Limuzinski kupe težke kategorije. Odlična naveza osemstopenjskega samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogon.
![GT serije 6 ni avtomobil, ob katerem bi se ti zaradi lepote in šarma tresla kolena. Prednosti bavarske izvedbe gran turismo so drugačne, bolj limuzinsko-potovalne. FOTO: Bruno Kuzmin/](https://www.delo.si/media/images/20200909/84432.width-660.jpg?rev=0)
Galerija
GT serije 6 ni avtomobil, ob katerem bi se ti zaradi lepote in šarma tresla kolena. Prednosti bavarske izvedbe gran turismo so drugačne, bolj limuzinsko-potovalne. FOTO: Bruno Kuzmin/
Z oznako gran turismo povezujemo prestižne, potovalno hitre in kljub športni duši udobne kupeje visokega cenovnega razreda. Na podobne, sicer limuzinske strune igra bavarski gran turismo serije 6.
Izbrišite iz spomina nekdanji GT serije 5 s predimenzioniranim zadkom. Najnovejši münchenski GT prinaša drugačne, bolj dodelane odlike, čeprav zaradi izrazito prostorne notranjosti ne premore toliko elegance, kot je kaže njegov z vidika tehnične genetike štirivratni brat gran coupe. Modni naboj je manjši – predvsem zaradi masivnega in z visoko strešno linijo »preobremenjenega« zadka, ki ga dopolnjuje oblikovno nič izjemen električno dvižni spojler. Bolj mamljiv je prednji del, pa tudi vrata brez okenskih okvirjev ostanejo v spominu.
A ključna je notranjost, kjer je gran turismo glede počutja in sedenja na zadnji klopi prepričljivejši kot za razred večja sedmica, seveda njena nepodaljšana izvedba. Pa še kombilimuzinski prtljažnik z električno gnanimi vrati je tako dostopen, povečljiv in priročen, da se lahko s kupejevsko limuzino podaš na družinske počitnice, ne da bi tvegal kisle obraze zaradi omejitev pri količini garderobe. Šestica je s 610-litrskim prtljažnikom večja celo od touringa serije 5, v katerega pa gre zaradi ravne strešne linije tudi taščin hladilnik, če je treba. Zasnova vozniškega prostora je pričakovano izpiljena, naj gre za stilizem ali tehniko – ne nazadnje govorimo o avtomobilu, ki ima z dodatki lahko šestmestno ceno.
Med člane visoke družbe spada z dvema turbopolnilnikoma podprt 3,0-litrski dizelski šestvaljnik s 195 kW (265 KM). Mehanska uglajenost, ki jo pokaže v navezi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, spominja na baletno predstavo. V notranjosti se sliši le pritajen šepet. Naj bo vožnja umirjena ali predrzna, pogon je vedno izjemno kultiviran, čeprav ne more povsem prikriti dizelskega porekla. Poraba goriva je z osmimi litri za dve toni težek avto, ki z lahkoto potegne do 250 km/h in pospeši do 100 km/h v šestih sekundah, prijetno ugodna.
A velja dodati, da je GT ob štirikolesnem pogonu, ki je tu predvsem zaradi varnosti v slabših vremenskih razmerah, vse prej kot atlet olimpijskega razreda. V smislu dinamično-gizdalinskih užitkov, po katerih so nekoč sloveli vsi bavarski izdelki, je prav tako »okoren« kot podobno veliki in dragi audiji. Dolge poti z njim, sploh če ima tudi doplačilno zračno vzmetenje, so seveda izjemno udobne. Ni pa to avtomobil, s katerim bi se v želji po športnih užitkih z velikim nasmeškom zapodili med podeželske zavoje.
Komentarji