Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Svet

Drag prevoz za čedalje dražje življenje

Cene so od tri- do petkrat višje, kot so bile v enakem obdobju lani, kar je velikanski finančni pritisk na logistiko, kjer se organizira pomorski promet.
Ker je plovba velikih ladij smiselna le, če so 90-odstotno polne, so ob prvem zastoju proizvodnje številne velikanke umaknili z morja. FOTO: Reuters
Ker je plovba velikih ladij smiselna le, če so 90-odstotno polne, so ob prvem zastoju proizvodnje številne velikanke umaknili z morja. FOTO: Reuters
21. 6. 2021 | 09:51
21. 6. 2021 | 09:51
5:50

V nadaljevanju preberite:


V letih pred pandemijo covida-19 je bilo vse na svetu čedalje večje. Tudi tovorne ladje, ki so povezovale proizvajalce in kupce. S širjenjem globalizacije so se večale tudi njihove zmogljivosti. Medtem ko je povprečna ladja, denimo Hapang-Lloyda, enega od desetih največjih pomorskih prevoznikov, v prvem desetletju tega stoletja sprejela na krov nekaj manj kot 6400 sedemmetrskih kontejnerjev, se je zmogljivost teh ladij po letu 2010 dvakratno povečala – na 11.500 kontejnerjev.

Ker je plovba tako velikih ladij smiselna le, če so 90-odstotno polne, so ob prvem zastoju pro­izvodnje, kar je hkrati pomenilo zastoj prometa, številne velikanke umaknili z morja. Medtem ko preskrbovalna veriga počasi okreva in sledi počasnemu gospodarskemu okrevanju, so cene čezmorskega prevoza za zdaj visoke. Takšne bodo ostale, dokler pandemija ne bo pod nadzorom.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine