Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Mobilnost 2024

VW dokazal, da so e-vozila čistejša od dizelskih

Trditev velja tudi, če se upošteva negativne vplive proizvodnje elektrike in akumulatorjev.
Volkswagen se je silovito usmeril v proizvodnjo električnih avtomobilov. FOTO Reuters
Volkswagen se je silovito usmeril v proizvodnjo električnih avtomobilov. FOTO Reuters
STA, B. K.
28. 4. 2019 | 15:14
28. 4. 2019 | 15:21
2:14
Električni avtomobili ne povzročajo večjih izpustov ogljikovega dioksida kot dizelski, kaže študija, ki jo je kot odziv na očitke strokovnjaka za fiziko iz Kölna naročil nemški avtomobilski proizvajalec Volkswagen. Raziskava, ki jo je opravil profesor fizike Christoph Buchal, objavil pa jo je münchenski inštitut Ifo, trdi, da povprečen električni avtomobil obremeni okolje za 11 do 28 odstotkov bolj kot dizelski. Pri tem so seveda upoštevani izpusti pri proizvodnji akumulatorjev in elektrike.

Nemški avtomobilski koncern je trditve takoj zanikal, omenjena študija pa mu pritrjuje: Trenutni model Volkswagnovega Golfa v življenjskem ciklu 200.000 prevoženih kilometrov (vključno s proizvodnjo in recikliranjem) v povprečju proizvede 140 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, električni golf pa (upoštevajoč bilanco vseh virov za proizvodnjo električne energije v EU) proizvede 119 gramov tega okolju škodljivega plina. Tudi, če se upošteva bilanco virov za proizvodnjo elektrike v Nemčiji, je ta vrednost še vedno manjša kot pri dizlu. S prehodom na obnovljive vire energije se bodo negativni učinki električnih avtomobilov še zmanjšali.

Volkswagen je v svojih načrtih do leta 2028 napovedal proizvodnjo skupno 22 milijonov električnih avtomobilov, kar je sedem milijonov več kot je prvotno načrtoval. Izdeloval naj bi okoli 70 novih električnih modelov. Tako silovita usmeritev na električna vozila je po ocenah analitikov posledica afere dieselgate v letu 2015 (ko se je izkazalo, da je Volkswagen v dizelske avtomobile vgrajeval nelegalno programsko opremo, ki je prirejala testne meritve izpustov), ki je družbo do zdaj stala več deset milijard evrov za odškodnine in kazni.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine