuje.

Foto Delo Infografika
Foto Delo Infografika


Globalno je za trg dela postal najbolj privlačen tehnološki sektor, ki je še v letu 2016 zasedal peto mesto, po letih rasti je zanimanje za delo v IT nekoliko upadlo, še vedno pa ga kot privlačnega ocenjuje polovica od 160.000 anketiranih, starih od 18 do 65 let, v 26 državah po svetu. Evropejci si po tej raziskavi najbolj želijo delati v avtomobilskem sektorju, prebivalci ZDA v tehnološkem, tisti iz Srednje in Južne Amerike pa v IT, medtem ko je za največji del Azijcev zanimiva industrija.
 

Kaj pa Slovenija?


Letošnja raziskava Competa in Stratkoma o privlačnosti stotih največjih delodajalcev je pokazala, da Slovenci pri odločanju za zaposlitev v nekem podjetju najbolj upoštevajo oceno medosebnih odnosov, varnost in stabilnost zaposlitve ter ravnotežje med delom in prostim časom.

Zanimivo, da višine plače ni med prvimi tremi kriteriji, tako kot velja globalno, in tudi kadroviki pri nas poudarjajo, da so številni delavci pripravljeni zamenjati delodajalca že za nekaj deset evrov. So pa anketirani prav kakovost medsebojnih odnosov v podjetjih ocenili najslabše in menijo, da to še zlasti velja za velika podjetja, ki so jih sicer najbolj pozitivno ocenili po ugledu in varnosti zaposlitve.

Kot so sporočili iz Stratokma ob objavi lestvice desetih najbolj privlačnih velikih delodajalcev v Sloveniji, so trije od sedmih anketirancev povedali, da bi se zaposlili pri katerem od teh delodajalcev, v preostalih 90 podjetjih, zajetih v anketo, pa le eden od petih. Raziskava je še pokazala, da starejši zaposleni dejavnike podobe delodajalca ocenjujejo pomembno višje kot najmlajši. »To je razumljivo in pričakovano, saj imajo pripadniki generacije Z najmanj izkušenj z delovnim okoljem, medtem ko so se pripadniki generacije baby boom z izkušnjami naučili ceniti različne dejavnike podobe delodajalca,« so povedali v Stratkomu.
 

Strošek za tiste brez ugleda


Bitka za talente se zaostruje, Slovenija bo v letu 2030 deveta najstarejša država na svetu in leta 2050 peta najstarejša, že prihodnje leto pa bomo dosegli ničelno brezposelnost. Opozorili so, da se podjetjem zato izplača graditi podobo uglednega delodajalca. Navsezadnje tudi zato, ker kandidati za delo v podjetjih, ki te znamke nimajo, zahtevajo od deset do 20 odstotkov večji finančni paket, je pokazala ena od raziskav v ZDA.

Izračun na podlagi povprečne plače v ZDA pokaže, da je tako strošek ugleda podjetja z 10.000 zaposlenimi 7,6 milijona dolarjev, raziskava pa je pokazala tudi, da bi se samo 28 odstotkov ljudi odločilo za zaposlitev pri takšnem delodajalcu, če bi ponudil deset odstotkov višjo plačo kot konkurenca z večjim ugledom delodajalca.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine