Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

Tretje oko Svetlane Makarovič

Smodej in Rupnik sta dokaz, da patriarhat, ki moškim nalaga asocialno vedenje v obliki boja za oblast, preprosto ne deluje.
Mojca Pišek FOTO: Blaž Samec
Mojca Pišek FOTO: Blaž Samec
30. 12. 2022 | 05:00
6:52

V kolumni preberite: 

Svetlana Makarovič je leta 2000 protestno zavrnila Prešernovo nagrado, ker je bila tisto leto hkrati z njo podeljena tudi patru Marku Ivanu Rupniku, in sicer za poslikavo papeževe kapele v Vatikanu. To je prav tista najvišja državna nagrada za umetnost, o kateri je ministrica za kulturo Asta Vrečko pred dnevi dejala, da bi bilo spodobno, da jo pater vrne, po tem ko so v slovenske medije prek italijanskih prišle podrobnosti obtožb vrste redovnic iz verske skupnosti Loyola o spolnih, fizičnih, psihičnih in duhovnih zlorabah, ki naj bi jih sestre utrpele pod njegovim spiritualnim pokroviteljstvom. Ljubiteljem poezije Svetlane Makarovič je pred 20 leti strlo srca, ko je pesnica s cmokom v grlu in debelimi, mačjimi solzami v očeh zavračala nagrado, ki bi ji pripadla že desetletja prej. V utemeljitvi je povedala, da nagrado zavrača, ker je tedanji upravni odbor Prešernovega sklada Rupnika izbral mimo mnenja komisije, pri tem pa očitno ni prevladala umetniška teža njegovega ustvarjalnega dosežka, pač pa »politična teža« njegovega imena, ki je bilo tisti čas in do pred nedavnim dobro zapisano v visokih vatikanskih krogih.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine