Omrežja za telekomunikacijo so še vedno srce ponudbe Telekoma Slovenije, a še zdaleč ne edina dejavnost, s katero se družba in njeni vrhunski strokovnjaki ukvarjajo. Da bi se bolje seznanili z njihovo ponudbo, smo se odpravili na sedež družbe na Cigaletovo ulico v Ljubljani. Na začetku smo jih vprašali, kaj vse ponujajo poslovnim uporabnikom.
»Temelj naše ponudbe so naša vrhunska omrežja, najnaprednejša tehnologija, predvsem pa naši strokovnjaki. Omenjene temelje nadgrajujemo s projektnim pristopom, pri katerem poslušamo želje in potrebe vsakega poslovnega uporabnika in skupaj z njim razvijamo unikatne rešitve po meri,« nam povedo predstavniki Telekoma Slovenije in nadaljujejo: »Pomembno je, da pri tem upoštevamo specifike podjetja in poslovnega okolja, v katerem to deluje. Zato smo tudi
vertikalizirali prodajo, s čimer postajamo strateški razvojni partner podjetij in organizacij, ki jim zagotavljamo celovite
IKT-rešitve v skladu z njihovimi potrebami.«
Enostavnost in varnost sta ključni
FOTO: Getty Images/istockphoto
Naši sogovorniki ugotavljajo, da si poslovni uporabniki danes želijo preprostih in varnih IKT-storitev, ki delujejo in s katerimi ne izgubljajo časa. Podjetje in podjetniki se hitro odzivajo na spremembe, poznajo sodobne tehnologije in storitve v oblaku, spremljajo trende. Dinamično poslovno okolje se kaže tudi v življenjskem slogu podjetnikov, ki so energični, ciljno usmerjeni, pozorno spremljajo trg, predvsem konkurenco, in so odprti za novosti. »Ker želijo čim bolje izkoristiti čas, so dobro organizirani, prosti in službeni čas pa se pogosto prepletata. Tako podjetniki včasih delajo v parku, včasih na plaži, predvsem pa znajo izkoristiti prav vsako priložnost, ki se jim ponudi v poslu.
FOTO: Getty Images/istockphoto
Z mislijo na sodobnega uporabnika smo zato oblikovali namenske storitve za mala in srednja podjetja, ki jih združujemo v ponudbi
Storitve v oblaku,« povedo.
Storitve v oblaku vsebujejo 16 standardnih poslovnih storitev, med katerimi lahko uporabniki izbirajo in jih naročijo praktično na klik. Tako si lahko podjetje hitro in preprosto uredi IKT-storitve, ki jih potrebuje, kar na daljavo. Ob tem pa jim v Telekomu Slovenije ponujajo tudi celostne IKT-rešitve, izdelane po meri njihovega podjetja, na ključ.
Digitalizacija je dejstvo
»Širitev na področje zagotavljanja IKT-storitev je naravna evolucijska pot telekomunikacijskih podjetij, saj so sodobne komunikacijske rešitve vse bolj celovite in se širijo na IT-področje. Prepletajo se različne tehnologije in omrežja, ki so povezana prek spleta in podatkovnih centrov. Razvoj na področju širokopasovnih povezav in uporabnost
omrežja 4G sta spodbudila razvoj oblačnih storitev in omogočila ponudbo rešitev, ki celostno rešujejo potrebe podjetij ne le po prenosu podatkov, temveč tudi po njihovem varnem dostopu, upravljanju in shranjevanju,« pravijo v Telekomu Slovenije.
FOTO: Getty Images/istockphoto
Izvemo, da se omrežij ne ločuje več na fiksna, mobilna, brezžična, temveč jih sodobni operaterji združujejo v enotno platformo, ki zagotavlja enotno rešitev. »To je temelj digitalizacije. V Telekomu Slovenije smo na to pot stopili že pred več kot sedmimi leti, ko je bilo jasno, da se bodo potrebe predvsem poslovnih uporabnikov razvijale v smeri vedno večje povezljivosti, dostopnosti in večopravilnosti; ta smernica se z uvedbo novih tehnologij, kot je 4G, le še stopnjuje,« pojasnijo svojo strateško usmeritev v digitalizacijo. Dodajo še, da zato v Telekomu Slovenije ves čas posodabljajo storitve ter izboljšujejo uporabniško izkušnjo v skladu s tehnološkimi novostmi. Tako si storitev v oblaku preprosto ne moremo predstavljati brez varne in zanesljive povezave, tu pa se odprejo še številne druge možnosti, ki jih te ponujajo podjetnikom v pomoč pri njihovem poslovanju.
»Hiter razvoj zahteva tudi določena znanja, ki nam omogočajo, da prednosti tehnologije izkoristimo na optimalen način za posamezno podjetje. Tudi mi sami se neprestano razvijamo kot podjetje in uvajamo novosti na področju IKT, tako da imamo različne strokovnjake, veliko znanja in izkušenj. S tem lahko podjetja usmerjamo skozi celoten proces digitalizacije, jim zagotavljamo podporo in ob tem še ustrezno izobražujemo njihove zaposlene, kar je poleg sodobne infrastrukture ena ključnih prednosti Telekoma Slovenije pri zagotavljanju celovitih IKT-rešitev,« pojasnijo.
Brez omrežja ni digitalizacije
Seveda nas je zanimalo, kako Telekom Slovenije dojemajo njihovi uporabniki – predvsem, ali jih razumejo kot ponudnika IT-rešitev. Pravijo, da je danes meja med IT-podjetji in komunikacijskimi podjetji zabrisana. »Ali je
spletna stran ali
Office 365 IT- ali telekomunikacijska rešitev. Dejansko eno brez drugega ne gre, zato govorimo o informacijsko-komunikacijskih tehnoloških (IKT) rešitvah. Uporabnikom namreč niti ni tako pomembno, kje in kako se neka storitev izvaja, zanje je ključno, da je storitev varna, zanesljiva in uporabna. Tu pa bo v prihodnosti prihajalo do razlik, in sicer pri tem, kateri ponudnik bo lahko končnim uporabnikom zagotovil uporabnost, varnost in zanesljivost za konkurenčno ceno. V Telekomu Slovenije s podjetji uspešno sodelujemo pri oblikovanju učinkovitega poslovnega okolja in digitalizaciji poslovanja. Pri tem ustvarjamo uspešne zgodbe tako z velikimi poslovnimi sistemi kot tudi malimi in srednjimi podjetji,« razložijo naši sogovorniki.
FOTO: Getty Images/istockphoto
»Ni oblačnih storitev brez varnih povezav, uporaba mobilnih komunikacij z dostopom do spleta pa je ključna komunikacijska povezava, brez katere ne more več poslovati nobeno podjetje. Večina uporablja tudi storitve v oblaku, mobilnost se vedno bolj seli na raven poslovnih procesov, pri čemer sta prav tako ključna povezljivost in daljinski prenos podatkov. Dostopnost, povezljivost in upravljanje podatkov na daljavo postajajo podobno nepogrešljivi kot komunikacije (klici, e-pošta ipd.),« pravijo v Telekomu Slovenije in nadaljujejo: »Na ravni ponudbe to pomeni tudi celovitejši pristop, saj storitve ne zadostujejo več potrebam sodobnih podjetij, temveč je treba v medsebojnem sodelovanju razviti in nato zagotavljati konkretne IKT-rešitve. Tako smo vedno bolj prepoznani kot zanesljivi partnerji pri digitalizaciji podjetij in organizacij, saj s povezovanjem mobilnih in fiksnih komunikacij, multimedijskih vsebin ter informacijsko-komunikacijskih tehnologij in storitev zagotavljamo široko ponudbo in celovito podporo, prilagojeno specifičnim potrebam posameznega podjetja, ne glede na njegovo velikost. Podjetja lahko tako v polnosti izkoriščajo prednosti sodobnih tehnologij, hkrati pa se pri poslovanju osredotočajo na osnovno dejavnost, saj za drugo poskrbijo naši strokovnjaki.
FOTO: Getty Images/istockphoto
Ti celostno poskrbijo za razvoj IKT ter zagotovijo izobraževanje zaposlenih v podjetju, s svojo podporo pa lahko zmanjšajo poslovna tveganja in svetujejo na vsakem koraku digitalne transformacije podjetja. To pomeni, da neprestano vlagamo v razvoj. Poleg celovitih IKT-rešitev, ki so nadgradnja klasičnih telekomunikacijskih storitev, imamo strokovnjake, ki se specializirano ukvarjajo z razvojem interneta stvari (IoT), pametnih mest, e-zdravja ipd. To pomeni, da nenehno vlagamo tudi v zaposlene, ki jih izobražujemo tako na področjih novih tehnologij kot poslovnih procesov. Intenzivno spreminjamo kulturo podjetja in vlagamo v lastno digitalizacijo. Ob tem se iz tehnološkega podjetja spreminjamo tudi v svetovalno podjetje. Želimo postati vodilni na področju digitalizacije in podjetjem svetovati, kako uporabljati tehnologijo, s katero bodo ustvarjala dodano vrednost za učinkovito dolgoročno poslovanje.«
FOTO: Getty Images/istockphoto
Konkurenčna ponudba
»Kako se cenovno pozicionirate? Imate namreč sloves, da niste med najcenejšimi pri telekomunikacijskih storitvah,« smo bili radovedni. Sogovorniki so nam pojasnili, da se v družbi osredotočajo na zagotavljanje kakovostnih, celostnih in potrebam posameznega podjetja prilagojenih rešitev v skladu z najvišjimi mednarodnimi standardi. Veliko pozornosti namenjajo zanesljivosti, varnosti in dostopnosti rešitev, ki jih omogočajo svojim uporabnikom, pri tem pa podjetjem in podjetnikom omogočajo še dodatne storitve za zagotavljanje neprekinjenega poslovanja. »Naši naročniki se dobro zavedajo, kako pomembno je varno poslovanje, koliko napadov se zgodi v enem dnevu in kako ranljivo je lahko poslovno okolje. Navedeno pomeni nenehno vlaganje v razvoj, tehnologije, zaposlene. Le tako lahko razvijamo vedno nove, še bolj napredne in dodelane rešitve, s katerimi uporabnikom zagotavljamo IKT-podporo za varno poslovanje in konkurenčnost, tudi na mednarodnih trgih,« še povedo.
Vse na enem mestu
FOTO: Getty Images/istockphoto
Ali lahko podjetnik v Telekomu Slovenije dobi vse potrebno za začetek uspešnega posla – vsaj z vidika informacijske tehnologije? Naši sogovorniki so o tem prepričani: »Poslovnim uporabnikom ponujamo vse za vzpostavitev in nato delovanje celostnih IKT-rešitev. Pri tem velja, da je približno 80 odstotkov IKT-storitev standardnih in jih za poslovanje potrebuje kateri koli podjetnik. Te storitve so:
spletna stran,
e-pošta,
Office 365, virtualni strežniki, mreža oprema itn.,« pojasnijo.
Preostalih 20 odstotkov pa je posebnih storitev, po katerih se podjetnik razlikuje od drugih, in so njegova konkurenčna prednost. Zato se v Telekomu Slovenije povezujejo s partnerji, specializiranimi za posamezna področja, s katerimi skupaj nastopajo v t. i. nišnih vertikalnih trgih. »S tako oblikovano ponudbo lahko podjetja svoje posebnosti kar najbolje izkoristijo za uspešen nastop na trgu. Z uvedbo vertikalne prodaje smo začeli razvijati tudi panožne rešitve.
Telekom Slovenije
V okviru rešitev za
finančne trge smo na primer skupaj s partnerjem razvili video identifikacijo na daljavo, ki je ob sprejemu zakonodaje, ki opredeljuje pogoje identifikacije na daljavo, zelo aktualna. Ponujamo rešitve za logistična podjetja, trgovce, obrtnike … Eni redkih v Sloveniji omogočamo poslovno programsko opremo
SAP v oblaku, s čimer lahko vrhunski poslovni sistem postane dostopen tako velikim poslovnim okoljem kot manjšim in srednjim podjetjem. Pohvalimo pa se lahko tudi z referenčnimi primeri s področja logistike, trgovine, gradbeništva,« sklenejo v Telekomu Slovenije.
www.telekom.si/poslovni