Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Mogočni SUV za digitalno generacijo

S tretjo generacijo VW touareg ne prinaša zgolj več prestiža in tehnične dorečenosti, ampak tudi povsem »stekleno« armaturno ploščo.
Novinčeve zunanje linije so sveže, ostrejše in daleč od predhodnika. FOTO: Gregor Pucelj
Novinčeve zunanje linije so sveže, ostrejše in daleč od predhodnika. FOTO: Gregor Pucelj
12. 5. 2018 | 17:00
8:06
Odslej je touareg Volkswagnov paradni model in ne le najprestižnejši terenec, ki je po vsem svetu prepričal že milijon kupcev. Njegova tretja generacija (prva 2002, druga 2010) ima nalogo, da ta primat obdrži tudi v prihodnje. Zato se v njem prepletajo najnovejši varnostni, asistenčni, povezljivostni in vozni sistemi.

Novinčeve zunanje linije so sveže, ostrejše in daleč od predhodnika. Morda iz nekaterih zornih kotov vsaj za trenutek spominja na nekoliko manjšega tiguana allspace ali morda še bolj na audija Q7. Vsekakor se mu pozna, da ga nameravajo v velikih količinah prodajati predvsem na Kitajskem in v ZDA, saj je za evropski okus na zajetnem nosu vozila kar preveč kromiranih rešetk.
 

Zrasel za nekaj centimetrov


Novi touareg je razen v višino (1702 mm) vse smeri zrasel za nekaj centimetrov, saj je zdaj dolg 4878 mm (+ 77 mm) in širok 1984 mm (+ 44 mm); medosna razdalja pa je z 2894 mm daljša za milimeter. Tako je potniški prostor zdaj resnično velik in se v njem brez težav vozijo tudi košarkarji, poleg tega se je opazno povečal prtljažni prostor, ki ima že v osnovni postavitvi 810 litrov (pri predhodniku 697 litrov). Dobro je, da lahko zadnjo klop vzdolžno pomikamo, za 16 cm. Ne glede na vse to je zaradi lahke gradnje (48 odstotkov aluminija in 52 odstotkov visoko odpornega jekla) avtomobil za dobrih 100 kilogramov lažji.

V novega touarega so vgradili tako rekoč vse danes znane asistenčne sisteme. FOTO: Gregor Pucelj
V novega touarega so vgradili tako rekoč vse danes znane asistenčne sisteme. FOTO: Gregor Pucelj


Ker gre za, vsaj v Evropi, vodilni Volkswagnov model, skoraj nima smisla izgubljati besed o kakovostnih materialih, ki so za udobje potnikov, vključno z novimi, resnično učinkovitimi masažnimi sedeži, vgrajeni v potniški prostor; na voljo je menda kar 30 barvnih kombinacij notranje osvetlitve. V skladu s trendi je pričakovano povsem digitaliziran kokpit oziroma armaturna plošča, za katero so si izmislili poimenovanje innovision cockpit. Zdi se, da so šli pri Volkswagnu pri tem še naprej od premijskih tekmecev, saj na touaregovi armaturni plošči ni več sledu o analognih inštrumentih. Zdaj voznika – poleg (še) običajnega volanskega obroča – razvajata dva v celoto povezana velika zaslona, 12-palčni za inštrumente in 15-palčni na dotik za infozabavne in vse druge sisteme; oba imata vrhunsko ločljivost in pohvalno je, da so vse opisane funkcije lahko tudi v slovenščini. Nekaj gumbov je na sredinski konzoli ostalo le zaradi nostalgije in intuitivnosti, kot je na primer gumb za nastavljanje glasnosti radia. Vse drugo je skrito v innovision cockpitu, ki ga voznik z dvema ali enim prstom, kar aktivira različne funkcije oziroma prikaze, upravlja kot tablico. Vse skupaj je impresivno, saj deluje že skoraj kot filmsko platno, a bojim se, da prav vsi vozniki, pri tem imam v mislih predvsem malo starejše, ne bodo navdušeni nad popolno digitalizacijo. Takšnih in drugačnih funkcij in nastavitev, z nastavitvijo klimatske naprave vred, je na velikem zaslonu preprosto preveč in priznam, da se mi je med prvimi kilometri večkrat stožilo po »zastarelem« osrednjem gumbu, pri uporabi katerega vozniku niti za trenutek ni treba pogledati s ceste. Morda so zato z mislijo na manj »digitalizirane« voznike v vstopnih opremskih paketih še ohranili analogne inštrumente.

Osrednji 15-palčni zaslon na dotik upravljate s prsti, pri čemer z enim upravljate nekatere in z dvema spet druge funkcije. FOTO: Gregor Pucelj
Osrednji 15-palčni zaslon na dotik upravljate s prsti, pri čemer z enim upravljate nekatere in z dvema spet druge funkcije. FOTO: Gregor Pucelj


V novega touarega so vgradili tako rekoč vse danes znane asistenčne sisteme. Dejansko gre za izjemno obsežen paket, največji pri kateremkoli volkswagnu doslej, ki med drugim lahko vključuje night vision, torej prepoznavanje pešcev in živali v temi, sistem za avtonomno vožnjo na zoženih voznih pasovih med delom na cesti in v počasnih kolonah, zaznavanje prečnega prometa pred vozilom v razdalji do 80 metrov na levo in desno, prosojni zaslon, najsodobnejši radarski tempomat in omenimo še vrhunske matrične LED-luči (IQ light), ki so jih razvili v sodelovanju s Hello ... Tehnična poslastica je opcijski štirikolesni volanski mehanizem, ki pomembno izboljša vodenje vozila v mest­nem prometu (golf ima 11-metrski obračalni krog, touareg le 20 centimetrov večjega). Prav tak je elektromehanski sistem za prečno stabilnost vozila, ki nadomešča prečne stabilizatorje in skrbi za čim manjše nagibanje karoserije. Ker veliko lastnikov prvih dveh generacij touarega vozilo uporablja tudi za vleko prikolice, predvsem konjske, so dodali še sistem za pomoč pri vzvratnem parkiranju.
 

Bencinski touareg bo pri nas naprodaj pozneje


Samoumevno je, da ima novi touareg nastavljivo vozno dinamiko in opcijsko zračno vzmetenje, ki omogoča dvig karoserije do 70 mm in pomembno pripomore k odlični vozni dinamiki na gladki avtocesti ali robustni zmogljivosti zunaj ceste. K slednji prispevata še zadnja generacija Volkswagnovega štirikolesnega pogona 4motion in osemstopenjski samodejni menjalnik.

Novi touareg je razen v višino (1702 mm) vse smeri zrasel za nekaj centimetrov, saj je zdaj dolg 4878 mm (+ 77 mm) in širok 1984 mm (+ 44 mm). FOTO: Gregor Pucelj
Novi touareg je razen v višino (1702 mm) vse smeri zrasel za nekaj centimetrov, saj je zdaj dolg 4878 mm (+ 77 mm) in širok 1984 mm (+ 44 mm). FOTO: Gregor Pucelj


Kaj pa motorizacija? Morda je v teh domnevno vse bolj »električnih« časih nenavadno, da pridejo takšne novosti pozneje, najprej pa je na vrsti klasična konjenica. Gre za 3,0-litrske šestvaljnike, dva turbodizla (170 kW/231 KM in 210 kW/286 KM) in bencinca (250 kW/340 KM). Sledila jim bosta še 4,0-litrski osemvaljni TDI (310 kW/421 KM) in priključni hibrid s sistemsko močjo 270 kW (367 KM), ki pa ga bodo prodajali le na Kitajskem (to je sicer največji Volkswagnov trg). Priključnega touarega bodo prej ali slej pripravili tudi za evropske kupce, a kdaj to bo, še nočejo razkriti. Med prvimi kilometri smo vozili le najmočnejši 3,0-litrski TDI. Je prijetno tih, tako da ga v potniški kabini preglasi zvok pnevmatik. Z 210 kW in navorom 600 Nm je zlahka kos slabi dve toni težkemu vozilu, saj ga požene do največje hitrosti 238 km/h in pospešuje do 100 km/h zgolj 6,1 sekunde.

V Sloveniji bo junija sprva na voljo le močnejši TDI od 63.265 evrov naprej. Šibkejši TDI s 170 kW, za katerega boste odšteli najmanj 59.540 evrov, pa boste lahko naročili; bencinski touareg bo pri nas naprodaj pozneje.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine