Aygo, Toyotin malček, ki je leta 2005 nastal v sodelovanju med Japonci in francoskim koncernom PSA, ki združuje znamki Citroën in Peugeot (ter po novem Opel), se uvršča med bolj prodajane avtomobile v segmentu A. Prodajne številke so se še bolj okrepile s prihodom druge generacije pred štirimi leti, ki je uvedla prepoznavno X-obliko sprednjega dela. Letos so pri Toyoti izvedli korenito prenovo. Avtomobil bo tako kot predhodnik nastajal v skupni tovarni Toyote in PSA na Češkem.
Prenovljeni aygo s podobo prav izstopa med predstavniki segmenta A, v katerem je konkurenca neizprosna. Kakor je na mednarodni novinarski predstavitvi dejal glavni inženir projekta Aygo David Terai, so imeli pred seboj kar nekaj velikih izzivov: »Hoteli smo model, ki bo videti in bi ga doživljali kot nov avtomobil, ob tem pa smo se osredotočili na tri ključne elemente: poudarek je na zunanji obliki, avtomobil smo naredili tišji in bolj zabaven za vožnjo, zmanjšali pa smo tudi stroške njegovega lastništva.«
![Notranjost je prenovljena, uporabljeni so žlahtnejši materiali, najbolje opremljena različica x-clusiv ponudi tudi samodejno klimatsko napravo in multimedijski sistem s podporo pametnim telefonom. FOTO: Toyota](/media/images/20200909/102970.width-660.jpg)
Notranjost je prenovljena, uporabljeni so žlahtnejši materiali, najbolje opremljena različica x-clusiv ponudi tudi samodejno klimatsko napravo in multimedijski sistem s podporo pametnim telefonom. FOTO: Toyota
Za voznice in voznike
Oblikovalci so najbolj korenito preoblikovali sprednji del, značilno obliko X, ki je iz dvodimenzionalne grafike napredovala v še močnejši, tridimenzionalni arhitekturni element. Tega podkrepijo še dnevne luči v LED-tehniki z značilno obliko. Tudi zadku so namenili LED-luči, ki ga naredijo prepoznavnega že na daleč. Kupci lahko izbirajo med osmimi barvami zunanjosti, med katerimi sta dve novi kovinski – bogato modra in magenta splash, ki je rezervirana za ekskluzivno opremo x-cite. Sicer so v ponudbi tri ravni opreme in dve posebni izdaji. Vstopna različica nosi oznako x, srednje opremljena (in po pričakovanjih Toyote najbolj prodajana) je x-play, najbolje opremljeni pa pravijo x-clusiv. Posebna izdaja x-cite bo vabila predvsem voznice, x-trend pa voznike.
Oprema x-play bo kupcem omogočala, da bodo avtomobil opremili po svojem okusu, serijsko pa bodo dobili klimatsko napravo, multifunkcijski volan, po višini nastavljiv voznikov sedež, prilagodljiv omejevalnik hitrosti in multimedijsko napravo s sedempalčnim zaslonom. Najbogatejša oprema x-clusiv bo prinesla še možnost dvobarvne karoserije, samodejno klimatsko napravo, asistenčni paket toyota safety sense – ta vključuje zaviranje v sili, ki omili ali celo prepreči trk, in sistem za opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu – in novo multimedijsko napravo s sedempalčnim zaslonom in podporo apple carplay in android auto. Na tem mestu omenimo še možnost naročila platnene sončne strehe.
Na slovenskem trgu pričakujemo prenovljeno toyoto aygo v začetku jeseni. Cena še ni znana, neuradno pa se govori, da bo ostala na dosedanji ravni.
Obstaja tudi ekološka različica
Pod motornim pokrovom je Toyotin 998-kubični bencinski trivaljnik 1.0 VVT-i, ki je prestal kar nekaj izboljšav. Tako se med drugim ponaša z novim sistemom vbrizga z dvema injektorjema na valj. Mehanizem za variabilno krmiljenje ventilov VVT so inženirji dodali k izpušni gredi in tako še izboljšali učinkovitost agregata. Poleg tega so vgradili sistem za hlajenje izpušnih plinov (EGR) in izboljšano izravnalno gred za manj motornih tresljajev v prostem teku. Tako motor razvije največjo moč 53 kW pri 6000 vrt./min in 93 Nm največjega navora pri 4400 vrt/min. Tovarna obljublja končno hitrost 160 km/h in pospešek od 0 do 100 km/h 13,8 sekunde. Vožnja v mestu je zaradi kompaktnih mer zabavna, na avtocesti pa kljub vsemu občutimo njegovo šibkost.
![Zadek ima nove LED-luči, v njem je mestnih 168 litrov prostora za prtljago, ki ga je mogoče povečati z zlaganjem naslonov sedežev. FOTO: Blaž Kondža](/media/images/20200909/102971.width-660.jpg)
Zadek ima nove LED-luči, v njem je mestnih 168 litrov prostora za prtljago, ki ga je mogoče povečati z zlaganjem naslonov sedežev. FOTO: Blaž Kondža
Omenimo še, da aygo obstaja v standardni in t. i. ekološki različici – zadnja ima daljši četrto in peto prestavo, pnevmatike z majhnim kotalnim uporom, sistem start-stop in nekatere aerodinamične izboljšave. Po tovarniških podatkih znaša povprečna poraba slednje 3,8 l/100 kilometrov, standardna različica pa da je za 0,3 litra potratnejša. Med našimi prvimi kilometri je potovalni računalnik sicer pokazal povprečno porabo okoli 5,5 l/100 km. Novincu so namenili petstopenjski ročni menjalnik ali robotizirani samodejni menjalnik x-shift.
- Na voljo le z bencinskim 998-kubičnim trivaljnikom, ki je doživel temeljito prenovo.
- Izboljšano podvozje in programska oprema krmilnega sistema.
- Cena naj bi ostala na ravni predhodnika.
Komentarji