Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

V Vodicah priprave na še en protestni shod

Občane moti čezmerni promet, zato zahtevajo takojšnjo rešitev. Arso zavira projekt?
Mengeška obvoznica bo bistveno zmanjšala promet skozi občinsko središče. FOTO: Tomi Lombar/Delo
Mengeška obvoznica bo bistveno zmanjšala promet skozi občinsko središče. FOTO: Tomi Lombar/Delo
16. 11. 2019 | 06:00
5:51
Vodice, Mengeš – Z začetkom gradnje obvoznice mimo Vodic, na katero tamkajšnji prebivalci čakajo že skoraj dvajset let in zdaj od države zahtevajo, naj jo zgradi prihodnje leto, se nekoliko zapleta. Na Agenciji RS za okolje (Arso) zdaj tehtajo, ali je za nameravani poseg treba vnovič opraviti presojo vplivov na okolje in pridobiti okoljevarstveno soglasje.

Dolgotrajnih birokratskih postopkov Arsa imajo Vodičani očitno dovolj, zato za prihodnji mesec spet načrtujejo protestni shod, kakršnega so ob množični udeležbi izvedli v začetku tega meseca.



Tamkajšnji župan Aco Franc Šuštar je povedal, da je občina pred leti državi pomagala z združevanjem zemljišč (tako imenovanimi komasacijami) pridobiti vsa potrebna zemljišča, potem pa jih je država tožila, saj bo obvoznica potekala po najboljših kmetijskih zemljiščih.

Vodice se utapljajo v prometu, kar jezi domačine. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Vodice se utapljajo v prometu, kar jezi domačine. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


»Zaradi tožb na sodišču smo izgubili štiri leta, da sta bili komasacija in aglomeracija kasneje uspešno izpeljani. Če bi bilo zdaj treba izdelati novo presojo vplivov na okolje, bi za izbiro izvajalca potrebovali najmanj štiri mesece. Pridobiti bi bilo treba soglasja skoraj 30 soglasodajalcev, kar bi gradnjo zavleklo za najmanj tri leta. Toliko časa pa Vodičani ne nameravamo več čakati, zato bomo s protesti nadaljevali,« je povedal Šuštar.

Zaradi čezmernega prometa postaja življenje ob prometnici v Vodicah nevzdržno. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Zaradi čezmernega prometa postaja življenje ob prometnici v Vodicah nevzdržno. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


Okoljevarstveno soglasje (OVS) za obvoznico v dolžini 2,23 kilometra je bilo sicer izdano že leta 2011, a ker Dars takrat ni pridobil gradbenega dovoljenja, je dokument propadel, je povedal Andrej Vuga z Arsa. Po županovem mnenju bo naložba stala okoli šest milijonov evrov. Skozi Vodice se vsak dan pelje okoli 10.000 motornih vozil, od tega je kar 2000 tovornih, in to domačine spravlja v nevarnost in obup.


Županu počasi prekipeva


Obvoznica Vodice bo nekoč del nove cestne povezave Želodnik–Mengeš–Vodice, ki je bila umeščena v prostor z državnim prostorskim načrtom in bo povezala gorenjski in štajerski krak avtoceste med priključkoma Vodice in Krtina, so povedali na Darsu. Tam morajo pripraviti projektno-tehnično dokumentacijo in pridobiti gradbeno dovoljenje, obvoznico pa bo gradila Direkcija RS za infrastrukturo (Drsi).



Marjan Kolar z Darsa je povedal, da so za vodiško obvoznico pridobili 12,9 hektara zemljišč. Na Arsu zdaj poteka predhodni postopek skladno s 3. členom vladne uredbe o posegih v okolje, za katere je treba opraviti presojo vpliva na okolje.



V predhodnem postopku bo Arso ugotovil, ali je potrebno izvesti to presojo ter pridobiti okoljevarstveno soglasje. Po pridobitvi vseh manjkajočih soglasij, vključno z okoljevarstvenim, če bo to potrebno, pa bo mogoče vložiti vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja, je povedal Kolar. In kaj je novega od leta 2011, da bi bilo treba ponoviti presojo vplivov na okolje? Nič se ni spremenilo, odgovarja župan Šuštar, ki ima dolgotrajnih birokratskih postopkov agencije že dovolj.


Država res nima denarja


Jure Grilc, ravnatelj vodiške osnovne šole, je povedal, da se številni njihovi učenci vsak dan srečujejo z nevarnostmi v prometu, saj se je v zadnjih letih zelo povečal. Čeprav je bila sedanja prometnica skozi Vodice pred dvema letoma obnovljena, nastaja pri mizarstvu Stare in gasilskem domu nevarno ozko grlo, zato so poškodovani tudi obcestni varnostni stebrički.

Gost promet skozi Vodice spravlja v nevarnost vse udeležence v prometu. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Gost promet skozi Vodice spravlja v nevarnost vse udeležence v prometu. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


Po njegovem je glavni razlog, da obvoznice še ni, dejstvo, da država nima denarja, in ne veljavnost okoljevarstvenega soglasja. Na Drsi so povedali, da je v osnutku državnega proračunu za prihodnje leto predvidenih 800.000 evrov, gradnja prometnice bo trajala dve gradbeni sezoni, če bo seveda pred tem pridobljeno gradbeno dovoljenje.


Šarec danes v Mengšu


Predsednik vlade Marjan Šarec pa bo danes dopoldne v Mengšu slovesno odprl severni del mengeške obvoznice v dolžini 1,8 kilometra. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za cesto na odseku Želodnik–Mengeš, z obvoznico Mengeš, je bila sprejeta leta 2004.

Mengeška obvoznica bo bistveno zmanjšala promet skozi občinsko središče. FOTO: Tomi Lombar/Delo
Mengeška obvoznica bo bistveno zmanjšala promet skozi občinsko središče. FOTO: Tomi Lombar/Delo


Leta 2011 sta bili zgrajeni dve tretjini obvoznice, vendar je takrat niso dokončali, saj Darsu ni uspelo pridobiti vseh potrebnih zemljišč. Gradnja na petih hektarih zemljišč se je začela letošnjega marca in je stala 2,3 milijona evrov (brez DDV).

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine