Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Nedelo

Pravi rock'n'roll mora biti brez predsodkov

Srbski glasbeni novinar Aleksandar Žikić je med drugim avtor biografije o frontmanu EKV Milanu Mladenoviću, ki je umrl pred tridesetimi leti.
Žikić je lep del življenja preživel v ZDA, je tudi član ameriške glasbene skupine The LVCZ. FOTO: Đorđe Kojadinović
Žikić je lep del življenja preživel v ZDA, je tudi član ameriške glasbene skupine The LVCZ. FOTO: Đorđe Kojadinović
10. 11. 2024 | 11:00
16:44

V nadaljevanju preberite:

Da je beograjska glasbena zasedba Ekatarina Velika (EKV) prerasla v mit, ni niti najmanj presenetljivo: metaforična besedila, droge, aids, zgodnja smrt vseh ključnih članov in razpad benda, ki se časovno ujema z razpadom nekdanje skupne države, so ključni dejavniki, da EKV trpi »tako zaradi podcenjevanja kot tudi precenjevanja njene zapuščine«, trdi srbski glasbeni novinar Aleksandar Žikić (1959), med drugim avtor biografije Mesto u mećavi (Mesto v metežu) o frontmanu EKV Milanu Mladenoviću. V torek je od njegove smrti minilo trideset let.

Mladenović (1958), sin oficirja Jugoslovanske ljudske armade, se je v mladosti selil iz ene republiške prestolnice v drugo. Rodil se je v Zagrebu, osnovno šolo obiskoval v Sarajevu, tik pred dvanajstim rojstnim dnevom pa se je s starši preselil v Beograd, kjer se je že kot najstnik začel uveljavljati na glasbeni sceni. Še preden je leta 1982 ustanovil Katarino II., ki jo je po sporu s soustanoviteljem Gagijem Mihajlovićem preimenoval v Ekatarino Veliko, je igral v bendih Limunovo drvo in Šarlo Akrobata. »Milan je bil pesnik, jaz pa ne. Nisem se hotel postavljati s tem, da berem knjige, pri njem pa je bilo ravno nasprotno, oboževal je takšne stvari,« je v pogovoru za biografijo Žikiću zaupal Dušan Kojić Koja, ki je veljal za nekakšen Mladenovićev glasbeni antipod in ki je po razpadu Šarla ustanovil bend Disciplin A Kitschme.

Milan Mladenović se v Žikićevi knjigi v pogovorih z njegovimi sodobniki, z lastnimi izjavami in avtorjevim opažanjem izrisuje kot razmišljujoč, razgledan in svobodoljuben človek ter neizmerno predan in intuitiven glasbenik. »V glasbi se nikoli ni zatekal k znanju, bodisi zato, ker ga ni imel, bodisi zato, ker se mu ni zdelo primarnega pomena,« ga je opisala klaviaturistka EKV Margita Stefanović Magi. »Kot da bi imel neposredno povezavo z nezavednim. Imel je nezmotljiv občutek za instinktivno ukrepanje.«

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine