Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Vizualna umetnost

Brisanje meja med življenjem in umetnostjo

Sophie Taeuber-Arp velja za pionirko konstruktivistične umetnosti in eno najpomembnejših umetnic 20. stoletja.
Sophie Taeuber-Arp: <em>Šest prostorov s štirimi križci</em>, 1932, olje in grafitni svinčnik na platnu. FOTO: Kunstmuseum Bern
Sophie Taeuber-Arp: <em>Šest prostorov s štirimi križci</em>, 1932, olje in grafitni svinčnik na platnu. FOTO: Kunstmuseum Bern
23. 7. 2021 | 06:00
5:42
V nadaljevanju preberite: 

V galeriji Tate Modern v Londonu so pred dnevi odprli pregled­no razstavo, na kateri je do 17. oktobra na ogled več kot 200 del vrhunske, a spregledane švicarske modernistke Sophie ­Taeuber-Arp (1889–1943), ki je kot slikarka, kiparka, arhitektka, plesalka, pisateljica in oblikovalka delovala na presečišču številnih področij ter brisala meje med življenjem in umetnostjo, leta 1915 pa začela ustvarjati risbe, s katerimi je obveljala za pionirko konstruktivistične umetnosti in se uvrstila med najpomembnejše umetnike geometrijske abstrakcije 20. stoletja. Od sodobnikov, ki so ustvarjali na polju abstraktne umetnosti, se je razlikovala predvsem po tem, da je v celoti zaobšla dekonstrukcijo figurativnosti, ob koncu pa vojne je začela ustvarjati tudi v znamenitem dadaističnem Cabaretu Voltaire ter izdelovati marionete za avantgardistične predstave. Kot je zapisala leta 1927, si »želje po obogatitvi in ​​olepšanju stvari ni mogoče razlagati materialistično, torej v smislu povečanja njihove vrednosti kot imetja; prej izvira iz vzgiba po popolnosti in ustvarjalnega dejanja«.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine