Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Polet

Kaj lahko sami storite pri pregledu smučarske opreme?

ni podpisa
ni podpisa
Andraž Vide Čeligoj
26. 10. 2015 | 11:10
28. 10. 2015 | 09:10
6:24

Ljubljanskega maratona je konec. Ende. Pika. Schluss! Vsaj do naslednjega leta.

Ta, letošnji, je bil rekorden. V skorajda vseh pogledih.

Ampak, pustimo zdaj maraton za sabo.

Včeraj je bila prva tekma svetovnega pokala v alpskem smučanju. Tokrat so jo odprli moški. Ted je na otvoritvi spet dominiral.

Torej, začelo se je!

Zimsko navdušenje namreč!

Rettenbach vedno, ampak res vedno spomni tudi navadne zemljane, živeče na sončni strani Alp, da se padavine v obliki snežink  nezadržno približujejo.

Torej bo potrebno najlažje tekaške copate pospraviti v kot, ter jih zamenjat za tiščeč oklep smučarskega čevlja in pritikline, ki je na smučarski čevelj pričvrščena preko kompozitno-plastično-železne kombinacije "superduper" tehnologije (govorim o  varnostnih vezeh) na tisto drsečo se zadevo, ki našemu truplu omogoča stik s snežno podlago. Smučmi, za laike!

Kaj lahko storite sami, da bo vaš prvi letošnji (vsaj upam, da bo letos sneg) stik s snegom varen in predvsem zabaven?

Kaj pregledati?

Začnimo s pasivno varnostjo.

1: Čelada

Za nekatere modni dodatek, za nekatere nuja, za nekatere nepotrebno zlo.

Dejstvo pa je, da je čelada super zadeva.

Varuje vam sive celice pred podhladitvijo in dejansko blagodejno vpliva na stik sinovialne tekočine in možganov z lobanjo pri udarcu z glavo v trdo snežno površino.

Ampak, tudi čelada ni večna. Preglejte, če slučajno ni kje počena (notranji del čelade razkrije mesta bližnjih srečanj s slovensko smreko). Če je poškodovana, jo zamenjajte! Takoj!

Preglejte obrabljenost penic na notranji strani čelade. Če jih ni, ali so čez leto splesnile v kleti, jih zamenjajte. Dobite tudi univerzalne!

Ter nenazadnje, zelo pomembno, trak za zapenjanje. Preglejte ga in pravilno nastavite! Glava vam bo hvaležna in z njo vsi spomini s prejšnjih smučarskih izletov.

2: Smučarski čevelj

Znani so po tem, da zelo smrdijo, če jih pustimo vlažne. In verjemite mi na besedo, da ni nič kaj dober občutek, ko tople noge (stopala) zarineš v mrzlo čofto, narejeno iz "švica" vaših nog, minuto pred smučanjem v mrzel čevelj.

Obvezno, po vsakem smučanju posušite notranjost smučarskega čevlja.

Drugače vam tudi "anti – odour" spreji ne bodo pomagali.

Ko se peljete na smučanje imejte čevlje v notranjosti avtomobila. V "trugi" na avtu se vam bodo ohladili na prijetnih -30 stopinj. Verjemite mi na besedo, ni dober "feeling" lepo segreto stopalo vtakniti v ledeno kocko.

Pa še ena stvar je. Po smučanju, za božjo voljo, zapnite nazaj zaponke ("klipsne" po domače). Na prvo, najlažjo stopnjo, sicer se vam bo školjka čevlja deformirala. In vas olajšala za nove "evriče" pri nakupu.

3:Smuči in smučarske vezi

Zelo priporočljivo je smuči pred in po sezoni dati na strokovni pregled v servis. Vem, stvar ni poceni (sam sem bil lastnik servisa dobrih 20 let), ampak, če boste upoštevali nekaj enostavnih nasvetov, vam bo kar nekaj stroškov prihranjenih.

Prvič, WD 40 ne sodi na robnike. Zmotno je prepričanje, da vam ne bodo zarjaveli. Seveda vam bodo, če jih nezaščitene vozite po naših posoljenih cestah, ali če jih vlažne pozabite skrbno zapakirane v smučarskih vrečah.

Smuči po smuki obrišite s suho krpo ter jih, če se le da, spravite v notranjost avtomobila. V zavetju doma jih postavite na suho!

Robniki bodo vseeno pridobili kako pikico, vendar to ni nič tako strašnega, da bi morali zganjati paniko. Ko se boste naslednjič, v zarezni tehniki spustili proti prvem "rifuggiotu", bo ta rjava zadeva ostala za vami.

Robniki morajo biti vzdrževani. Nisem hotel napisati ostri, ker to nebi bil pravi izraz. Če s prstom potegneš po robniku, se ne smeš porezati. No, vsaj teoretično ne.

In kar je najbolj pomembno, smuči morajo biti namazane. Sveče in svinjska mast so stvar preteklosti. 

V trgovinah lahko kupite praške, maže, žavbe, spreje za tak in drugačen nanos. Za vse pa velja ena zakonitost. Trajajo vsega spust ali dva. Ko drsna ploskev ob robnikih postane bela, je že prepozno. Potrebna je impregnacija – toplotna obdelava drsne ploskve. Naj vam ne bo žal dati 5€ za večji užitek na snegu.

Smučarske vezi morajo biti pravilno nastavljene. In ne, številke na skali NE pomenijo kilogramov smučarja, temveč so številke na skali kompleksna matematična enačba, ki je sestavljena iz naslednjih komponent: znanja smučanja, telesne teže in višine smučarja, ter dolžine smučarskega čevlja. Tukaj lahko dodamo še premer kolena, pa dolžino golenice in pridemo do prave številke, primerne za nastavitev varnostnih vezi.

Moj primer: visok sem 177cm., dolžina čevlja je 312mm (ponavadi je dolžina čevlja zapisana na peti čevlja), teža je prijetnih 88 kg. (zima bo, potrebno je narediti zaloge), znanje smučanja OK+:

DIN nastavitev: 8.5

Ne pretiravajte z nastavitvami, da ne boste postali stalen gost Valdoltre. Če tega ne obvladate, naj vam vezi nastavijo v samem servisu.


Torej, za začetek naj bo dovolj.

Za božjo voljo, saj snega še ni, boste rekli.

Čez 20 dni je potrebno preobuti motorno gnan štirikolesnik v obvezno zimsko opremo. Ko boste "odkopavali" gume iz kleti, še na hitro preletite vašo smučarsko opremo.

Da vas ne bo Rudolf slučajno prehitel! 

Naše strani bodo do začetka smučarske sezone napolnjene z uporabnimi nasveti o "DIY" vzdrževanju smučarske opreme. Za vse zahtevnejše posege imate na razpolago smučarske servise. Izkoristite njihove usluge, denarnica vam bo hvaležna. Tudi faktor nasmeha bo večji.

Z zagotovostjo!

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine