Danes bo točno opoldne na skoraj 200 kilometrov dolgo pot iz Beograda v Užice odpeljal nekdanji Titov modri vlak (29. novembra smo v nekdanji Jugoslaviji praznovali dan republike), na katerega se bo vkrcalo 80 potnikov, od tega dvajset Slovencev. Gre za turistično promocijo življenja in dela dosmrtnega predsednika Jugoslavije Josipa Broza - Tita.
Modri vlak je kompozicija različnih luksuzno opremljenih vagonov, izdelanih za Titove državniške potrebe. Po dobrega pol stoletja je dobro vzdrževan. Okrašen je z dekorativnimi lesenimi elementi ter intarzijami iz mahagonija, hruške in oreha. Vseh sedem vagonov je klimatiziranih in ozvočenih s tehniko iz tistega časa. Samo lokomotiva ni več prvotna, zamenjala jo je novejša, električna.
Vse tako kot nekoč
Za današnjo promocijsko vožnjo za tiste s plitkejšimi žepi je turistična agencija Magelan travel v sodelovanju s srbskimi železnicami in agencijo Serbian Adventures v pičlih štirinajstih dneh prodala vse karte in prostih sedežev tako rekoč ni več, je povedala
Biljana Marčeta iz te agencije.
Tito je na vlaku (na fotografiji z ženo Jovanko) gostil pomembne osebnosti 20. stoletja: od britanske kraljice Elizabete II. do sovjetskega predsednika Leonida Brežnjeva.
Fotodokumentacija Dela
Za
Delo je napovedala vožnje z znamenitim vlakom najmanj enkrat na mesec. Cena tokratnega dvodnevnega aranžmaja je 130 evrov na osebo, v kar sta vključena večerja in prenočišče v hotelu. Gostje se bodo drevi z vihranjem jugoslovanskih zastav s peterokrako zvezdo nostalgično spomnili Titovih časov, prepevali bodo pesmi o bratstvu in enotnosti, nepozabno
Igra rokenrol cela Jugoslavija ansambla Električni orgazam in druge, ki so bile posvečene Titu in nekdanji državi od Vardarja do Triglava.
Modri vlak so sestavljali luksuzni vagoni za Titove državniške potrebe.
Danes se bo z njim iz Beograda v Užice odpeljalo 80 turistov.
Promocijska povratna vožnja stane 130 evrov na osebo, z večerjo in prenočiščem.
Da so organizatorji za prvo vožnjo z modrim vlakom izbrali ravno Užice, nekoč Titovo Užice, seveda ni naključje, saj je bilo to mesto na zahodu Srbije z okolico leta 1941 kar 73 dni osvobojeno ozemlje v takratni Evropi, sicer bolj znano kot Užiška republika. Epilog takratnega dogajanja je znan: srbski četniki, ki so sprva paktirali s Titovimi partizani, so jim obrnili hrbet ter se pridružili mračnim silam okupatorja.
S Titovim imenom do zaslužka
Odločitev, da bodo sestavili modri vlak, kakršen je še danes, so sprejeli leta 1965, dokončali so ga tri leta pozneje v tovarni Goša v Smederevski Palanki in tovarni vagonov Boris Kidrič v Mariboru. Tito je z njim prepotoval več kakor 600.000 kilometrov po domovini in tujini. V njem je gostil pomembne osebnosti 20. stoletja: od britanske kraljice Elizabete II. do sovjetskega predsednika Leonida Brežnjeva. Z njim so leta 1980 iz Ljubljane v Beograd prepeljali tudi njegove posmrtne ostanke.
Po dobrega pol stoletja je vlak dobro vzdrževan. Okrašen je z dekorativnimi lesenimi elementi ter intarzijami iz mahagonija, hruške in oreha. Fotografija promocijsko gradivo
Biljana Marčeta pričakuje, da se jim bodo pri pripravi izletov s Titovim vlakom pridružile tako turistične agencije v regiji kakor tudi na Hrvaškem, BiH in v Sloveniji ter predstavile turistom zgodovinska, kulturna in naravna bogastva teh območij. Zaradi velikega zanimanja turistov iz Evrope, ZDA in predvsem Azije je prepričana, da bi bilo dela za vse turistične delavce z območja nekdanje Jugoslavije, ki bi promovirali predvsem program
Po Titovih poteh, več kot dovolj.