Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Komentarji

Mar naše morje žre barke?

To ni naključje. To je posledica našega odnosa do morja.
FOTO: Barbara Milavec
FOTO: Barbara Milavec
17. 5. 2018 | 06:00
3:27
»Triglav bo eden najbolj kratkoročnih dokazov sodelovanja med Natom in Rusijo,« je ob prihodu vojaške ladje v Koper napovedala takratna ministrica za obrambo Ljubica Jelušič in poudarila, da je to prva ruska ladja v floti zveze Nato. Očitno se je sodelovanje med Natom in Rusijo hitro skrhalo. Javnost je nergala že ob odločitvi o nabavi te ladje. Odločitev je sprejela vlada Janeza Janše in takratni minister za obrambo Karl Erjavec je na kritike odgovoril, da druge izbire ni bilo: »Ali bi za pokritje klirinškega dolga dobili orožje, ki ga Slovenija ni potrebovala, ali pa ladjo. In ladja bo koristnejša, ker bo delovala kot obalna straža. Če se bo kdo utapljal, lahko pride na pomoč,« je trdil obrambi minister.

Ladjo so opravičevali tudi s tem, da bodo nanjo lahko natovorili baraže za preprečevanje onesnaženega morja. Triglav je res na vseh vajah, s katerimi državne službe vadijo preprečevanje onesnaževanja na morju. Toda ob zadnji »poplavi« plastike niti Triglav ni zalegel.

Običajna življenjska doba te vrste ladje je okoli 40 let. Poznavalci trdijo, da bi morali takšni motorji zdržati vsaj trikrat več kot 4000 ur. Ko smo spraševali Slovensko vojsko, kdaj je čas za generalni servis motorjev, odgovora nismo dobili. Najbolj nenavadno pri tokratni okvari vseh treh motorjev vojaške ladje pa je, da so se pred nekaj meseci hkrati pokvarila tesnila na vseh štirih motorjih dveh novih (še v garanciji) čolnov pomorske policije. Torej imamo vso pravico zastriči z ušesi.

»To ni naključje. To je posledica našega odnosa do morja,« nam je odgovoril poznavalec slovenskega morja, ki ve, da z zanemarjanjem pomorstva hirajo pomorsko šolstvo in podjetja, v katerih so se zares lahko kalili pomorščaki. Če nimaš dovolj izkušenih ladijskih strojnikov, se ni treba čuditi, da z ladijskimi stroji ne ravnajo najbolje. Lahko je krivo umazano gorivo, lahko napačno motorno olje, napačen filter, nespoštovanje zahtevnega sistema vzdrževanja itd. Že sam način nakupa ladje je zelo kompleksen sistem, ki ga ni smiselno prepuščati nepoznavalcu. Če Slovenija ni imela druge izbire in je morala vzeti ladjo, ki ji ni kos, potem je jasno, zakaj je Triglav obtičal na Siciliji. Toliko bolj, če vemo, v kako slabem stanju so motorji prve vojaške ladje – Ankaran. Ampak ta ima za sabo že 20 let, bo kdo rekel.

Ali Slovenska vojska res ve, zakaj se je odločila za ladjo Triglav, vredno okoli 50 milijonov evrov, takrat oboroženo z raketami, težkima mitraljezoma, šestcevnim topom ...? Hrvaška, ki je pomorsko naravnana država, se je odločila, da bo morje nadzirala z droni. Slovenska vojska je pokazala veliko dobre volje za sodelovanje v misiji, ampak dobra volja na morju ni dovolj. Biti pomorska država je zahtevna naloga. Z razprodajo jedra pomorskega gospodarstva (ladjarja, ribištva, na muhi je še pristanišče), je težko ohraniti znanje, s katerim lahko obvladuješ morje. Tudi zaradi tega se tako rada kvarijo plovila slovenske države.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine